Turi legyőzte a bajnokot

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.04.05. 20:23
Címkék
Turi Tamás a hét végén legyőzte a bajnokot. Parázs csata zajlott Benik Balázs és közte, volt olyan gyorsasági, amelyen tizedmásodpercek választották el őket.
Turi Tamás 12 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert az Eger-ralin (fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás 12 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert az Eger-ralin (fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás 12 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert az Eger-ralin (fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás 12 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert az Eger-ralin (fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás 12 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert az Eger-ralin (fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás 12 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert az Eger-ralin (fotó: Meggyesi Bálint)
Végül Turi nyert, és ezzel bizonyította, igazuk volt azoknak, akik azt mondták: egy jó autóval bármire képes lehet.
– Nem gondoltam, hogy pont egy Skodával fogom megszerezni pályafutásom második abszolút győzelmét, de meg kellett állapítanom: az Octavia bizony nagyon jó választás volt – mondta Turi.
– Miért döntöttek a cseh márka mellett?
– Lett volna egy támogatónk, amelyik azt mondta: csak a Skoda érdekli. Aztán a szponzor végül másként döntött, de mi már maradtunk ennél a típusnál. Amikor kimentünk Csehországba, nem tudtam kipróbálni, mivel harminccentis hó volt, sőt az egri futam előtt is mindössze tizenöt kilométert tudtam tesztelni vele, de így utólag azt mondom: örülök, hogy mellette döntöttünk.
– Mi az, amiben jobb annál a Corollánál, amelyet korábban vezetett?
– Motorerőben elmarad a Toyotától, de futóműve és hajtása sokkal jobb. A néhol rossz minőségű talajon is stabilan lehetett közlekedni vele. Persze csak miután megtanultam, miként kell íveken menni, mert az első néhány szakaszon többet volt elöl a kocsi hátulja, mint az eleje.

– Számított a hazai pálya?
– Annyit biztos, hogy nagyon sok szurkolónk volt a pályák szélén. A pályazáró autóban ülők mesélték: amikor bemondták a hangosbemondóban, hogy átvettük a vezetést, hatalmas ünneplésbe kezdtek az emberek.
– Bízott benne, hogy ilyen jól sikerül a bemutatkozás?
– Inkább csak reméltem, hogy ha jó autóban ülök, akkor versenyben lehetek a győzelemért. Amikor elkezdtük "csipkedni" Benikéket, amikor végre gyorsasági szakaszokat nyertünk, akkor már felszabadultan autóztunk. Az autó tökéletes volt: még csak egy csavar sem lazult meg. Ez pedig olyan régen fordult elő velem utoljára, hogy már nem is emlékszem rá.
– Tudom, hogy ez még egy kicsit korai, de megfordult a fejében, hogy akár a bajnoki címért is harcolhat?
– Egyelőre nem. Bár ha a mostanihoz hasonló, technikai gondoktól mentes futamaink lesznek, szerintem mindig versenyben lehetünk a dobogóért…

Rendben vannak a hétvégi sérültek

Elindult a 2004-es raliszezon:
Turi: pezsgőfürdő a Dobó téren
Tolongás a dobogóért
Aranylicenc és prológbajnokság
Benik mindenkiben ellenfelet lát


Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik