A jövő évtől kezdve megváltoznak a rali Európa-bajnokságra vonatkozó szabályok. Erről a Nemzetközi Automobil-szövetség döntött az éves rendes kongresszusán, a részleteket azonban csak december közepére dolgozzák ki. (Például azt, hogy a különböző szorzójú versenyek milyen távúak legyenek stb.)
Az újdonsült bajnok Benik Balázs és a hazai mezôny a megváltozott szabályok miatt itthon „csak” zóna Eb-pontokhoz juthat jövôre (fotó: Meggyesi Bálint)
Az újdonsült bajnok Benik Balázs és a hazai mezôny a megváltozott szabályok miatt itthon „csak” zóna Eb-pontokhoz juthat jövôre (fotó: Meggyesi Bálint)
A döntés azonban nekünk, magyaroknak nem túl örömteli, ugyanis a jövő évtől kezdve mindössze kilenc futamból áll az Európa-bajnokság. Azok közül a versenyek közül választottak, amelyek tavaly húszas szorzójúak voltak, ám jövőre eltűnnek a szorzók, a pontozási rendszer a világbajnokságéval lesz azonos – vagyis az első nyolc kap pontot. S hogy miként jövünk mi, magyarok a képbe? Nos, két futamunkat, a Michelin Budapest-ralit, valamint a Fehérvár-ralit éppen ebben az évben sorolták magasabb kategóriába – előbbi tízes, utóbbi ötös szorzójú lett a régió Európa-bajnokságban. Mert így nevezik az új sorozatot, amelynek végén régió Európa-bajnokot avatnak. Európát négy régióra osztották, ezekben maximum 13 futamot értékelnek egy-egy versenyző esetében. Egy régión belül maximum négy tízes szorzójú viadal lehet, és egy ország legfeljebb három régió Európa-bajnoki futamot rendezhet. Jó hír viszont, hogy az új rendszerben Eb-futamra csak olyan helyszín kandidálhat, amelyik valamelyik régióban sikerrel rendezett tízes szorzójú viadalt. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy a főváros környéki verseny rendezői akár már jövőre befutók lehetnek, persze, ehhez rendkívül magas színvonal szükséges, ugyanis 16-an pályáznak arra a kevés helyre, ami van.