Az időmérő rendszer ugyan még legalább két futamon át nem változik meg, rövidesen láthatunk újdonságokat a Formula1-ben. Elsősorban a McLaren és a Toyota gondolkozik erősen autójának áttervezésén, mi több, már el is kezdték rajzolni az MP4-19-es és a TF104-es új variációját.
Kimi Räikkönen és a McLaren-istálló nem volt elég összeszedett Ausztráliában, nem csoda, hogy változtatásokat sürgetnek
Kimi Räikkönen és a McLaren-istálló nem volt elég összeszedett Ausztráliában, nem csoda, hogy változtatásokat sürgetnek
A wokingi csapatról már hetekkel ezelőtt kiderült, hogy a nyáron autót cserél, Ron Dennis istállója ugyanis úgy véli, csak akkor lehet esélye a vb-cím elhódítására, ha újít az idény felénél. A csapatvezetőséget ebben megerősítette a melbourne-i viadalon nyújtott teljesítmény, a középmezőnyben kullogó pilóták közül David Coulthard különösen vészjóslóan nyilatkozott. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a csapat képes lehet az újításra. "Megvan az infrastruktúránk ahhoz, hogy helyrehozzuk, amit elrontottunk. A legfőbb kérdés jelenleg az, milyen gyorsan tudjuk végrehajtani a kellő módosításokat. Senki se higgye, hogy amit Ausztráliában mutattunk, az felért a vihar előtti csenddel. Gyenge a motor, rosszak az aerodinamikai megoldásaink és alig van tapadása a kocsinak. Az autó egyszerűen nem képes felvenni az ellenfeleink tempóját – nyilatkozta Coulthard, aki azt is hozzátette, hogy a Ferrari fölényét a gumiválasztás eredményezte. – Elrontottuk a választásunkat, túl kemény abroncsok mellett döntöttünk. A Bridgestone viszont kiválóan alkalmazkodott a melbourne-i hűvöshöz, és a fantasztikus Ferrarit még erősebbé tette." DC és sokan mások nagy fordulatot várnak a malajziai és a bahreini viadaltól, ugyanis várhatóan óriási hőségben rendezik majd meg mindkettőt. Ezeken a Michelin gumikat használók előnybe kerülhetnek, de azt nem lehet tudni, hogy mindez milyen eredményt hoz: csupán közelebb kerülnek a Ferrarihoz vagy meg is előzik a maranellóiakat? A hat michelines csapat közül a McLaren mellett a Renault, a Williams és a BAR hajt dobogós helyezésre, a Jaguar és a Toyota már egy-két ponttal is elégedett lenne az év elején. A japán autógyár csapata azonban csapnivalóan szerepelt Ausztráliában, ezért sürgős változtatásokat rendelt el Mike Gascoyne technikai igazgató. "Malajziában már jó néhány új aerodinamikai elem lesz a kocsin, a San Marinó-i Nagydíjra pedig teljesen megváltoztatjuk az autót. Az a baj, hogy nincs elég alacsonyan a TF104-es súlypontja. Ezen változtatni akarunk. Könnyen lehet, hogy a Brit Nagydíjra újabb, jelentős változtatásokat hajtunk végre" – mondta Gascoyne. A Toyota szereplése valóban elmaradt a várakozástól, sokan úgy vélték, hogy a BAR-hoz hasonlóan a kölniek is felnőnek a nagyokhoz. Erre azonban a jelek szerint még várni kell. A Jaguart működtető Ford-gyár részéről Richard Parry-Jones sportigazgató fura ötlettel állt elő a minap: a szakember azt szeretné, ha más sportágakhoz hasonlóan a Formula–1-ben is megszabnának egy költségvetési sapkát, amelyet a csapatok nem múlhatnak felül. "Más sportokban nagyon sikeres volt a költségek felső határának megszabása, szerintem nincs olyan érv, ami a Formula–1-ben ez ellen szólna" – mondta Parry-Jones, aki már a kiadások ellenőrzésének rendszerét is kitalálta. Az ötletével valószínűleg kevés kollégáját fogta meg a száguldó cirkuszban, amely Bernie Ecclestone "hatalomátvétele" óta a pénz körül forog. Végezetül ejtsünk szót az új, sokat támadott időmérési rendszerről, amelyet Malajziában és Bahreinben még nem változtatnak meg. Jean Todt, a Ferrari csapatvezetője örül az FIA döntésének. "Nem lehet versenyről versenyre változtatni. Tavalyról ismerjük ezt a rendszert, semmi újat nem tartogat. A nézők több eseményt láthatnak szombaton, akinek pedig hosszú a tévéadás, az kapcsolja be akkor a készülékét, amikor a második félidő kezdődik" – mondta Todt.