A januári Dakaron mindketten ugyanazon a napon sőt, utóbb kiderült, ugyanabban az órában estek ki a versenyből. Palik László az emlékezetes esése utáni kézsérülése, Kis Sándor pedig motorhiba miatt. Tavaly ezzel szemben csak ők ketten értek célba a világ legnehezebb tereprali-megméretésén.
Palik László Nissan Pick-Upja (képünkön) is Kis Sándor üllôi műhelyében készül (fotó: Farkas József)
Palik László Nissan Pick-Upja (képünkön) is Kis Sándor üllôi műhelyében készül (fotó: Farkas József)
Ezután senki sem mondhatja, hogy nem volt sok közös élményük – és a jövőben várhatóan még több lesz. A péntek délelőtti sajtótájékoztatón ugyanis bejelentették, hogy mostantól egy csapatban versenyeznek (RTL Motorsport Klub), közös lesz a szervizháttér, és az autójuk is azonos típusú (Nissan Pick-Up). Így egyrészt csökkennek a versenyzés költségei, másrészt, ahogy a dakarosok közkedvelt mondása tartja: négy lapátoló kéz több, mint kettő… "Korábban a nemzetközi versenyeken mindig olasz szervizháttérrel mentem, mostantól azonban tisztán magyar csapatunk lesz – mondta Kis Sándor. – Laci az én tavalyi autómmal megy, én pedig az ideivel, de természetesen mindkettőt folyamatosan fejlesztjük. A technikai bázis is egyesült: a csapat egyik része építi, fejleszti az autókat, a másik pedig versenyez. Ezt a szisztémát a rali-világbajnoki csapatoktól lestük el, és ha nekik jó, nekünk is biztos az lesz." A két pilóta a lehető legtöbb Világkupa-futamon szeretne rajthoz állni, különös tekintettel a sivatagi megméretésekre, hiszen a végső cél nem titkoltan a következő évi Dakar-rali. A jövő héten Olaszországban tesztelnek, majd rajthoz állnak a sprint Vk-sorozat ottani versenyén, utána pedig Marokkó és Tunézia következik. Az év második felére egyelőre nincsenek konkrét terveik – Ek-futamokról és afrikai bajnokikról beszélnek –, minden attól függ, hogy állnak majd a fejlesztések a sivatagi show előtt. Mert a két Nissannal bizony lesz munka bőven… "Amikor először ültem Sanyi Pick-Upjában, azt mondtam: ez más sportág, a mi kocsink köszönő viszonyban sincs az övével – mondta Palik László. – A Nissan könnyed, kezelhető, de sokkal gyorsabb, mint az előző autóim bármelyike. A közös csapat gondolata már régen érlelődik bennünk, ezért aztán túl sok megbeszélésre nem is volt szükség, három délután alatt tisztáztuk a részleteket. Csapatként működünk majd, és amíg minden rendben lesz, természetesen egymás ellen is küzdünk. Ám ha megesik – és miért ne eshetne? –, hogy a csapat egyik tagja mondjuk Világkupapontért harcol, akkor a másik természetesen a csapatérdekeket figyelembe véve segít neki." Az együttműködés tehát a jövő héten kezdődik – az Italian Baján, ahol már Vk-pontokért zajlik a küzdelem.