Paul Stoddart, a Minardi-csapat vezetője visszavonta ama fenyegetéseit, amelyek szerint nem támogatja tovább a kipörgésgátló törlését.
A technikai eszköz használatát a csapatok egyhangú támogatásával engedélyezi az FIA, amelynek be kell tiltania a rendszert, ha valamelyik istálló meggondolja magát. Stoddart az Ausztrál Nagydíj előtt – és a tavalyi Brit GP-t megelőzően – azért vetette fel esetleges visszalépését, mert a motorgyárak nem tartották magukat ahhoz a szóbeli megállapodáshoz, hogy az eddiginél alacsonyabb – úgy tízmillió dolláros – éves bérleti díjért szállítsanak erőforrásokat a kiscsapatoknak.Az ausztrál üzletembert a gyárak meggyőzték, hogy amint csillapodik a sportágat jelenleg nyomasztó gazdasági gyengeség, olcsóbbak lesznek a motorok. "Adunk némi időt a gyáraknak, hogy megoldják problémáikat. Nem hiszem, hogy rosszat akarnának nekünk. Tavaly hasonló volt a helyzet, de azért bízom benne, hogy lassan rendeződik a dolog" – nyilatkozta Stoddart, Baumgartner Zsolt főnöke.A Formula–1-es csapatok nemigen pihennek két verseny között, Valenciában hat istálló teszteli Európában hagyott autóit. A BAR, a Williams, a Renault, a Toyota és a McLaren tesztpilótáival dolgozik, míg a Ferrari-csapat a tavalyi F2003-GA-jában Luca Badoer mellett Rubens Barrichellót is bevetette. Igaz, nem ő az egyetlen, akinek Sepangban is autóba kell ülnie, a toyotás Ricardo Zonta és a BAR-os Anthony Davidson a Malajziai Nagydíj pénteki szabadedzésein a csapat harmadik autójával száguldhat.Közben alighogy megszületett a döntés az új kvalifikációs rendszer használatának meghosszabbításáról, újabb szervezkedés kezdődött a szisztéma ellen. A televíziótársaságok öszszefogtak, mert szerintük nemcsak unalmas a két félidős időmérő, hanem kiszámíthatatlanul hosszú is. Baleset vagy rossz időjárás esetén nem elképzelhetetlen, hogy az egy és háromnegyed órásra tervezett tréning akár három óránál is tovább tarthat.