A nagy feltámadások napja

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.07.17. 23:21
Címkék
Az ember csak kapkodja a fejét! Annyi meglepő hírt és pletykát hallani a boxban, illetve annyi fantasztikus teljesítményt látni a pályán, hogy szinte beleszédülünk a történésekbe.
Biaggi a pole pozíciót már megszerezte, de tekintete még nem felhôtlen, hiszen a pontokat vasárnap osztják
Biaggi a pole pozíciót már megszerezte, de tekintete még nem felhôtlen, hiszen a pontokat vasárnap osztják
Biaggi a pole pozíciót már megszerezte, de tekintete még nem felhôtlen, hiszen a pontokat vasárnap osztják
Biaggi a pole pozíciót már megszerezte, de tekintete még nem felhôtlen, hiszen a pontokat vasárnap osztják
Biaggi a pole pozíciót már megszerezte, de tekintete még nem felhôtlen, hiszen a pontokat vasárnap osztják
Biaggi a pole pozíciót már megszerezte, de tekintete még nem felhôtlen, hiszen a pontokat vasárnap osztják
2005-ben az egyesült államokbeli Birminghamben biztosan nem lesz vb-futam, az Alabama állambeli pálya promotere ugyanis közölte, hogy pénzügyi okok miatt nem tudják megrendezni a versenyt. Azaz egyre kisebb az esélye annak, hogy 1994 után visszatérjen Amerikába a gyorsasági vb. A Dunlop gumigyár olaszországi vezetője, Alessandro Coggi ellenben félhivatalosan bejelentette, hogy a cég a visszatérését tervezi a vb-be, amelyben legutóbb 1991-ben nyert vb-címet a yamahás Wayne Raineyvel.
A Yamaha más okból is beszédtéma, hiszen a három hangvillások összevesztek a főszponzorukkal, és lehetséges, hogy 2005-ben és 2006-ban főszponzpor nélkül versenyez majd a világ második legnagyobb motorkerékpárgyára a MotoGP-ben. Az ügy hátterében az áll, hogy a Yamaha 2005-ben, fennállása 50. évfordulóján csak a márkajelzését szeretné elhelyezni Valentino Rossi motorján – ami természetesen nem tetszik az Altadis cigarettakonszernnek.
Max Biaggi körül is forr a levegő: a Honda európai részlege 2005-ben létre akarta hozni második gyári csapatát a MotoGP-ben, és a projektnek Mad Max lett volna a vezérpilótája. A terv azonban hamar kútba esett, hiszen Tokióból azonnali negatív válasz érkezett Rómába, a Honda európai központjába.
Biaggi azonban nem akar lemondani arról, hogy egyszer gyári hondás legyen, és ezt tökéletesen bebizonyította szombaton. A megfázással küszködő Mad Max pénteken még csak a kilencedik eredményt érte el, de a második időmérőn már lehengerlő volt. A versenyszimulációs köreiben jobb volt, mint Rossi – a Doktor alatt folyamatosan ide-oda mozgott a Yamaha – és Sete Gibernau, tíz perccel a tréning vége előtt pedig szinte hihetetlen időt motorozott. A Sachsenringen első motorosként 1:23 perc alá jutott, egy másodperccel megjavítva a tavaly pole pozíciót érő pályacsúcsát. Vasárnap is Biagginak áll a zászló, és ha az idén először nyerni is tud, a Honda vezetői vélhetően módosítanák a véleményüket…
A 125-ben is egy hondás gyorsult fel nagyon: a vb-éllovas Andrea Dovizioso ugyan utálja a német pályát, de szombaton nyolc tizedmásodpercet javított pénteki idején, és megszerezte az első rajtkockát. A 250-ben viszont háttérbe szorultak a hondások, igaz, akkora volt a meleg – puha gumikkal szinte jégpálya volt az aszfalt –, hogy az apriliás Sebastian Porto a pénteki idejével is rajtelső lehetett. ---- Talmácsi Gábor (Malaguti, 20.)
"Örülök is, meg nem is. Szombaton sokkal jobban sikerült az időmérő, hiszen 1.3 másodperccel felgyorsultam, az első számú motorommal nem volt semmiféle gondom, és a tapadásom is sokkal nagyobb volt, mint pénteken. Mégsem lehetek elégedett, mert a lóerők továbbra is hiányoznak a motoromból, ezért az egyenesekben egyszerűen elmennek tőlem az ellenfelek. A vb 16. helyezettjével, a hondás Julian Simonnal próbáltam együtt menni, de a kigyorsításkor mindig elnyúlt tőlem. Vasárnap természetesen mindent meg fogok tenni a pontszerzés érdekében, hiszen a huszadik helyről ez elvben lehetséges."

Tóth Imre (Aprilia, 23.)
"Balszerencsém volt. A szabadedzésen még minden jól alakult, a tizenötödik lettem, csak nyolc tizedmásodperccel maradtam el az elsőtől, és a vb-éllovas Andrea Dovizioso iramát is tudtam tartani. A délutáni időmérőn is sokáig rendben volt minden, sőt az utolsó kör utolsó kanyarjáig nagyon úgy tűnt, hogy előkelő rajthelyet tudok majd megszerezni – de kifogyott a benzinem, így az utolsó kanyar után már csak gurultam. De nem vagyok letörve. Tudom, hogy a motorom erős, jó starttal egészen a pontszerző helyekig juthatok fel." ---- A rajtsorrend
125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:27.836, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:27.870, 3. Jenkner (német, Aprilia) 1:27.881, 4. Giansanti (olasz, Aprilia) 1:28.030, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:28.061, 6. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:28.106, …20. Talmácsi Gábor (Malaguti) 1:29.273, …23. Tóth Imre (Aprilia) 1:29.552. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Aprilia) 1:25.078, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:25.236, 3. Rolfo (olasz, Honda) 1:25.386, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:25.535, 5. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:25.633, 6. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:25.652. MotoGP: 1. Biaggi (olasz, Honda) 1:22.756, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:22.840, 3. K. Roberts (amerikai, Suzuki) 1:22.961, 4. Gibernau (spanyol, Honda) 1:22.969, 5. Nakano (japán, Kawasaki) 1:23.009, 6. Barros (brazil, Honda) 1:23.154
Tv: Eurosport, 10.00–15.00 (élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik