A Mitsubishi csütörtökön Essenben mutatta be az új World Rally Carját. Az új kocsi merőben más, mint az előző volt, és a csapat vezetői azt remélik, három éven belül a csúcsra juthat.
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A gyár az idén pihenőt rendelt el, pontosabban csak a pilóták pihentek, a fejlesztőmérnökök nem, ugyanis az ő feladatuk volt, hogy megtervezzék és megépítsék az új versenygépet, amivel visszanyerhetik a régi dicsőséget (1996 és 1999 között Tommi Mäkinen sorozatban négyszer szerezte meg a címet a Lancerrel). Az új autó nem csak kívülről más, mint az elődje: a kasztni alatt 6000 változtatást hajtottak végre. Ennek ellenére a Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelynek nincs aktív központi differenciálműve. Az autó építői egy olyan megoldást választottak, amely a legkonzervatívabb megoldás azóta, hogy 1997-ben megalkották ezt a kategóriát. "Az volt a filozófiám az autó tervezésekor, hogy egyszerű dolgokat csináljunk, amelyek mindenki számára érthetőek – mondta a tervezésért felelős Mario Fornaris. – Az aktív középső differenciálmű nem jelent annyi előnyt, hogy emiatt kockáztassuk a célba érkezést, a mostani manuális váltót azonban az év közben valószínűleg felváltja egy félautomata.” Az idénynyitó Monte-Carlo-ralin két autó áll rajthoz, az első számú kocsi volánjánál Gilles Panizzi ül majd (aki az elmúlt héten már tesztelte az új WRC-t és nagyon elégedett volt vele), a másiknál pedig Gianluigi Galli – a csapat egyik fiatal pilótája. Svédországban helyette a másik ifjú titán, Kristian Sohlberg kap lehetőséget, míg Daniel Sola a harmadik viadalon, Mexikóban mutatkozik be a második számú autóban. A tervek szerint lesz olyan verseny is, amelyen három autót indít a csapat – persze, ehhez az kell, hogy elkészüljön egy harmadik Mitsubishi WRC is.