Ebből akár öngól is lehet

CSURKA GERGELY jegyzeteCSURKA GERGELY jegyzete
Vágólapra másolva!
2004.01.12. 21:17
Címkék
Ha egy Formula1-es kocsit rükvercbe kell rakni, az már régen rossz. Ebben a sportágban minden előrefelé megy. Egy szerződés aláírása nagyjából-egészéből azt jelenti, amit a földkerekség jelentős részén jelenteni szokott, leszámítva egy-két helyet. Például Magyarországot. Nálunk divat a kitolatás. A Formula1-ben nem.
Ehhez képest van esély arra, hogy Baumgartner Zsoltból mégsem lesz a Minardi sofőrje. Ami, ne tagadjuk, akkora öngól, hogy a háló leég a kapuról. Az eredetileg országimázs-építőnek indult akció végén kiderül, hogy egy magyarnál még az sem biztos, ha aláírt egy szerződést. Innen már egy lépés az a jópofának szánt megjegyzés, hogyha kezet fogsz vele, utána számold meg az ujjaidat. Mondjuk, ez megy a kirakatba – bár jó volna nem kitenni.Hanem itt, hátul, a mi kis üzletünkben tán akad még megbeszélnivaló. A legégetőbb kérdés nyilván az, miért éppen most gondolták úgy a MOL emberei, hogy a Minardiból nem kérnek. Az indoklás elvben ül ("hogyhogy csak a sajtóból értesültünk?"), – ha december 20-a táján hangzik el. Három hét után az ember inkább az új pénzügyminiszter hivatalba lépéséhez köti a megvilágosodást, ha már mindenáron valami fogódzkodót keres. Végtére is majd’ egymilliárdot a mai ínséges időkben akár másra is költhetnének, pláne, hogy egyébként is óriási vitákat generált az állam kamatmentes kölcsöne a Baumgartner-konzorciumnak. Innentől az állam mint részvényes akár jelezhet is a MOL-nak: jó volna életbe léptetni a szerződés azon passzusát, mely szerint mi csak akkor adjuk, ha a szponzori oldal ígéretei is teljesülnek – és persze utóbbi nem teljesül.Baumgartner meg két ülés között a sebváltóra esik, ami valljuk meg, nem kellemes. Zsolt többet érdemelne – pénzben nem tudom, de ennél az eljárásnál bizonyosan. Már csak azért is, mert ezek után egyetlen csapat sem fog szerződést kínálni neki, legfeljebb ha egy táskában viszik oda azt a néhány millió dolcsit, ami felettébb veszélyes vállalkozás, ráadásul legalább annyira idegen a XXI. század bizniszétől, mint kifarolni egy aláírt megállapodásból.Tőlünk meg a normális ügymenet az idegen. Ha nehezen is, de benyeltük, hogy a világon mindenütt nyereséges vállalkozás a Formula–1, csak nálunk nem. Most lenne esély, hogy körözhessen egy magyar, csendesül a hullámverés, amelyet az állam nagyvonalú fellépése támasztott, és akkor megint becsap a ménkű. Holott azt már senki sem feszegette, miként került a képbe egy bizonyos Schöntál Henrik, akinek a neve a K&H-botrány kapcsán is felmerült (s aki természetesen nem tartózkodik a közig. határok között); hogy jövőre miből fogják öszszeszedni az újabb nyolcmillió dollárt, elvégre ez a pénz egy évet fedez.Ehelyett a menedzser felajánlotta lemondását. Mondják, saját erőt kellett volna felajánlania, állítólag gond nélkül tudná pótolni a kiesett részt, csak hát… Meglehet, a Minardi őt sem hozza lázba. Végtére is a csapat két autója húszból rendre a 18–20. helyet szerezte meg a rajtrácson – 1995 óta összesen négy pontot szerzett a gárda, hatszor, így tavaly is, nullával zárt. Közvetítések alatt inkább a vágókép kategóriája. Hogy felfedeznék-e a Minardi által Zsoltot meg az ő kétségkívül meglévő tehetségét…Ha az üzletben szerepet vállalók szerint igen, akkor muszáj a zsebbe nyúlni. Ha viszont csak a saját zseb játszott szerepet, akkor azt Baumgartner nevében kérnénk ki magunknak. De az is lehet, hogy csupán arról van szó, amit a katonák frappánsan így fogalmaznak meg: az a hadvezér, aki túlságosan előrevágtat, ne csodálkozzon azon, ha seggbe lövik.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik