Funky Phil nagy diadala

GOMBKÖTŐ ROLANDGOMBKÖTŐ ROLAND
Vágólapra másolva!
2004.07.28. 22:42
Címkék
"Meglátjuk, hogyan alakul. A Fradi első sorából bárki megnyerheti a versenyt, képzelheti, hogy nekünk kizárólag ez a fontos. Ma nem lesz könnyű szakasz, de most csak az a fontos, hogy az ellenfeleink közül senki se kerüljön jelentős előnybe, a békéscsabai csapatidőfutamon szeretnénk mi előnyt szerezni"
Mondta a szerdai rajt előtt Stubán Ferenc, a ferencvárosiak edző-menedzsere, aki bizonyára ezerszer lejátszotta magában, hogyan alakul majd a legfontosabb hazai verseny. Arra azonban, ami a balatonföldvári rajt után történt, alighanem ő sem számított: előbb hat kerekes lépett el a mezőnytől, majd nem sokkal később nyolcan csatlakoztak hozzájuk, s mire felébredt a mezőny, a nagy szélben a szökevények több mint hatperces előnyre tettek szert.

A harmadik szakasz pécsi befutójára apróbb csoportokra szakadt a Tour de Hongrie mezônye (Fotók: Meggyesi Bálint)
A harmadik szakasz pécsi befutójára apróbb csoportokra szakadt a Tour de Hongrie mezônye (Fotók: Meggyesi Bálint)
A harmadik szakasz pécsi befutójára apróbb csoportokra szakadt a Tour de Hongrie mezônye (Fotók: Meggyesi Bálint)
Ami a zöld-fehéreket illeti: a P Nívó-Betonexpressz-FTC első csapatából két ember, Kiskó Gábor és Garamszegi László is az élbolyban tekert, de ott volt a Tour de Hongrie címvédője, a Podbrezová színeit képviselő szlovákiai Remák Zoltán és a két évvel ezelőtti Gemenci Nagydíj-győztes ukrán Varvaruk is. Hamar kiderült, az utóbbival nem kell számolni, ám Remák annál jobban tartotta magát.
Az ausztrál Phil Thuaux is ebben a bolyban volt, de 100 kilométernyi tekerés után majdnem leszakadt: éppen a szervizautóból vett át frissítőt, amikor egy rossz kormánymozdulat miatt ő is kibillent az egyensúlyából, és hatalmasat bukott. Az ausztrál kerekes sérülései ellenére nem adta fel a küzdelmet, sőt, a baleset mintha megsokszorozta volna az erejét.
A hajrára hátul is összekapták magukat a csapatok, jelentősen faragtak hátrányukból, de Remákéknak így is maradt kétpercnyi a baranyai emelkedőkig. A szlovákiai kerekes - akárcsak tavaly, sorsdöntő szakaszgyőzelmekor - az orfűi emelkedőn indította meg támadását, de a ferencvárosi Garamszegi László tartotta vele a lépést. Egészen addig, amíg defektet nem kapott. Már úgy nézett ki, Remák ezúttal is győz Pécsett, ám az ausztrál Cyclingnews.com kerekese, Phil Thuaux előbb befogta, majd az első pécsi körben le is szakította a Podbrezová csapatkapitányát. Az utolsó körben Thuaux még egy lapáttal rátett, s több mint egyperces előnynyel megnyerte a szakaszt. Az üldözők a pécsi körözés közben rengeteget faragtak a hátrányukból, a legjobb hazai kerekes, Lengyel Tamás háromperces hátránnyal az ötödik helyen ért célba.

