Kizárták a Williamset és a Toyotát!

R. B.R. B.
Vágólapra másolva!
2004.06.14. 12:27
Címkék
A Williams-BMW és a Toyota versenyautóit kizárták a Kanadai Nagydíjról, mert a verseny utáni vizsgálatok során kiderült, hogy nem feleltek meg a technikai előírásoknak.
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
A versenybíróság szerint a két csapat olyan fékrendszereket használt, amelyek a szabályok által meg nem engedett módon hűtik a fékeket, amely a montreáli Gilles Villeneuve pályán kulcsfontosságú tényező.
Sam Michael, a Williams csapat technikai igazgatója elfogadta a döntést. "A versenybírák szerint Juan Pablo Montoya, és Ralf Schumacher fékeinek hűtésére szolgáló légcsatorna nem felel meg az előírásoknak. Hibát követtünk el, bár nem szándékosan. A változtatás sem pozitív, sem negatív módon nem volt hatással a teljesítményre, mert a beömlő mérete nem volt nagyobb a változtatás után, de mivel a kialakítása nem felelt meg a szabályoknak, elfogadjuk a döntést." – mondta Michael. Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazagtója is beismerte hibájukat, ugyanakkor hozzátette, hogy véleménye szerint a változtatás után is a szabályok engedte határon belül maradtak.

A versenyen második helyen célba ért Ralf Schumacher már kevésbé bizonyult toleránsnak: "Frank Williams felhívott és bocsánatot kért, de ezzel nem sokra megyek. Miért nekem kell bűnhődnöm a csapat hibája miatt? - dühöngött. Csapattársa, Juan Pablo Montoya belátóbb volt: "Egy ilyen véletlen hiba előfordul, nincs mit tenni, dolgozni kell tovább." A döntés ellen egyébként egyik csapat sem fellebbezett. A Williams elfogadta, a Toyota pedig lekéste a benyújtás határidejét...

Timo Glocknak már a verseny előtt is volt oka az örömre...
Timo Glocknak már a verseny előtt is volt oka az örömre...
Timo Glocknak már a verseny előtt is volt oka az örömre...
Ezzel változott a verseny végeredménye is: a második, ötödik, nyolcadik, illetve tizedik helyen célba ért Ralf Schumacher, Montoya, da Matta és Panis helyezését törölték, így a Ferrari ismét kettős győzelmet aratott, és Jenson Button újra a dobogón találta magát. Giancarlo Fisichella a számára szenzációs negyedik helyre került a Sauberrel, ám a legboldogabb vélhetően nem ő, hanem a Jordan csapat, azon belül is Timo Glock volt.
A Giorgio Pantano helyére beugrott német fiatalember élete első versenyén pontot szerzett, sőt mindjárt kettőt is! Hogy jobban megértsük, mit érezhet most a németek újdonsült tehetsége, felidézzük, mit mondott a verseny előtt arra a kérdésre, hogy a célba érés-e számára a legoptimistább várakozás: "Nem, a legoptimálisabb eset az lenne, ha pontot szereznék, de reálisan az a célom, hogy célba érjek, és hogy a csapattársam, Nick Heidfeld közelében maradjak." Nos, az eredmények tükrében vélhetően alig van most boldogabb ember Timo Glocknál.
A 70 körös (305.270 km) verseny módosított végeredménye:
1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone)1:28:24.803 (átlag: 207.165 km/óra)
2. Barrichello (brazil, Ferrari, B)5.108 mp h.
3. Button (brit, BAR-Honda, Michelin)20.409 mp h.
4. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B)1 k. h.
5. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M)1 k. h.
6. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M)1 k. h.
7. Glock (német, Jordan-Ford, B)2 k. h.
8. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B)2 k. h.
9. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M)3 k. h.
10. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B)4 k. h.
Feladta:
Trulli (olasz, Renault, M, műszaki hiba)0 megtett kör után
Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, felfüggesztés)6 m. k. u.
Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B, műszaki hiba)30 m. k. u.
Alonso (spanyol, Renault, M, műszaki hiba)44 m. k. u.
Szato (japán, BAR-Honda, M, motorhiba)48 m. k. u.
Massa (brazil, Sauber-Petronas, B, kicsúszás)62 m. k. u.
Kizárták:
R. Schumacher (német, Williams-BMW, M)szabálytalan fékrendszer
Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M)szabálytalan fékrendszer
Da Matta (brazil, Toyota, M)szabálytalan fékrendszer
Panis (francia, Toyota, M)szabálytalan fékrendszer
Leggyorsabb kör:
Rubens Barrichello (68. kör)1:13.622 (átlag: 213.246 km/óra)
A világbajnokság állása
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik