Buttonból élversenyző lett

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.04.26. 21:07
Címkék
Jenson Button és a BAR-istálló az elmúlt három versenyen mutatott produkciójával megtörte a Formula1-ben az elmúlt években tapasztalt trendet.
Michael Schumacher (jobbra) nem gondolta, hogy az idén Jenson Button lesz a legszívósabb ellenfele
Michael Schumacher (jobbra) nem gondolta, hogy az idén Jenson Button lesz a legszívósabb ellenfele
Michael Schumacher (jobbra) nem gondolta, hogy az idén Jenson Button lesz a legszívósabb ellenfele
Michael Schumacher (jobbra) nem gondolta, hogy az idén Jenson Button lesz a legszívósabb ellenfele
Michael Schumacher (jobbra) nem gondolta, hogy az idén Jenson Button lesz a legszívósabb ellenfele
Michael Schumacher (jobbra) nem gondolta, hogy az idén Jenson Button lesz a legszívósabb ellenfele
Az angol pilóta a világbajnoki cím egyik esélyesévé lépett elő, a csapat pedig betört az elitbe, ahol átvette a McLaren-istálló helyét. A pontverseny legalábbis azt mutatja, hogy a Ferrarit üldöző három csapat, a Renault, a Williams és a BAR kiemelkedik a többiek közül.
"Jenson nagyon belejött, Imolában ő volt a legnagyobb ellenfél" – nyilatkozta Michael Schumacher, aki az idény előtt a Renault-t és a Williamst emlegette, mint fő riválisát. A többiekhez hasonlóan ő is kétségbe vonta a BAR jó szereplését, a téli teszteken elért remek eredményeket szinte senki sem vélte reálisnak. Mindenki azt nyilatkozta, hogy a versenyeken derül ki igazán, mire képes a BAR. Négy verseny után elmondhatjuk, hogy nem esett vissza a csapat. "Az első körben Jenson úgy elhúzott tőlem, mintha ő száraz pályán menne, én pedig vizesen" – mondta a verseny után Schumi, aki aztán utolérte Buttont, és az első boxkiállások során vetélytársa elé került, hogy utóbb megszerezze 74. F1-es győzelmét.
"A második helyezésemmel újabb lépést tettem legnagyobb célom, a Formula–1-es diadal felé. Ez nemcsak nekem fontos, hanem a csapatnak is. Nagyon boldog vagyok, roppant izgalmas lehet még ez az idény" – mondta Button. "Nagyon büszkék vagyunk Jensonra, a pole pozícióból kiválóan kezdte a versenyt, rengeteg önbizalmat meríthet a vasárnapi teljesítményéből. A BAR-csapat bebizonyította, hogy képes felnőni a nagyokhoz, immár nem alulról, hanem felülről nézünk az élmezőny tagjaira is. Biztos vagyok benne, hogy a sikereink a Hondát és a Michelint is ösztönzik, és az istállónk még erősebb lesz" – mondta David Richards csapatfőnök. A Honda már be is jelentette, hogy készül az újabb fejlesztésű motor, amelyet a június 13-i Kanadai Nagydíjon vet be a gyár. "A montreali motor után még két-három fejlesztést vetünk be az idén. Ezt a motort most használtuk először, és látható a különbség ahhoz képest, amelyet Ausztráliában használtunk. Minden jel arra utal, hogy a kanadai erőforrás is ekkora formajavulást eredményez majd" – nyilatkozta Otmar Szafnauer, a Honda sportvezetője.

A 24 éves angol tehát ezzel átvette a britek stafétabotját a 33 éves David Coulthardtól, aki a McLaren-Mercedesszel újra nagyon gyengén szerepelt. A rajt után nekirohant Fernando Alonso Renault-jának, visszaesett az utolsó helyre, és onnan csak a 12. pozícióig tudta felküzdeni magát. Csapattársa, Kimi Räikkönen az utolsó helyről indulva a nyolcadik helyig jött előre, a finn az idei első célba érését és pontját szerezte Imolában.
"Nagyon örülök az első célba érésemnek és a pontomnak, amelyet némi szerencsének köszönhetek. Az az igazság, hogy szívesebben csatáznék az első helyért, mint a nyolcadikért. A csapat ezért dolgozik, a célunk a gyorsabb és megbízhatóbb autó létrehozása" – fogalmazott Räikkönen.
"Amikor az ember a középmezőnyből rajtol, kockázatot kell vállalnia az előrébb jutás érdekében. Most túl sokat vállaltam, és az autó orra eltört, én pedig a pálya szélére kerültem. A boxba hajtva megváltoztattuk a taktikámat, ezután három helyett kétszer mentem a boxba. Keményen harcoltam, de ez vasárnap csak a tizenkettedik helyhez volt elég" – mondta DC.
A Renault pilótái az utolsó körig pontszerző pozícióért versenyeztek, Fernando Alonso a harmadik Juan Pablo Montoyát támadta, míg Jarno Trulli Rubens Barrichellót tartotta maga mögött. A szűk aszfaltcsíkon nem lehetett előzni, így Trulli elégedetten zárta a versenyt, Alonsónak pedig bele kellett törődnie, hogy lemarad a dobogóról. A csapat a konstruktőrök pontversenyében továbbra is második, ami az autók megbízhatóságának köszönhető. "Kilencedikként rajtoltam, és négy hellyel előrébb végeztem azon a pályán, amelyen talán a legnehezebb előzni. Természetesen elégedett vagyok" – nyilatkozta Trulli.
Montoya ezzel szemben nem volt maradéktalanul elégedett a harmadik hellyel, Michael Schumachert a rajtnál történt lökdösődés miatt szidta, csapatától pedig azt kérte, készítsen gyorsabb autót, amellyel a győzelemért csatázhat. Tavaly ugyancsak nehezen jött össze az első győzelem a csapatnak, de akkor a gyenge idénykezdést a rossz aerodinamikai csomagnak tulajdonították, és már a szezon előtt dolgozni kezdtek a kijavításán. Az idén nem találtak hibát a kocsiban, és ez nehezebbé teszi a javulást.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik