Jó recept a sikerhez: egy ralis, egy motoros

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.07.29. 20:44
Címkék
Hogy mi a közös a gyorsasági motoros Talmácsi Gáborban és a ralis Szabó Gergőben?Mindketten indulnak a Formula-1-es Magyar Nagydíj betétfutamaként tartandó Porsche Michelin Szuperkupán.
Talmácsi Gábor (balra) és Szabó Gergô egy-egy gyári Porschét hajt a Magyar Nagydíj hétvégéjén
Talmácsi Gábor (balra) és Szabó Gergô egy-egy gyári Porschét hajt a Magyar Nagydíj hétvégéjén
Talmácsi Gábor (balra) és Szabó Gergô egy-egy gyári Porschét hajt a Magyar Nagydíj hétvégéjén
Talmácsi Gábor (balra) és Szabó Gergô egy-egy gyári Porschét hajt a Magyar Nagydíj hétvégéjén
Talmácsi Gábor (balra) és Szabó Gergô egy-egy gyári Porschét hajt a Magyar Nagydíj hétvégéjén
Talmácsi Gábor (balra) és Szabó Gergô egy-egy gyári Porschét hajt a Magyar Nagydíj hétvégéjén
A sorozat 1992 óta fut párhuzamosan a száguldó cirkusszal, és minden viadalon a rendező ország két kiválasztottja vezetheti az úgynevezett VIP-autót, amelyet a Porsche-gyár bocsát rendelkezésre teljes technikai háttérrel. Ezekben a kocsikban olyan világnagyságok ültek korábban, mint a ralivilágbajnok Richard Burns és Ari Vatanen, a Dakar-győztes Jutta Kleinschmid, vagy a világhírű zenész, Chris Rea. A magyar színeket az idén Talmácsi Gábor és Szabó Gergő képviseli, akik Lipcse közelében nemrégiben ki is próbálhatták a Porschékat. Abban mindketten egyetértettek, hogy ez számukra teljesen ismeretlen világ és hogy korántsem könnyű vezetni márkakupában induló autókat.
"A Porsche Hungária támogatásával versenyzünk a ralibajnokságban, biztosan ezért kerestek meg - mondta Szabó Gergő. - Mit mondjak, körülbelül két másodperc alatt eldöntöttem, hogy vállalom a felkérést. A lipcsei teszten azután kiderült, hogy ez teljesen más játék, mint a rali, két nap alatt új sportágat kell majd megtanulnunk a Hungaroringen. Számomra a Porsche Szuperkupa a kihívás miatt érdekes, meg a test test elleni küzdelem miatt, hiszen a raliban csak a stopper az ellenfél. Jó kis játék lesz, függetlenül attól, hol végzek. Sok esélyem egyébként nincs, hiszen teljesen tapasztalatlan vagyok a riválisokhoz képest."
Talmácsi ezzel szemben bizakodó. Ami őszintén szólva nem csoda, hiszen tavaly a Clio-kupában sikerrel debütált - ugyancsak a Magyar Nagydíj keretében. A második helyen állt a versenyben, amikor kicsúszott a pályáról, és a verseny feladására kényszerült. Most a legjobb tízbe szeretne kerülni. "A szakértők próbálják elvenni a kedvemet, szerintük nem leszek még a top tíz közelében sem, de én bízom magamban - mondta Talmácsi. - Tavaly a Clióval egész jól mentem, talán ezért is esett rám a választás. Akkor is Bódis Kálmán segített a lehetőséghez és most is. A lipcsei teszten harmincöt kört tettem meg a Porschéval, és a végén már csak egy másodpercre voltam a pályacsúcstól, ami szerintem elég jó. Persze az elején sokat bénáztam, mert meg kellett szokni az autót, ezt a fajta kuplungot, a sok ismeretlen műszert. Előnyt jelent majd, hogy itt egyformák az autók, bár ha belegondolok, hiába adnának a kezembe egy ugyanolyan ütőt, mint az Agassié, nem tudnám legyőzni őt."
A két "VIP-autóson" kívül további két magyar versenyző is rajthoz áll a Porsche Szuperkupa hazai viadalán: a Bódis Kálmán nevével fémjelzett BOVI Motorsport két autója. Az egyiket maga a csapattulajdonos vezeti, a másikat pedig Rátkai Ferenc. Mindketten rendkívül tapasztalt, rutinos versenyzők, tisztes helytállásban bíznak.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik