Michael Schumacher az idei második Formula1-es viadalt is megnyerte, de Malajziában már nem volt olyan meggyőző a Ferrari-istálló fölénye, mint két hete Ausztráliában. Az immár 72-szeres futamgyőztes csapattársa, Rubens Barrichello ugyanis csak a negyedik lett Sepangban, a hatszoros világbajnokot Juan Pablo Montoya és Jenson Button követte. A BAR-csapat angol pilótája életében először állhatott fel a dobogóra, ahol Schumi és Montoya alapos pezsgőfürdőben részesítette. Kimi Räikkönen, a tavalyi világbajnokság ezüstérmese még mindig pont nélkül áll, a felvezető körben megpördülő finn a melbourne-i viadal után ismét a Mercedes motor hibája miatt adta fel a felhős időben tartott viadalt. Baumgartner Zsolt élete második minardis versenyén már célba tudott érni, honfitársunk a 16. lett a viadalon.
Schumi (jobbra) elôször osztotta meg Buttonnal a verseny utáni pezsgôzés élményét
Schumi (jobbra) elôször osztotta meg Buttonnal a verseny utáni pezsgôzés élményét
A Kuala Lumpurtól nem messze fekvő pálya fölött felhők gyülekeztek vasárnap, ám az időjósok által beharangozott esőzés elmaradt. A rajt előtti órákban hullt némi csapadék, de az aszfaltról a víz a futam kezdésére szinte teljesen felszáradt. A pálya felülete viszont 40-42 fokosra hűlt, tíz fokkal volt alacsonyabb a hőmérséklete, mint a szombati időmérő során. Ez jó hír volt a Bridgestone gumijai miatt a forró aszfalton a többiekhez képest lassuló Michael Schumacher és Rubens Barrichello számára – a Ferrari pilótái a rajt után elhúztak a mezőnytől. Ám nem sokáig tarthatták előnyüket, mert a pálya középső szakaszán az első két körben szemerkélt az eső, és ez nagyon jól jött a michelineseknek. Schumi és Barrichello is lelassult, a brazil ráadásul meg is csúszott, így Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen is el tudott menni mellette (a finn meleg perceket élt át a felvezető körben, a pálya vizes szakaszán keresztbe csúszott, de szerencséje volt, mert még azelőtt újraindult, hogy az utolsó elment volna mellette, így elfoglalhatta ötödik rajtpozícióját). Az eső aztán éppen akkor állt el, amikor Montoya már támadni kezdte Schumachert, aki a száraz, de közepesen meleg aszfalton aztán faképnél hagyta a kolumbiait. A felhők a pálya fölött maradtak, így nem forrósodott fel a pályafelület, amely Schumacher Bridgestone abroncsainak kedvezett. A németnek ezután már csak hibátlanul végig kellett vezetnie a versenyt, és a hatszoros világbajnok nem is vallott szégyent. Amikor kereket cserélt, átengedte a vezető pozíciót Montoyának, illetve Barrichellónak, de összességében magabiztos győzelmet aratott. Ez a diadal pedig megmutatta, hogy a Ferrarival a melegben is számolni kell.