Immár hagyomány, hogy a terepralisok kezdik elsőként az idényt a hazai autós szakágak versenyzői közül. Az idén sem volt ez másként. A süppedős, vendégmarasztaló sárban pénteken mindössze két rövid szelektív szakasszal melegítettek a párosok a hétvégére, az igazi küzdelem szombaton és vasárnap várható.
Néhány következtetést azonban már az első napból is le lehetett vonni. Például azt, hogy az új szabálynak köszönhetően (amely a nemzetközi regulákhoz alkalmazkodva ettől az évtől kötelezővé tette a szűkítő használatát) csökkent a különbség a benzines és a dízelautók között – pláne ilyen időjárási viszonyok mellett. Ezt bizonyítja, hogy a pénteki versenynap után a legjobb hatban négy (!) dízelterepjárót találunk. De menjünk szépen sorjában! Az első szakaszt meglepetésre Ács László nyerte meg, méghozzá egy új dízel Nissannal, amelyet a Dakar-raliról is jól ismert Kis Sándor műhelyében építettek neki. Más kérdés, hogy nem tarthatott sokáig Ácsék öröme, mivel a következő szelektív második kanyarjában bal első defektet kaptak, és mivel a gumi lefordult a felniről, a szakaszon kellett kereket cserélni. Volt defektje a bajnoki címvédő Gál István, Oroszlán Tibor kettősnek is, ám a saját építésű Protóval autózó párost ez láthatóan egyáltalán nem zavarta. Még így is simán – majdnem kétperces előnnyel – vezet ugyanis a versenyben. Utána jönnek sorban a dízelesek: másodikként a Dakart is megjáró Benyó Miklós, aki a sivatagi show-n használt Terracant vetette be az idénynyitón. Mögötte két Nissan Pick-Upot kormányozó pilóta következik: Gyabronkának ez a harmadik helyezés a legjobb eredményei közé tartozik, és Rigler sem panaszkodhat, hiszen annak ellenére negyedik, hogy az első szakaszon a vadonatúj kocsija jobb oldalát egy fának csapta, a másodikon pedig a bal elejét egy farakásnak. Folytatás szombaton – a nézők reggel 8 órától a váci hulladéklerakónál, 11 órától pedig a dabasi Kardos-tanyán láthatják a versenyzőket. 4. Adrienn-Gombi-kupa, az ob 1. futama, Vác
Abszolút sorrend 2 szelektív szakasz után:
Abszolút sorrend 2 szelektív szakasz után: 1. Gál, Oroszlán (Art Off Road SE, G.Baba Proto Evo2) 26:28, 2. Benyó, Maurer (Cél ASE, Hyundai Terracan) 1:53 perc hátrány, 3. Gyabronka, Csató (Cross Country Club, Nissan Pick-Up) 2:54 p h., 4. Rigler, Bagics (R&R MSE, Nissan Pick-Up) 3:19 p h., 5. Lukács, Ferke (Art Off Road SE, Nissan Terrano) 3:44 p h., 6. Horváth B., Tóth Gy. (Premier Motorsport Klub, Mercedes 500 GE) 3:52 p h.