A mátrai hegyiverseny az egyik legnagyobb hagyományokkal bíró viadal a gyorsasági autós országos bajnokság történetében a hét végén immár 28. alkalommal gyűlik össze a parádsasvári hegyi pálya tövében a magyar mezőny színe-java.
A szokásoknak megfelelően mindkét nap két felfutás dönt a győztes kilétéről, újdonságot talán az jelent, hogy a szalagkorlát, valamint az aszfaltburkolat felújításának köszönhetően ezúttal a formulaautók is harcba szállhatnak a bajnoki pontokért. A kistúraautósok között ott lesz a Pécsett is pályacsúcsot elérő Ollé Sándor, aki legutóbb Veszprémben azt is tesztelte, milyen stabil tetőn az Ignis, a nagytúraautósok mezőnyébe pedig ismét visszatérnek a BOVI Motorsport Porschéi, és végre bizonyíthat Zengő Zoltán tuningolt SEAT-ja. Nem beszélve a "családi vállalkozásról", Pólya Miklósról és fiáról, Ádámról, akik az utóbbi időben jó néhányszor végeztek az élen. A pálya vonalvezetése egyszerűbb, mint a Mecsekben, nincs annyi technikás kanyarkombináció, viszont több az egyenes, amiből az következik, hogy itt jobban dominál a motorerő.A legnagyobb érdeklődés persze ezúttal is a márkakupák felé irányul, hiszen ott majdnem tökéletesen egyforma autók indulnak, úgyhogy a pilóták tehetsége dönt. A Shell V-Power Renault Clio-kupában a bajnokságot vezető Wéber Gábor tavaly Parádon technikai okok miatt az egyik versenyen alulmaradt Gál Szabolcscsal szemben, és figyelnie kell még Makai Györgyre is, aki legutóbb az egyik futamon legyőzte őt. Az astrások viadala is nagy izgalmakat ígér, manapság ugyanis ez az a kategória, ahol rendre új emberek állnak a dobogó legfelső fokán. Pécsett és Kiskunlacházán az első napokon Farkas László nyerni tudott, így most is abszolút esélyes. A bajnokságot azonban Assenbrenner Tibor vezeti, így vele is mindenképpen számolni kell, csakúgy, mint a sikerbe legutóbb Kiskunlacházán belekóstoló Grigalek Gáborral. Az időmérő edzések szombaton és vasárnap 8 órakor kezdődnek, a versenyfutamokra pedig 13.20 órától kerül sor. A parádi pálya hossza 5410 méter, a szintkülönbség 240.6 méter.