Malajziában pénteken az idén először forróságban is összemérték gyorsaságukat a Formula1-es csapatok, és minden úgy alakult, ahogy az előző idény során megszoktuk: a több mint ötvenfokos aszfalton a Michelin-gumisok fel tudták venni a versenyt a Ferrarikkal, sőt, néhányan a vörös gépek elé kerültek. A legjobb időt Kimi Räikkönen érte el az Ausztráliában gyengélkedő McLaren-Mercedesszel, a vb-címvédő csapatból Michael Schumacher a második, Rubens Barrichello a tizedik helyen zárta az első napot.
A McLaren-Mercedeseken (képünkön Räikkönen száguld) is használt Michelin gumik magukra találtak a sepangi hôségben
A McLaren-Mercedeseken (képünkön Räikkönen száguld) is használt Michelin gumik magukra találtak a sepangi hôségben
A délelőtti tréningen, amelyet viszonylag hűvös időben teljesítettek a csapatok, még a Ferrari dominált, Schumi és Rubinho kisajátította az első két pozíciót. Azonban a michelinesek ekkor még nem adtak bele mindent, ami könnyen kikövetkeztethető abból, hogy Anthony Davidson és Ricardo Zonta, a BAR és a Toyota tesztpilótája lett a harmadik, illetve a negyedik. Délutánra aztán valamelyest tisztult a kép: egyre gyorsabbá váltak a tavalyi világbajnokságon is remeklő michelines pilóták, és az edzés során maguk mögé utasították a Ferrarikat (a hatszoros világbajnok a negyedik lett Räikkönen, Ralf Schuma- cher és Mark Webber mögött). Persze, hogy valóban ez-e a tiszta kép, csak a szombati időmérő edzés és a vasárnapi verseny során derül ki – már ha derült lesz az ég… Esőben ugyanis felborulhat az erősorrend, az eddigi tapasztalatok alapján a bridgestone-osok óriási fölénybe kerülhetnek a michelinesekkel szemben. És nemcsak a Ferrarinak kedvezhet a csapadék, hanem a Saubernek, a Jordannek és a Minardinak is. A Michelinben bízó többi élcsapat pedig várhat a következő versenyig, hogy kiderüljön, versenybe szállhat-e a vb-címekért. Pénteken egyelőre nem jött be a hétvégére felhőszakadást prognosztizáló meteorológusok előrejelzése: esőt mondtak, de a felhőkből az edzések alatt egy csepp sem esett.
Kimi Räikkönen
A pilóták és a csapatok egyelőre igyekeznek nem gyötrődni az idő miatt, inkább azzal foglalkoznak, amit maguk is befolyásolhatnak. A Ferrari-csapat tagjai például úgy érzik, van mit javítaniuk az autókon. "Nagyon közel kerültek hozzánk a vetélytársaink, de ezen nincs mit csodálkozni, ezt vártuk. Még nem végeztük el az összes előkészületet, éjszaka alaposan át kell tanulmányoznunk az adatokat, elsősorban azért, hogy eldöntsük, milyen gumit használjunk a hétvége hátralévő részében" – mondta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója. Barrichello sokal magabiztosabb volt a pénteki edzések után. "Egyáltalán nem zavar a második edzés eredménye, mi már a versenyre készültünk, nehéz volt az autónk. Úgy vélem, még mindig gyorsabbak vagyunk a többieknél" – mondta Barrichello. Azután, hogy Felipe Massa is megelőzte a Sauber-Petronasszal, mindenképpen érdemes elgondolkozni a szavain. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher nem volt annyira bizakodó, mint csapattársa. "Érdekes volt a délutáni szabadedzés, az eredményeket látva elmondhatjuk, hogy erősebbek vagyunk, mint az elmúlt években. Azonban kemény csatára számíthatunk vasárnap" – fogalmazott a német. Öccse, Ralf Schumacher egészen a második edzés záró szakaszáig vezetett, Räikkönen csak az utolsó köreiben vette át a vezetést, és javította meg Michael délelőtti pályacsúcsát. Ralf a harmadik hely ellenére cseppet sem volt csalódott.
Michael Schumacher
"Nagyon elégedett vagyok a kocsival, szinte gond nélkül végre tudtuk hajtani a péntekre tervezett programunkat. Úgy érzem, erősek leszünk, és sikerül a megfelelő gumit is kiválasztanunk" – vélekedett Ralf, aki a szokásostól eltérően nagyon magabiztos volt. Räikkönen egyelőre nem mert nagy szavakat használni, a Melbourne-ben elátkozott autójáról semmit sem akart elkiabálni. "Hasznos munkát végeztünk, mindent végrehajtottunk, amit elterveztünk. A kocsi jól vezethető, és a gumik is kiválóak, de még túl korai lenne azt mondani, hogy feledtetni tudtuk a rossz idénykezdést. Nagyon várom az időmérőt és a versenyt, amelyen szinte minden kérdésünkre választ kaphatunk" – mondta Räikkönen. Csapattársa, David Coulthard a kilencedik lett, a skótnak gondjai voltak a gázpedáljával, ezért nem tudott jobb időt futni. A két mclarenes összesen 39 kört tett meg, mindketten kímélték Mercedes-motorjukat, amely Räikkönen mögött tönkrement Melbourne-ben. DC, akárcsak Barrichello, megpördült az edzés során, de mindketten folytatni tudták a száguldást. Nem járt ilyen szerencsével Cristiano da Matta, a Toyota brazilja, aki a délutáni tréning elején a 14. kanyarban ragadt egy vezetői hiba után. Szato Takuma a BAR-Honda elejét csapta a gumifalnak, de első légterelő nélkül is folytatta a körét, és visszajuttatta a boxba megviselt autóját, amelyből később füst is szivárgott.