A rajtot az élről váró Gál István, Oroszlán Tibor kettős számára meglehetősen izgalmasan kezdődött az idénynyitó viadal második napja. A vendégmarasztaló sár ezúttal is nagyon megnehezítette a párosok dolgát, és a jóból a címvédőnek is kijutott.
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs elôbb hátrányba került, majd jókora elônyt gyűjtött (fotó: Meggyesi Bálint)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs elôbb hátrányba került, majd jókora elônyt gyűjtött (fotó: Meggyesi Bálint)
No nem Gál akadt el, hanem Horváth Béla, ám körgyorsaságiról lévén szó, a hatszoros bajnok utolérte – és mintegy tíz percet vesztegelt mögötte. A feladat tehát adva volt: ledolgozni ezt a tetemes hátrányt. De aki ismeri Gált, az tudja, nem az a fajta, aki bármit is könnyen feladna. Ráadásul a többieknek is volt gondjuk bőven, úgyhogy a saját építésú Protóval autózó Gál nemcsak visszavette a vezetést, hanem tetemes előnyt kovácsolt a nap végére. A második helyen autózó Benyó Miklós Terracanja a tönkrement osztómű miatt továbbra is kétkerékhajtású, márpedig ez nem túl nagy előny, ha az embernek süppedős sárban kell közlekednie. Mindenesetre Benyóék küzdenek, ami nem is csoda, hiszen a viadal dupla szorzós, vagyis a megszokotthoz képest kétszer annyi pont jár a győztesnek, illetve a helyezetteknek. A dobogó harmadik fokát pillanatnyilag Kristóf Márton foglalja el, aki az eredmények tanúsága szerint egyenletes, jó teljesítményt nyújt. Az egyetlen gondja, hogy túl szélesek a gumik a Bowleren (ez szintén nem túl előnyös sárban), de mivel nincs más, ezzel kell beérnie. Még így is jobban járt, mint Horváth Béláék, akik három pályán három defektet kaptak, ráadásul kilyukadt a Mercedes hűtője. Ezután úgy döntöttek, inkább beállnak a szervizparkba, "gatyába rázzák" a kocsit, és vasárnap ha időbüntetéssel is, de folytatják a versenyt (ezt a tavalyi idénytől kezdve lehetővé teszik a szabályok). Nem úgy Rigler Zoltán, akinek a vadonatúj Nissanjához nem volt érdemes hozzáfogni a szerelőknek. A Pick-Up összes hátsó lengéscsillapítója kiszakadt a helyéről, és a szervizelésre adott idő csak arra lett volna elég, hogy összetákolják, ezért Rigler úgy döntött: inkább nem folytatja. A versenyben maradtakat vasárnap 9, illetve 12.30 órától a Vác melletti törmeléklerakónál, 9.50 és 11.40 órától pedig Domonyban láthatják a nézők.
4. Adrienn-Gombi-kupa, az ob 1. futama, Vác
Abszolút sorrend 8 szelektív szakasz után (nem hivatalos eredmény): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Art Off Road Club, G. Baba Proto Evo2) 2:42:48, 2. Benyó, Maurer (Cél ASE, Hyundai Terracan) 14:29 perc hátrány, 3. Kristóf, Hujber (Premier Motorsport, Bowler Wildcat) 19:37 p h., 4. Ács, Kunos (4x4 Off Road Club, Nissan Pick-Up) 19:57 p h., 5. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 23:22 p h., 6. Hudy, Tóth L. (Premier Motorsport, Jeep Cherokee) 31:31 p h.