A szabályok is Schumit segítik

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.07.26. 20:43
Címkék
A Formula-1 szabályalkotói tavaly kitalálták azt a regulát, amely szerint minden pilótának egy motorral kell teljesítenie egy versenyhétvégét.
Ha valakinek mégis kicserélik az erőforrását, annak tíz rajthellyel hátrébbról kell megkezdenie a száguldást. A cél ezzel a szabállyal a költségek csökkentése (kevesebb motort kell gyártani) és az izgalmak fokozása volt, mert elvileg a legjobbakkal is előfordulhat, hogy meghibásodik az erőforrásuk, és a mezőny közepéről kell felküzdeniük magukat az élre.
Volt már ilyen gondja Kimi Räikkönennek Szahírban és Imolában, Ralf Schumachernek Monacóban, Fernando Alonsónak Silverstone-ban és Jenson Buttonnak Hockenheimben. Mindannyian Michael Schumacher skalpjára hajtanak az idén, eddig mindannyian sikertelenül. A Ferrari német pilótájának ugyanis immár 50 futam óta nem hibásodik meg az autója, nem sújtják büntetések, és az idén 12 versenyből tizenegyet megnyert. Egyedül Monte-Carlóban nem tudott diadalmaskodni, a hercegségben kiesése (Juan Pablo Montoyával ütközött) után Jarno Trullit ünnepelték.

A Ferrari megbízható, ezért verhetetlen

A pezsgôzôk közül ketten azt remélik, három hét múlva a Hungaroringen nem a német és az olasz himnuszt követôen fognak locsolkodni
A pezsgôzôk közül ketten azt remélik, három hét múlva a Hungaroringen nem a német és az olasz himnuszt követôen fognak locsolkodni
A pezsgôzôk közül ketten azt remélik, három hét múlva a Hungaroringen nem a német és az olasz himnuszt követôen fognak locsolkodni
Azóta viszont zsinórban hatszor szólt a német és az olasz himnusz Schumi és a Ferrari tiszteletére, vasárnap Silverstone-ban bizonyult legyőzhetetlennek a német. Ám ez nem volt olyan sima diadal, mint a többi, hiszen Räikkönen versenyben tudott lenni Schumival, mielőtt a hátsó légterelője le nem szakadt, és ki nem csúszott a pályáról. Button eszeveszett tempót diktált a versenyen, a 13. rajthelyről indulva jött fel a második helyre, és Schumacher bevallotta, kicsit megijedt, amikor arra gondolt, hogy az angol két boxkiállással akarja teljesíteni a távot. Ám a "gumizabáló" Hockenheimringen ez ilyen sebességnél szinte lehetetlen, úgyhogy a német több mint nyolc másodperccel nyert.
Adódik a kérdés, mi van akkor, ha Buttont nem büntetik meg? Az angol szerint nem Schumi ünnepelné a 81. sikerét, hanem ő az elsőt. Ám a szabályt elfogadták, a hatszoros világbajnoktól pedig ezzel Hockenheimben elvettek egy potenciális ellenfelet. Más kérdés, hogy ha Button Schumi előtt is lett volna a verseny utolsó harmadában, a német biztosan kihasználta volna, hogy a BAR-pilótát fojtogatja meglazult bukósisak-merevítő szíja.

Schumacher tudja, hogy más is nyerhet

Michael Schumachertől ezekkel az okfejtésekkel sem lehet elvenni a dicsőséget, a német győzelmének jogosságához kétség sem férhet. A világbajnoki pontversenyben felépített 36 pontos előnye önmagáért beszél, szinte hibátlan idényének következménye, hogy a sportág izgalmainak megőrzéséért - és nem mindenáron Michael Schumacher ellen - szurkolók már akkor derűlátóvá válnak, ha egyáltalán esély nyílik arra, hogy valaki más nyerjen. A brit fórumokon jeles szakemberek vállalták, hogy mind a 11 idei győzelme kapcsán felhozták ama "nüanszokat", amelyeken elbukhatta volna sikerét a 35 éves pilóta.
Az idény elején még az időjárás volt a kifogás, amikor még úgy tartották, hogy a Michelin-gumisok a forróságban legyőzhetik a Bridgestone-okon futó Ferrarit, azzal jöttek, hogy a verseny időpontjában mindig felhős volt az ég, és nem volt meg az a néhány plusz fok, amely esélyt adott volna a Williams, a BAR, a Renault, vagy a McLaren pilótáinak. Amikor kiderült, hogy már nincsenek előnyben a michelinesek, a taktika vált főszereplővé, és ebben Schumi mindig jobb volt ellenfeleinél.
Akik lemondtak arról, hogy a hátralévő hat 2004-es futam egyikén is valaki más áll majd a német helyett a dobogó tetején, azokat maga Schumacher "nyugtatta meg". "Nem fogom megnyerni a hátralévő futamok mindengyikét, ez lehetetlen" - mondta a hetedik vb-címe felé száguldó ferraris. Az F1 berkein belül éppen a soron következő Magyar Nagydíjat tartják Schumi gyenge pontjának, a Hungaroring hasonlít ugyanis a legjobban a monacói pályához, ráadásul tavaly Fernando Alonso úgy aratta itt máig egyetlen futamgyőzelmét, hogy lekörözte a világbajnokot. Ám tavaly Schumi gyengélkedésében szerepet játszott a gumik közötti különbség, ez az idén már nem létezik.

Alonso Mogyoródon újra lecsaphat

Alonso mindenesetre nagyon bizakodó. "A két kedvenc pályám következik, ráadásul a Hungaroring és Spa is nagyon fekszik a kocsinknak" - bizakodik a spanyol. Persze, Button és Räikkönen is esélyes a győzelemre, előbbi a vb-pontverseny második helyére hajt. Ehhez Rubens Barrichellót kell utolérnie, a brazil 13 pontos előnnyel vezet előtte. Rubinho Hockenheimben igen gyenge versenyt futott, a hetedik helyről rajtolt, és már az első kör végén visszaesett az utolsó helyre, miután ütközött David Coultharddal. "Nehéz helyzetben akartam előzni ott, ahol nem lehetett volna, az egész az én hibám volt" - mondta Barrichello, aki a 12. helyen ért célba, miután az utolsó körben defektet kapott.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik