Manfred Stohl két pontja

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.11.13. 22:14
Címkék
Manfred Stohl azon kevesek közé tartozik, akik az idén privát pilótaként pontot tudtak szerezni a rali-világbajnokságon. Az osztrák fiatalember mégis egy kicsit közelebb áll hozzánk, magyarokhoz, mint az összes többi, azért, mert a hatszoros magyar bajnok ifjabb Tóth János autójával versenyez.
Stohl azzal a Peugeot-val szerzett két vb-pontot, amellyel itthon Janika versenyez
Stohl azzal a Peugeot-val szerzett két vb-pontot, amellyel itthon Janika versenyez
Stohl azzal a Peugeot-val szerzett két vb-pontot, amellyel itthon Janika versenyez
Stohl azzal a Peugeot-val szerzett két vb-pontot, amellyel itthon Janika versenyez
Stohl azzal a Peugeot-val szerzett két vb-pontot, amellyel itthon Janika versenyez
Stohl azzal a Peugeot-val szerzett két vb-pontot, amellyel itthon Janika versenyez
Ezzel az öregecske Peugeot 206 WRC-vel pedig igazán nagy bravúr volt pontot, pontokat szerezni a hét végi Brit Ralin. Az OMV Motorsport pilótája korábban volt már N-csoportos világbajnok, sőt, hetedik helyezése is volt abszolútban, csakhogy akkor még más volt a pontozási rendszer. Most megmutatta: egy jó pilótának ezzel a Peugeot-val is van keresnivalója a világbajnokságon.
– Mi volt az idényzáró vébéfutam legfőbb nehézsége?
– Az, hogy elég rossz volt a rajszámom, ezért az első napon többször utolértem néhány ellenfelemet. Nem velük volt baj, ők amilyen hamar csak tudtak, elengedtek, de szűkek voltak az utak, előfordult, hogy sokat kellett araszolnom mögöttük.
– Mennyire fontos önnek az a két pont, amelyet a hét végén szerzett?
– Inkább a helyezés a fontos, meg az, hogy voltak olyan gyorsasági szakaszok, amelyeken gyári pilótákat utasítottam magam mögé.
– Például Freddy Loixot, aki Burns helyén debütált a Peugeot gyári alakulatában. Miként lehetséges, hogy a versenyeken még induló legöregebb 206-os legyőz egy vadonatújat?
– Ezt Corrado Proverától, a Peugeot sportigazgatójától kellene megkérdezni. De tény, hogy a privát kézben lévő World Rally Carok közül ez a típus a legversenyképesebb. No meg hiába öreg az autóm, azért az elmúlt években sok új fejlesztés került bele.
– Ön korábban az N-csoportban Mitsubishivel hódított, és az a hír járja, annyira ismeri azt az autót, hogy ha álmából felébresztik, akkor is be tudja állítani bármely talajtípusra. Jelent ez valamiféle előnyt? Hiszen a Mitsubishi jövőre visszatér a világbajnokságra.
– Ezt így nem lehet előre megmondani. A japán vezetőkkel nagyon jó a kapcsolatom, de a vébécsapat vezetője német lesz, akinek nem vagyok a szíve csücske. De azért nem adtam fel minden reményt, mindennél jobban szeretnék ugyanis egy teljes világbajnoki idényt teljesíteni egy WRC volánja mögött.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik