Talmácsi Gábor az idény utolsó tesztjén vett részt három napon keresztül próbálgatta a Malagutiját Estorilban. Úgy tűnik, a versenygép az új vázzal és az új motorblokkal együtt megbízható, és a csapat jó úton halad a fejlesztésekkel.
Az estorili teszten mindenki a csodájára járt a különleges, csôvázas Malagutinak
Az estorili teszten mindenki a csodájára járt a különleges, csôvázas Malagutinak
– Az első napra megérkezett az új váz, de eléggé kapkodtak a szerelők, hogy össze tudják rakni, tesztpadon nem is tudták kipróbálni. Először a régi motorblokkal próbáltuk ki, és meglepő módon már azzal is viszonylag jó volt a köridőm. – Az új motort nem is próbálta ki? – De igen. A második nap a régi vázzal – akkor ugyanolyan időeredményt értem el vele, mint előző nap az új váz-régi motor kombinációval –, a harmadikon pedig az újjal. – Milyen időeredményt ért el a vadiúj szettel? – Egy másodpercre voltam a pályacsúcstól, ami ahhoz képest, hogy elég hideg volt, jónak számít. Tudtam volna még gyorsulni, de a szerelők azt mondták, ne kockáztassak, fölösleges a téli teszten elesni. – Az új váz és az új motor már a végleges verzió? – Dehogyis! A motorblokknak például normálisan hetvenkilósnak kellene lennie, de egyelőre még hetvennyolc, no és a vázat is kell még fejleszteni. Ennek érdekében jó lett volna még teljesíteni egy versenyszimulációt, ám erre nem volt lehetőség, mert elestem. Az egyik kanyarban nem vettem el időben a gázt, és egyszerűen kiesett a kezeim közül a motor. – Megsérült? – Nem. Az esés sem volt nagy, ha meleg az aszfalt, meg is tudtam volna fogni a Malagutit, de így esélyem sem volt. – A gumikat is tesztelték? – Azokat egyelőre nem, voltunk viszont az OZ-gyárban, ahol kifejezetten a Malagutinak fejlesztik a felniket az én tapasztalataim alapján. Fontos, hogy a kerék könnyű legyen, mert akkor jobban gyorsul a motor, viszont a stabilitás is lényeges, ha ugyanis túl puha a felni, a motor veszít a tapadásából, és elkezd pattogni. Furcsa érzés, hogy ilyen nagy gyárak állnak mögöttünk, megtisztelő velük dolgozni. No meg felelősségteljes is a munka, nagyon kell figyelnem, nehogy rossz információkat adjak, mert akkor rossz irányba indulnak el a fejlesztéssel. – Voltak más gyár képviselői is Estorilban? Csak az összehasonlítás kedvéért. – A KTM is ott tesztelt, és meglepő módon nem tudtak a pilótái jobb időeredményt elérni nálam. Pedig hatalmas stáb vonult fel, aminek minden egyes tagja ott tolongott a boxunk előtt, amikor kitoltuk a csővázas Malagutit. Nem értették, hogyan mehet valaki a nyolcadliteres géposztályban csővázas motorral. Nekem egyébként van egy olyan gyanúm is, hogy a Malaguti direkt döntött a furcsa megoldások mellett, hogy feltűnő legyen a csapat, a gép. – Úgy hallom a hangján, hogy elégedett. – Eddig minden tetszik, imponál, hogy komolyan gondolják a felzárkózást az élmezőnyhöz, most még jobban érzem minden döntésem súlyát. Jó érzés első számú pilótának lenni…