Az öntörvényű tehénpásztor fütyült a sípoló sportbírókra, és hajtotta a teheneket. Amikor már jó néhányan rohantak felé, ordítva adva a tudtára, hogy éppen a tesztpályán sétálgat, és könnyen előfordulhat, hogy nagy sebességgel szembejön egy versenyautó, mormogott valamit a bajusza alatt, és leterelte az útról az állatokat. Éppen időben, mert néhány másodperccel később már száguldott is óriási porfelhőt hagyva maga mögött az egyik N-csoportos versenyző.
A mezôny többi tagjával együtt a Citroent kormányzó Carlos Sainznak is szerencséje volt – nem kellett teheneket kerülgetnie
A mezôny többi tagjával együtt a Citroent kormányzó Carlos Sainznak is szerencséje volt – nem kellett teheneket kerülgetnie
A teszten egyébként a világbajnoki címvédő Petter Solberg volt a leggyorsabb, elég sokkal előzte meg csapattársát, Mikko Hirvonent. Ebből persze még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, hiszen az igazi verseny csak pénteken kezdődött (az időeltolódás miatt nem sokkal lapzártánk előtt), az mindenesetre tény, hogy az új Subaru, amelynek bemutatkozását mostanra időzítette a csapat, egyelőre rendkívül meggyőző. Persze az Imprezák általában jók murván, ráadásul a hét végére még esőt is mondanak, és Solberg ilyenkor van igazán elemében. A Mr. Hollywood becenévre hallgató, hirtelenszőke norvég egyébként itt is próbálja élvezni az életet. "Most vagyok először Mexikóban, az elmúlt néhány napban a tréning mellett megpróbáltam megismerni a helyi kultúrát – így Solberg. – Az ételek például nagyon jók, a lehető legtöbbet meg akarom kóstolni! Természetesen elsősorban nem ezért vagyok itt – nagy reményeket fűzök az új autóhoz, a pályákat elnézve jó versenyünk lesz." A gyorsasági szakaszokról egyébként a többiek is jó véleménnyel voltak, és ebben valószínűleg az is közrejátszik, hogy nagyon várták már az idény első murvás viadalát. Márpedig a León környéki hegyekben kijelölt gyorsasági szakaszok csodás élményt nyújtanak nemcsak a szurkolóknak, hanem a versenyzőknek is. Van itt minden: széles és gyors utak (az átlagsebesség várhatóan elég magas lesz), s ugyanúgy előfordulnak szűk, technikás szakaszok, olyan gödrökkel és sziklákkal, amelyek leginkább a legendás kenyai Szafari-ralikra emlékeztetik az embert. No meg por dögivel – úgyhogy ez a verseny tényleg csak az ínyenceknek ajánlott, s azoknak, akiknek az a perverziójuk, hogy órákat állnak áthatolhatatlan porfelhőben. A Mexikó-rali egyik érdekessége (már persze azonkívül, hogy először szerepel a világbajnoki sorozatban) Harri Rovanperä visszatérése a Peugeot-hoz. Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, a tehetséges finn pilótától az év elején megvált a francia istálló, mondván, jó lesz neki Freddy Loix. Aztán nem lett jó, és – bár még csak a harmadik futamnál tartunk – újra feltűnt a csapatnál Rovanperä. Persze most mondhatják az okosok, hogy csak azért, mert két éve megnyerte a mexikói viadalt, és sok tapasztalatot szerzett a pályákról, de tudjuk, hogy manapság a szakaszok megismerése nem lehet gond a gyári pilóták számára. Szóval két finn a csapatban, amely végre megpróbálja megszerezni az idei első futamgyőzelmét, hiszen egyértelmű célja 2004-ben: visszahódítani a gyártó-világbajnoki címet a Citroentől. Nos, az első napon egyik francia team sem lesz túl jó helyzetben, hiszen péntek reggel az összetettben maximális pontszámmal vezető Sebastien Loeb indult elsőként, míg a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm másodikként. Ez pedig azt jelenti, hogy ők "takarították" az utat a többiek előtt. Az N-csoportban legalább akkora küzdelem várható, mint az abszolútban, már csak azért is, mert a gyári támogatású Mitsubishi-alakulat nem nézheti tétlenül, hogy egy privát csapat – esetünkben az OMV World Rally Team – versenyzője vezesse a pontversenyt. Márpedig Jani Paasonen volt olyan "szemtelen", és megnyerte a Svéd Ralit, ráadásul olyan csapattársa van, mint a magyar szukolók körében is jól ismert Manfred Stohl, aki egy kis WRC-s kitérő után most újra az N-csoportot erősíti, és szintén éhes a sikerre. Ráadásul tőle tényleg tartania kell mindenkinek, hiszen 2000-ben a kategória világbajnoka volt, és azóta mit sem kopott a tudása.