Késhegyre menő csatát várt mindenki, azt, hogy az utolsó szelektív szakaszokon dőljön el a bajnoki cím sorsa. Ehhez képest abszolút nem így történt: már a tereprali országos bajnokság zárófutamának első napján biztossá vált, hogy a Gál István, Oroszlán Tibor kettős megszerezte a hatodik abszolút elsőségét.
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs megszerezte a hatodik bajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs megszerezte a hatodik bajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
Pedig egyáltalán nem így indult. Az első szelektív szakaszon Gál saját építésű csővázas Protójában kattogni kezdett a motor, és nem sokkal később végleg kilehelte a lelkét. Gál, bár tudta, hogy számára vége a versenynek, bevitte a parc fermébe a kocsiját, mert a szabály szerint ha reggel elrajtol (erre még alkalmas a gép, ha nem is rohamtempóban), akkor értékelik a versenyben. "Amikor meghallottam a motor hangját, arra gondoltam, hogy nem lehet ilyen kegyetlen a sors, nem veszíthetem el így a bajnoki címet” – mondta Gál. Nem is veszítette. Hiába kezdett ugyanis parádésan a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó, az utolsó szakaszon semmivé lettek a remények. A Dakarra készülő Nissan-pilóta ugyanis beragadt a sárba, ahol legalább félórát vesztegelt, és ez idő alatt teljesen besötétedett. Talán ott, a vendégmarasztaló sár fogságában vált világossá számára, hogy hiába esett ki hatalmas mázlijára Gál, neki sem terem babér a hét végén. Számára csak a győzelem lett volna elfogadható eredmény (ebben az esetben lehetett volna bajnok), de mivel ettől messze került, úgy döntött, nem folytatja a versenyzést. Ezzel pedig el is dőlt a bajnoki cím sorsa: a Gál István, Oroszlán Tibor kettős hatodszor szerezte meg a bajnoki címet és érdekesség, hogy a saját építésű autóval ez már a negyedik trófea. A fenti eseményeken kívül is történt érdekesség ezen a versenyen. Mielőtt elakadt volna, Kis mindössze tíz másodperces előnnyel vezetett a Benyó Miklós, Maurer Péter duó előtt, amely ezek után átvette a vezetést. Ebben még nem is lenne semmi különös, hiszen bár az idén nem volt túl jó éve, Benyó a tavalyi bajnok. Csakhogy most nem a megszokott autójával indult, hanem azzal a dízel Terracannal, amivel tavaly indult a Dakaron és amit egész évben fejlesztgettek. Az idén eddig Rigler Zoltánt, valamint Palik Lászlót láthattuk ezzel a kocsival, és bár mindketten elégedettek voltak, Benyó az első, aki az abszolút első helyre pályázik vele. Messze még a verseny vége, de mindenképp meg kell említeni, hogy ha Benyó nyer, ő lesz az első, aki dízel autóval szerez magyar bajnoki futamgyőzelmet. A másik két dobogós helyen két olyan pilóta követi egymást, aki az idén még nem állt dobogón: Kristóf Mártonnak voltak biztató részeredményei, de egy hatodik hely a legjobbja, Horváth Béla pedig egész évben különböző technikai gondokkal küszködött, de most végre bejöhet a számítása.
Murczin Pajero Szerviz-kupa, az ob 8. futama Abszolút sorrend az 1. nap után: 1. Benyó Miklós, Maurer Péter (Hyundai Auto Hungary Team, Hyundai Terracan) 1:04:37, 2. Kristóf, Hujber (Premier Motorsport Club, Bowler) 4:26 perc hátrány, 3. Horváth B, Tóth Gy. (Premier Motorsport Club, Mercedes G560) 7:34 p h., 4. Tóth L., Hudy (Cross Country Club, Jeep Cheroke) 10:55 p h., 5. Gyabronka, Csató (Cross Country Club, Nissan Pick-Up) 14:23 p h., 6. Kéry, Póti (Premier Motorsport Club, Range Rover) 20:05 p h.