Capirossi újjászületett

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.06.11. 22:06
Címkék
Loris Capirossi élete legveszélyesebb pillanatait élte át  és nem a versenypályán. Nizzából indult Barcelonába egy menetrendszerű járattal, amikor felszállás közben, a tenger felett felrobbant a légcsavaros gép hajtóműve.
A pilóta visszamanőverezett a reptérre, így Capirex a többi utassal együtt a csodával határos módon elkerülte a tragédiát. Az irtózatos élmény ellenére a pilóta nem mondta le a versenyt.Ahogyan a Bridgestone gumikat használó motorosok sem. Pedig egyelőre nem kaptak hivatalos értesítést arról, hogy milyen gumihiba okozta Nakano félelmetes bukását az Olasz GP-n. A kawások, a suzukisok és a hondás Tamada csak megkapták az állítólag megerősített gumikat és mintha mi sem történt volna Mugellóban, szó nélkül felültek a motorra Barcelonában is. Ahol különösen Tamada parádézott – harmadik lett. A japánnak és a többi Bridgestone gumit használónak csak azt kívánhatja mindenki, hogy a versenyen ne robbanjon fel a gumijuk a célegyenesben, ahol már pénteken is közel jártak a 340-es tempóhoz.Három spanyolnak, Sete Gibernaunak, Daniel Pedrosának és Jorge Lorenzonak, azaz a három pénteki legjobbnak is voltak gondjai, de ezek őket sem aggasztották igazán.Gibernau – aki a hivatalos sajtóértekezleten szóváltásba keveredett Rossival, mondván nem igaz az ötszörös világbajnok állítása, amely szerint ő sárga zászlónál előzte volna meg az olaszt Nakano bukása után – a MotoGP szabadedzésén még elesett, ám a bukás egyáltalán nem zavarta abban, hogy egy másodperccel megjavítsa Rossi tavalyi pályacsúcsát az időmérőn.A 250-ben Pedrosa négy tizeddel szárnyalta túl De Puniet tavalyi rekordját, ami azért szenzációs, mert a második legfiatalabb világbajnok Hondája jóval gyengébb, mint az Apriliák. Pedrosa végsebességben csak a 15. volt…A 125-ben is egy gyengébb motorral lett első Lorenzo. A Derbi ugyan lóerőben felveszi a versenyt a vetélytársakkal, de a futóműve még hagy maga után kívánnivalót. Lorenzo kanyarvétele egyébként egyre jobban hasonlít a tizenéves Rossiéra, így nem meglepő, hogy miért tudott hat tizedmásodpercet lefaragni a tavalyi pályacsúcsból. A magyarok közül Tóth Imre volt a gyorsabb, vb-pályafutása egyik legjobb edzéseredményét produkálva a 16. helyen végzett, míg Talmácsi Gábornak meg kellett elégednie a 19. pozícióval, mivel a váltója törése miatt nem sok időt tölthetett a pályán. Katalán Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 5. futama, Barcelona
1. időmérő edzés. 125 kcm: 1. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:50.497, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 1:51.465, 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:51.540, …16. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:52.923, …19. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:53.121. 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.744, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 1:46.820, 3. Porto (argentin, Aprilia) 1:47.100. MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:42.934, 2. Biaggi (olasz, Honda) 1:43.563, 3. Tamada (japán, Honda) 1:43.708
Tv: Eurosport, 12.45–15.00 (élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik