Markko Märtin szombaton az összes gyorsasági szakaszt megnyerte, ennek ellenére nemhogy megközelítette volna az éllovas Sebastien Loeböt, hanem még távolabb is került tőle.
Sebastien Loeb nyugodt lehet, hiszen a gyôzelemhez elég, ha beosztja az elônyét
Sebastien Loeb nyugodt lehet, hiszen a gyôzelemhez elég, ha beosztja az elônyét
S hogy miként lehetséges ez? Úgy, hogy Märtin reggel háromperces késéssel hagyta el a szervizparkot, mivel a Ford Focusszal elektronikai problémák voltak. A félperces büntetés után pedig az észt hiába száguldott eszeveszetten, csak a hátrányát tudta némiképp csökkenteni. Nem csak az észtnek volt azonban gondja: szombati írásunkban még arról számoltunk be, hogy a világbajnoki címért küzdő Petter Solberg a nyolcadik helyről várhatja a folytatást, és valóban, a norvég pilóta nyolcadik is volt hat gyorsasági szakasz alapján, ám utóbb búcsúzni kényszerült. A szervizparkba vezető úton ugyanis – két kilométerrel a célállomás előtt – kifogyott a Subarujából a benzin, és így fel kellett adnia a küzdelmet. De térjünk vissza a szombati naphoz. Sebastien Loeb a saját tempóját autózta az élen, a lehető legkevesebb rizikót vállalva. Bolond is lett volna kockáztatni, hiszen mögötte messze lemaradtak az ellenfelek. Ráadásul ha marad a jelenlegi helyzet, ugyanannyi pontja lesz, mint a vb-éllovas Richard Burnsnek, aki pillanatnyilag a kilencedik. A két ifjú titán mögött egyébként a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm következik a harmadik helyen, aki az előbbi kettőt valószínűleg nem tudja befogni, viszont értékes pontokat szerez, amelyek nagyon jól jöhetnek a végelszámoláskor. Arról nem is beszélve, hogy a Peugeot-nak nagyon nagy szüksége van a finn pontjaira, hiszen az oroszlánosok aszfaltmenője, Gilles Panizzi jelenleg csak az ötödik, miközben a gyártók versenyében fő riválisnak számító citroenesek közül Loeb vezet, Carlos Sainz negyedik, Colin McRae pedig hetedik. Akárhogy is nézzük, ha ez így megy tovább, akkor a Citroen a viadal végén átveszi a vezetést az előző évek bajnokától, a Peugeot-tól.
San Remo-rali, a 14 futamos vb 11. versenye Az állás 10 gyorsasági szakasz után: 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:07:00.7, 2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 43.2 mp h., 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:10.5 p h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:42.3 p h., 5. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 1:59.1 p h., 6. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 2:23.8 p h., 7. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 3:07.3 p h., 8. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroen Xsara WRC) 4:06.6