Nagyon felgyorsultak a motorosok: bár a második időmérőn elsősorban a versenybeállításokra összpontosítottak, néhány"repülőkör elég volt ahhoz, hogy szinte mindenki javítson a pénteki idején.
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
A 125 köbcentiben a 35 versenyzőből nyolcan nem gyorsultak fel, a 250-ben a harminc motoros közül csak négyen, míg a MotoGP-ben az összes szereplő rátett egy lapáttal. A javítók közül Stefano Perugini, Toni Elías és Valentino Rossi lehet elégedett. A 125-ös Perugini pénteken a hatodik volt, szombaton már az idei harmadik rajtelsőségét szerezte meg, Elías a pénteki harmadik helye után sorozatban az ötödik pole-ját örülhetett, Rossi pedig további fél másodpercet javított a pénteken felállított pályacsúcsán. Rossinak szinte mindenre figyelnie kell. Rengeteg a szponzori kötelezettsége, folyamatosan PR-munkát kell végeznie, ráadásul ő a pilóták szakszervezetének elnöke is, és ez utóbbi szerepben szombat délelőtt tanácskozott a Phillip Island-i pálya vezetőivel, illetve a vb-t szervező Dorna főnökével, Carmelo Ezpeletával. A találkozóra Daniel Pedrosa súlyos balesete miatt került sor. "Pedrosa azért sérült meg, mert ahol elesett, nem volt bukótér. Emiatt az ausztrál pályát át kell alakítani ezen a helyen, hiszen ha ez nem történik meg, a szuzukai pályához hasonlóan a Phillip Island-it is bojkottálni fogja a szakszervezet”– mondta Rossi, aki pályafutása során először indulhat a pole-ból az Ausztrál GP-n, így még jobb az esélye arra, hogy ötödször is nyerjen az ötödik kontinensen. A 125-ösöknél furcsa pletyka terjed boxutcában: az Aprilia állítólag üzleti okok miatt feláldozta Stefano Peruginit, aki egy héttel ezelőtt már elveszítette a vb-címet a hondás Pedrosa ellenében. Egyesek szerint az Aprilia alkut kötött a spanyol Jorge Aspar Martínez csapatfőnökkel, és mivel az Aprilia a 250-ben Manuel Poggialihoz viszonyítva kevesebbet segített az év elején a Martínez-féle csapatban versenyző Elíasnak és Fonsi Nietónak, a szezon vége felé az olasz márka előnyben részesíti Martínez két 125-ös pilótáját, Hector Barberát és Pablo Nietót.
Ausztrál Nagydíj, Phillip Island A rajtsorrend 125 kcm: 1. Perugini (olasz, Aprilia) 1:37.342, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:37. 455, 3. Kallio (finn, KTM) 1:37.644, 4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:37.787, 5. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:37.802, 6. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:37.824, …14. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:38.268, …29. Tóth Imre (Honda) 1:40.523 250 kcm: 1. Elías (spanyol, Aprilia) 1:33.771, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:33.851, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:33.999, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:34.085, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:34.188, 6. Guintoli (francia, Aprilia) 1:34.446 MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:30.068, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:30.496, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:30.676, 4. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:30.683, 5. Hayden (amerikai, Honda) 1.30.863, 6. Biaggi (olasz, Honda) 1:30.993 Tv: Eurosport, 10.00–12.00, 14.00–15.00 (felvételről)
Meglehet, az Aprilia a 250-ben is alkut kötött Martínezzel, hiszen Elías szárnyal, Nieto is javul, miközben a vb-éllovas Poggialinak rendre gondjai vannak. Jól mutatta ezt az Ausztrál GP második napja is: Elías a Portugál, a Brazil, a Csendes-óceáni és a Malajziai GP után Phillip Islanden is verhetetlen volt az edzésen, Nieto pedig megint megelőzte a csupán a 7. rajtkockát megszerző Poggialit. Az Aprilia magatartása egyébként érthető, hiszen Elías és Nieto egyik fő szponzora ugyanis el akarja hagyni a csapatot a Honda kedvéért.
Az eső segíthetne
Talmácsi Gábor (Aprilia, 14. hely): – Sokat javítottam péntekhez képest, és ez annak köszönhető, hogy jó irányba mentünk el a futómű beállításával. Az én stílusomnak jobban megfelel, ha kemény a rugó, így azt választottuk. Az időmérésen egyetlen gondom volt: bárki mögé álltam be az élbolyból, az kiállt a boxba, egyedül pedig elég nehéz jó időt elérni. Nem vagyok túlságosan lemaradva az élbolyhoz képest, jó lenne bekerülni az első tízbe. A versenyre esőt jósolnak, és ez segíthetne rajtam.
Tóth Imre (Honda, 29. hely): – Visszacsúsztam négy helyet péntekhez képest, mert a motorom "kitört” a kanyarokban. Nem értem, miért, pénteken ugyanis semmi baj sem volt vele, és állítólag nem változtattak a beállításokon. Én ezt nem hiszem, szerintem amikor kicserélték a váltót – mert az elektronika már jó néhány verseny óta nem működik –, elállíthattak valamit.