Fájós lábbal is gyôzött Thuaux
Fájós lábbal is gyôzött Thuaux
Fájós lábbal is gyôzött Thuaux
Az összetett versenyben Thuaux viselheti a sárga trikót, ausztrál szakaszgyőzelemre és sárga trikósra sem volt példa még a körverseny történetében, a sztorival pedig szerte a világon megismerkedhetnek, Thuaux ugyanis rendszeresen beszámol a versenyekről a Cyclingnews.com internetes hírügynökség oldalain. A magyar verseny eddig is megkülönböztetett figyelmet kapott a legnagyobb kerékpáros-hírügynökségtől, milyen sokat foglalkozik majd a magyar versennyel ezután…
"Fájt a bokám és a térdem is a bukás után, de a győzelem mindent elfeledtetett velem" - mondta boldogan a célban Thuaux, vagy ahogyan a csapattársai szólítják, Funky Phil, aki immár a Tour de Hongrie esélyesei közé tartozik. A 190 centiméter magas, 72 kilogrammos kerekes négy évvel ezelőtt kezdett kerékpározni, s néhány napja már belgiumi győzelemmel jelezte: igazán jó formában van.
Ami Stubán Ferenc tervei illeti: az ellenfelek közül kettőt nem sikerült tartani, de könnyen lehet, hogy végül mégis neki lesz igaza. A csütörtöki békéscsabai csapatidőfutamon sok minden kiderül majd. ---- 31. TOUR DE HONGRIE
2. szakasz a Pécs Nagydíjért, Balatonföldvár-Pécs (166.4 km): 1. Phil Thuaux (ausztrál, Cyclingnews.com) 3:59:09, 2. Remák (szlovákiai, Podbrezová) 1:06 perc hátrány, 3. Prazdnovsky (szlovák, Podbrezová) 3:01 p h., 4. Müller (német, RSH) azonos idővel, 5. Lengyel Tamás (P Nívó-Betonexpressz-FTC) a. i. Összetett verseny a DHL Nagydíjért: 1. (sárga trikóban) Phil Thuaux 8:14:10, 2. Remák 35 mp h., 3. Prazdnovsky 2:40 p h., 4. Lengyel Tamás 3:37 p h. Gyorsasági pontverseny a Toyota Nagydíjért: 1. (piros trikóban) Martin Prazdnovsky. Hegyi pontverseny a Michelin Nagydíjért: 1. (kék trikóban) Phil Thuaux. A legjobb magyar kerekes (Port.hu Nagydíj): 1. (bordó trikóban) Lengyel Tamás ---- TÖRTÉNELEM. Csütörtökön Békéscsabára látogat a karaván, a viharsarki városban 1935-ben járt először a Tour-mezőny, akkor a későbbi összetett győztes Németh Károly szerezte meg a szakaszgyőzelmet. Harminc esztendővel később, 1965-ben a Vasas menője, Eszlári, újabb három évtized múlva pedig - az azóta már olimpiai bajnok - Bartko nyert Békéscsabán. Egy idő óta sűrűbben vendégeskednek itt a körverseny résztvevői, akik közül a tavalyi csabai etapgyőztes, az ukrán Popkov ezúttal is ott lesz a mezőnyben.

SOROMPÓ. Több alkalommal is szerencséje volt a mezőnynek a vasúti átkelőkkel, különösen a sásdival. A szökevény csapat éppen áthaladt a síneken, amikor a sorompó leereszkedett. A zsűri már készülődött, hogy megállítsa az üldözőket, amikor elrobogott a vonat, s néhány másodperccel az üldözők érkezése előtt újra szabad volt az átjáró. Más kérdés, hogy a kísérőknek néhány percet várakozniuk kellett, mert újra kigyulladt a piros jelzés.

SZÉLERÔ. Hat kerékpáros már nem állhatott rajthoz a Tour de Hongrie szerdai szakaszán. Nekik nem volt szerencséjük a Balatonnál, az erős szél ugyanis darabokra szaggatta a mezőnyt, s az említett hat versenyző már nem bírt felzárkózni. Számukra a "seprűs autó" volt a végállomás, a karaván legutolsó járműve szedi össze a szintidőt túllépőket. Farkas András a Postás-Matáv SE kerekese a balatonföldvári rajt után még részese volt az egyik szökésnek is, ám a széllel szemben tehetetlen volt. "Hiába tapostam minden erőmmel, nem nagyon ment alattam a bringa. Kegyetlen volt a szél, a szökés során nem volt egy pillanatom sem pihenni, később pedig már arra sem maradt erőm, hogy a mezőnyben megtartsam magam - magyarázta Farkas András. - Lehet, hogy már Pécsről hazautazom, borzasztó ilyenkor kívülről nézni a versenyt. ---- A Tour de Hongrie egyik legkeményebb napja következik, egyrészt azért, mert az egész karaván átköltözik Pécsről Békéscsabára, másrészt igazán kemény erőpróba, a csapatidőfutam miatt. Békés megyében ez a rövid, de annál kegyetlenebb feladat következik: a 40 kilométeres csapatidőfutam újra átrendezheti a sorokat, sokak győzelmi reményei elszállhatnak, a gyengébb együttesek tagjai négy-nyolc perces hátrányba is kerülhetnek. Speciális erőpróbáról van szó, a csapatokat külön-külön indítják el a Békéscsaba-Gyula-Békéscsaba útvonalon, s a csapattagoknak összedolgozva kell a lehető leggyorsabban megtenniük a távot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik