Tovább lehet gyorsulni

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.09.27. 22:08
Címkék
Menetlevél ki, műsorfüzet be. A sportbíró a gyorsasági szakasz időeredményét írta, ifjabb Tóth János és Tóth Imre pedig a nevét a fényképekre.
Ifjabb Tóth János (képünkön) több mint tizenöt másodperccel vezet Benik Balázs elôtt (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth János (képünkön) több mint tizenöt másodperccel vezet Benik Balázs elôtt (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth János (képünkön) több mint tizenöt másodperccel vezet Benik Balázs elôtt (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth János (képünkön) több mint tizenöt másodperccel vezet Benik Balázs elôtt (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth János (képünkön) több mint tizenöt másodperccel vezet Benik Balázs elôtt (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth János (képünkön) több mint tizenöt másodperccel vezet Benik Balázs elôtt (Fotó: Laufer László)
Így a nap végén már ez is belefért, ráadásul a 15 másodperces vezetés tudatában már nem is volt olyan feszült a címvédő kettős, mint, mondjuk, a reggeli rajtnál.
A csata egész nap nagyon szoros volt a pontverseny éllovasával, a Benik Balázs, Somogyi Pál duóval, és a különbség mindig csak egy-két másodperccel nőtt. Az utolsó szakaszon azonban Janikáék talán rátettek még egy lapáttal, mert majdnem annyival nyertek (hat másodperccel), mint amennyit az előző szakaszokon összegyűjtöttek.
"Nem csináltunk semmi különöset, csak talán nekünk jobban kijött a lépés – mondta ifjabb Tóth. – Rendkívül nehéz nap volt, és mivel a másodosztály mezőnye előttünk autózott, kiszámíthatatlan volt, hogy a pályákon hol lesz murva. Az elején egy kicsit nehezen melegedtünk be – sok volt ez a másfél hónapnyi szünet –, úgyhogy szerintem vasárnap még lehet gyorsulni. S hogy mire elég a tizenöt másodperc? Ha a célban lennénk ilyen előnnyel, akkor a győzelemre!”
Márpedig ez mindennél fontosabb lenne ahhoz, hogy a duó versenyben maradjon a bajnoki címért. Merthogy Benikék előnye 15 pont, ami azt jelenti, hogy már két második hely is elég nekik az üdvösséghez.
Ezért aztán érthető, hogy a Focus WRC pilótája nem szeretne felesleges kockázatot vállalni. Főleg annak tudatában, hogy az autója kétszer is a frászt hozta rá szombaton. A benzinadagolással lehetett valami gond, mert a Ford kétszer is olyan tüneteket produkált, mintha elfogyott volna az üzemanyag. Márpedig nagy sebességnél azt érezni, hogy hirtelen elfogy az autóból a szufla, nem túl örvendetes.
A gyorsasági szakaszgyőzelmek tekintetében is ifjabb Tóth volt jobb: hatból hatszor volt a leggyorsabb, igaz, egyszer osztoznia kellett a részsikeren Benikkel.
Nemcsak az első helyért zajlott parádés csata, hanem a harmadikért is. A prológot megnyerő Aschenbrenner György és a budapesti balesete után kikalapált Octaviával száguldó Szabó Gergő egész nap "ütötte-vágta” egymást. A nap végén mindkettőjük szeme csillogott a harci láztól. Asi arra panaszkodott, hogy az első három szakaszon gond volt az első hajtással (amelyet az esti szervizben egy szériára cseréltek), ennek ellenére ő zárta előnyösebb pozícióban a napot. Talán az döntött a javára, hogy Szabó a harmadik szakaszon megpördült, és majd’ nyolc másodpercet veszített.
Persze, a különbség kettejük között így is rendkívül kicsi, és mivel mindkettejükre jellemző a mondás, hogy a győzelem mindenek felett, vasárnap még biztosan láthatunk tőlük néhány gyönyörű manővert. Arról nem is beszélve, hogy ez a csata az év végi bronzért is zajlik.
A WRC-sek közül ifjabb Angyalfi Károly az ötödik, Szeleczky Tamás a hatodik. Előbbi pilóta bevallotta, hogy három hónap kihagyás után nem is olyan könnyű újra autóba ülni, Szeleczkyvel viszont madarat lehetett volna fogatni. Bár ő még többet hagyott ki, talán éppen ezért jobban is élvezte, hogy újra itt lehet a mezőnyben. Azt sem bánja, hogy sokszor elverték, a lényeg, hogy jól érzi magát a kocsiban.

36. Allianz Hungária Mecsek-rali,
az ob 7. futama, Pécs


Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 35:35.4, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 15.5 másodperc hátrány, 3. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 50.0 mp h., 4. Szabó G., Kerék B. (Castrol Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 56.4 mp h., 5. ifj. Angyalfi, Kazár (Pacot-Car Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:02.6 perc h., 6. Szeleczky, Penderik (Co-Partners Motorsport, Ford Escort WRC) 2:10.7
Az N-csoportban Spitzmüller Csaba és Oroszlán Tibor közül előbbi van előrébb az eredménylistán és az öszszetett pontversenyben is. Spitzmüller azonban nem nyugodt, sőt rettenetesen fél a második naptól. Nem mintha bármi gondja lenne, de Budapesten is az első helyről volt kénytelen búcsúzni. Reméli, most nem így lesz, és akkor tesz egy lépést a bajnoki cím felé, neki ugyanis az a fontos, hogy Oroszlánék előtt végezzen. A szimpatikus testvérpárnak sem volt egyébként könnyű napja, hiszen reggel a parc ferméből tolni kellett kifelé a Mitsubishit. A Lancer kardánja a prológon szakadt le, úgyhogy a kocsit még reggel gatyába kellett rázni. Oroszlánék második helye ezek után dicséretes, bár ők a pontverseny miatt ennél többre vágynak. Az N-es harmadik helyen a fiatal Botka Krisztián tanyázik, aki életében először versenyez a mecseki dombok között.
Az F2-es géposztály nagy vesztese a bajnoki címvédő Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős volt szombaton. Egy biztosíték hibája miatt ugyanis a második gyorsasági előtt megállt a Cit-roen, és mire rájöttek, hogy melyik alkatrész a hibás (Murphy törvénye szerint természetesen azt ellenőrizték utoljára), már 14 percet késtek a rajttól, és ez 2:20 perces büntetést jelentett. Ezek után Bútor már csak a közönségnek autózott. Nem csoda, hiszen ha senki sem esik ki, legjobb esetben is csak negyedik lehet az F2-ben. Az pedig kevés a bajnoki címhez, amelyért csapattársával, egyben legjobb barátjával kell megküzdenie. Herczig Norberttel, aki jelenleg vezet a két-kerékhajtásúak között. Méghozzá nem is akármilyen párharcok után! Elég megemlíteni, hogy az utolsó előtti gyorsasági szakaszon az első három helyezett – Herczig, Dicsa Tibor és Vass Zoltán – négy tizedmásodpercen (!) belül volt. Vass szinte végig három hengerrel ment, ráadásul a végén még túl is csúszott az egyik kanyarban, Dicsa kétszer is utolérte a pályán Markovicsot, és egyszer sokáig autózott a porában, így sincs azonban jelentős differencia hármójuk között. A legkedvezőbb lélektani helyzetben mindenesetre Herczigék vannak.
A verseny tehát minden kategóriában nagyon izgalmas, és ami a pilóták külön véleménye (és meg kell becsülni, mert ritkán mondanak ilyet), nagyon jól szervezett.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik