Igazukat azzal is próbálják alátámasztani, hogy nyilvánosságra hozták: Marc Guiot, a pilóta menedzsere 180, mindhárom napra érvényes VIP-jegyet vásárolt elővételben. Bernie Ecclestone-nak a Formula–1 mindenható urának is tetszik az ötlet, mondván, ez jót tenne a jegyeladásnak, a Minardi részéről azonban eddig nem érkezett megerősítés. A belga újságok szerint azért, mert egyelőre Paul Stoddartnak azon kell gondolkodnia, miként teszi partvonalra egy futam erejéig az egyik pilótáját.
Baumgartner Zsolt, a csapat magyar versenyzője nem tart attól, hogy "kispadra" kerül. "Az utóbbi időben jó néhány olyan hír röppent fel, amelynek semmi valóságalapja sem volt, szerintem ez is közéjük tartozik – mondta Baumgartner. – Én most hallok először erről, de szerintem nincs sok realitása annak, hogy valamelyikünket félreállítják, annak pedig szinte semmi, hogy engem."
Közben persze a nagycsapatokat sem kímélik a pletykák – mivel a világbajnoki címért folyó küzdelem viszonylag egyhangú, az átigazolásokról szóló hírekkel próbálják felkavarni az állóvizet. A legaktuálisabb kérdés, hogy kit szerződtet a Williams az idény végén a két megüresedett pilótaülésébe. Ha minden igaz, Mark Webber már aláírt egy előszerződést a csapattal, de a bejelentéssel még a Magyar Nagydíjig várni kell. Ráadásul az sem teljesen nyilvánvaló, hogy menynyi "kilépési díjat" kérnek majd Webberért, hiszen teljesítményarányos szerződése van. És ha sikerül megszerezni az ausztrált, a Williamsnek még akkor is van egy üres autója – és nemcsak a következő idénytől kezdve. Mivel Marc Gené sem Magny-Coursban, sem pedig Silverstone-ban nem alkotott maradandót, elképzelhető, hogy már év közben beültetnek valakit a sérült Ralf Schumacher autójába. Szóba került a tesztpilóta Antonio Pizzonia neve, valamint Nick Heidfeldé, aki lapértesülések szerint már ezen a héten teszteli a Williams-BMW-t. Eddie Jordan csapatfőnök el is engedné a pilótáját, igaz, több mint hárommillió dollár ellenében…
Miközben a grove-iaknál a fő téma a pilótakérdés, Ross Brawn kitalálta, mi a baj a Williamsnél és a McLarennél. A Ferrari technikai igazgatója nem akar túl szigorú lenni a vetélytársakhoz, akik egyelőre nem nagyon tudják tartani a lépést a vörösökkel.
A Williamsnél nemrég lépett a veterán technikai igazgató, Patrick Head helyébe a fiatal Sam Michael. "Ez egy nagyon nagy változás… Idő kell ahhoz, hogy leülepedjen, hogy valami egyáltalán kialakulhasson belőle" – mondta Brawn, ám a McLarennel kapcsolatban ő is bizonytalan volt. "Néha csodálkozom azon, hogy ez is Newey műve. Tőle nem ezt szokhattuk meg."
Miközben Brawn a tavalyi nagy riválisok sikertelenségének okát próbálja megfejteni, Michael Schumacher arról beszél, hogy a következő, hockenheimi futamon nem biztos, hogy a győzelemért fog harcolni. Hazája viadala ugyanis sohasem volt túl szerencsés számára (tavaly Montoya törte össze a Ferrariját), bár mindig mindent megtett a győzelemért. A hatszoros világbajnok egyébként nem unatkozik a futamok közötti szünetben sem, hétfőn éppen egy jótékonysági labdarúgómérkőzésen vett részt Portugáliában, és olyan sztárokkal játszott együtt, mint Figo.