Négy évvel ezelőtt Kiss Ferenc és ifjabb Tóth János vívott hatalmas csatát a trófeáért, és előbbi járt sikerrel. A Peugeot 206 WRC-t irányító "Janika” az idei csatának is aktív résztvevője lesz, ezúttal azonban Benik Balázs az ellenfele. A fordos pilótának nagyon jók az esélyei, úgy is fogalmazhatnánk: ezt a bajnoki címet már csak elbukni lehet. Persze az autósportban minden megtörténhet, de ha Benik nem hibázik, és a Focusnak sem lesz baja, akkor viszonylag könnyen bajnok lehet. Jelenleg ugyanis tíz ponttal vezet, ami azt jelenti, hogy a harmadik hely is elég neki a végső sikerhez, még akkor is, ha ifjabb Tóth győz. A két éllovas csatájába a Zemplén-ralin többen is beleszólhatnak, pontosabban többen pályáznak arra, hogy kettejük közé férkőzzenek. A nevezési listán hat World Rally Car szerepel, a fent említetteken kívül Szabó Gergő (Skoda Octavia), ifjabb Angyalfi Károly (Subaru Impreza), Tagai Tamás (Subaru Impreza) és Szeleczky Tamás állít csatasorba egy-egy "csúcsmodellt”, közülük utóbbi választása a legmeglepőbb, hiszen ő a Fordot Toyota Corollára cserélte. Az N-csoportban sem dőlt még el a bajnoki cím sorsa: Spitzmüller Csaba 8.5 ponttal vezet a rendkívül rutinos Oroszlán László előtt, ami azt jelenti, hogy Spitzmüllernek elég a negyedik hely a végső dicsőséghez, ha a fő rivális megnyeri a futamot. Az F2-es géposztályban és az A8-ban már eldőlt a bajnoki cím sorsa, Bútor Róbert és Aschenbrenner György örülhetett. Előbbi azért nem indul a viadalon, mert Franciaországban versenyez, utóbbi féléves eltiltását tölti.A Zemplén-rali csütörtökön 16 órakor a miskolci salakstadionban tartandó prológgal kezdődik (a körverseny eredménye nem számít bele a végeredménybe, és a másodosztály pilótái is részt vesznek rajta), pénteken és szombaton pedig Tokaj környékén folytatódik. A világbajnoki futamok hangulatát idézi az az úgynevezett show-gyorsasági szakasz, amelyet pénteken este – már sötétben – tartanak meg Mádnál. Az 598 kilométeres össztáv teljesítése után szombaton 18 órakor gurulnak fel a versenyzők a céldobogóra, és ott helyben megtartják a díjkiosztót is. Az idei magyar bajnokok részvételével.
Kilométerről kilométerre |
IdŐell. | Helyszín | Táv (km) | Első autó |
2003. október 23. (csütörtök) |
Prológ | Miskolc, salakpálya | | 16.00 |
2003. október 24. (péntek) |
Rajt | Tokaj | | 13.00 |
Gy. 1. | Erdőbénye | 9.50 | 13.32 |
Gy. 2. | Fony | 10.91 | 14.11 |
Gy. 3. | Erdőbénye | 9.50 | 16.07 |
Gy. 4. | Kányi elágazás | 10.89 | 17.08 |
Gy. 5. | Fony | 10.91 | 18.00 |
Gy. 6. | Mád | 6.10 | 19.49 |
Cél | Tokaj | | 21.13 |
2003. október 25. (szombat) |
Rajt | Tokaj | | 9.30 |
Gy. 7. | Óhuta | 10.80 | 10.43 |
Gy. 8. | Kányi elágazás | 10.89 | 11.56 |
Gy. 9. | Abaújvár | 12.50 | 13.01 |
Gy. 10. | Senyő-völgy | 6.13 | 13.35 |
Gy. 11. | Abaújvár | 12.50 | 14.48 |
Gy. 12. | Senyő-völgy | 6.13 | 15.22 |
Gy. 13. | Fony | 10.91 | 16.21 |
Cél | Tokaj | | 18.05 |
Kilométerről kilométerre |
IdŐell. | Helyszín | Táv (km) | Első autó |
2003. október 23. (csütörtök) |
Prológ | Miskolc, salakpálya | | 16.00 |
2003. október 24. (péntek) |
Rajt | Tokaj | | 13.00 |
Gy. 1. | Erdőbénye | 9.50 | 13.32 |
Gy. 2. | Fony | 10.91 | 14.11 |
Gy. 3. | Erdőbénye | 9.50 | 16.07 |
Gy. 4. | Kányi elágazás | 10.89 | 17.08 |
Gy. 5. | Fony | 10.91 | 18.00 |
Gy. 6. | Mád | 6.10 | 19.49 |
Cél | Tokaj | | 21.13 |
2003. október 25. (szombat) |
Rajt | Tokaj | | 9.30 |
Gy. 7. | Óhuta | 10.80 | 10.43 |
Gy. 8. | Kányi elágazás | 10.89 | 11.56 |
Gy. 9. | Abaújvár | 12.50 | 13.01 |
Gy. 10. | Senyő-völgy | 6.13 | 13.35 |
Gy. 11. | Abaújvár | 12.50 | 14.48 |
Gy. 12. | Senyő-völgy | 6.13 | 15.22 |
Gy. 13. | Fony | 10.91 | 16.21 |
Cél | Tokaj | | 18.05 |
A bajnokság állása