Manapság, amikor többnyire egyversenyzős csapatok szerepelnek az országos ralibajnokságban, nagyon ritkán tapasztalható, hogy bármi miatt is összefognának az istállók. Ám ha ez mégis megtörténik, akkor annak súlya van, arra oda kell figyelni.
Pláne akkor, ha az első osztályú mezőny élcsapatairól van szó. Csütörtökön öt team, az ifjabb Tóth János, Benik Balázs, Szabó Gergő, ifjabb Angyalfi Károly és Turi Tamás nevével fémjelzett alakulat fordult levélben a ralibizottsághoz Aschenbrenner-ügyben. Amint arról már korábban beszámoltunk, a hét végi Allianz Hungária Mecsek-ralin a Budaörs Motorsport óvást nyújtott be Aschenbrennerék ellen, akik szerintük jogtalan előnyhöz jutottak, mivel fékezés nélkül kiütöttek három lassítót. Akkor az óvást formai hibákra hivatkozva elutasították, ám világos volt, hogy az ügynek ezzel még nincs vége. A folytatás ez a beadvány, amellyel Aschenbrenner György sportszerűtlen magatartása ellen tiltakoznak az élcsapatok. Lássunk néhány részletet a ralibizottságnak címzett levélből. "…Ô (Aschenbrenner) a saját megítélése alapján állandóan a határon autózik, ami szerintünk inkább a szabályok közötti hézagok kihasználását jelenti. Legegyértelműbb sportszerűtlenségei már a budapesti Eb-futamon megmutatkoztak, ott is rombolta a lassítókat, s tehette ezt nyugodtan, hiszen a bemutatott, jó minőségű videofelvételek ellenére semmiféle szankció sem követte a tetteit. A képviselőink minden egyes szabálytalansága után megkeresték a versenyigazgatót, aki a döntést áthárította a ralibizottságra, mivel ilyen esetekben – állítása szerint – ő nem dönthet. Kérjük a bizottságot, vizsgálja felül azt is, hogy a versenyigazgató miért nem hozhat egyetlen esetben sem döntést, miért hárítja másokra a feladatát.…Felvetődik az a kérdés is: miért szerezhetnek egyesek csalással jókora előnyt? Aki egyszer is ült már versenyautóban, az tudja, lassítónként 5-7 másodperc előny szerezhető, ilyen különbséggel pedig már dőlt el verseny.…A legutóbbi, pécsi versenyen megismétlődtek a fent említett események és a ténybírók által szabályosan rögzített jegyzőkönyvek ellenére a háromszori lassítórombolás nem járt büntetéssel, pedig ha a hármat beszorozzuk a nyert idővel, talán másképp alakul a végeredmény. …A fent említett okokra hivatkozva kérjük a bizottságot a szükséges lépések megtételére, hogy a versenyzők szabályos keretek között mutathassák meg, ki a legjobb a ralipályán!”Faluvégi Péter, a legutóbbi verseny igazgatója a levélre reagálva elmondta, mivel a nemzetközi szabályokban nincs utalás a lassítókra, arra meg pláne nincs, hogy milyen büntetést kell kiszabni, ha valaki ezek ledöntögetésével próbálna előnyhöz jutni, ezért ő minden esetben a felügyelőtestülethez küldte tovább az ügyet. A versenyigazgató ugyanis csak tételes büntetések esetében rendelkezhet. A ralibizottság kérte Aschenbrennert, hogy a saját ártatlanságának bizonyítása érdekében csütörtökön mutassa be a belső kamerás felvételeit a bizottság előtt, ám a versenyző ezt nem tette meg, mondván, nincsenek ilyen felvételek. "Egyetértek azzal, hogy a lassítóügy nem tiszta, és szerintem sem jó, hogy van egy ember a mezőnyben, aki nem először hívja fel magára a figyelmet azzal, hogy tisztességtelenül viselkedik – mondta Dudás "Kokó” Gyula, a szakág vezetője. – A döntést az ügyében nyolcan fogjuk meghozni, és megpróbálunk jól dönteni. Ez lehet büntetés, de lehet kizárás is a következő versenyről, mivel Aschenbrennernek egy korábbi ügye miatt már féléves felfüggesztett büntetése van.”