Michna is topkategóriás

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.08.04. 21:53
Címkék
Ilyen még nem volt - legalábbis Magyarországon biztosan nem. A hét végi Michelin Budapest-ralin a Michna Ottó, Papp György duó egy Hyundai Accent WRC-t állít csatasorba, amely típus korábban nem futott a hazai ralipályákon. Újabb World Rally Car, egy itthon még nem látott márka, amely viszont az "adottságait" tekintve bármire jó lehet, hiszen emlékszünk még, hogy Armin Schwarz nem ment rosszul vele a tavalyi vb-futamokon.
Michna Ottó WRC-vel folytatja (Fotó: Szántó Frigyes)
Michna Ottó WRC-vel folytatja (Fotó: Szántó Frigyes)
Michna Ottó WRC-vel folytatja (Fotó: Szántó Frigyes)
Michna Ottó WRC-vel folytatja (Fotó: Szántó Frigyes)
Michna Ottó WRC-vel folytatja (Fotó: Szántó Frigyes)
Michna Ottó WRC-vel folytatja (Fotó: Szántó Frigyes)
- Hogy lett a Subaruból Hyundai?
- Az idény elején azt hittük, komoly autó lesz a Subarunk, ám utóbb kiderült: technikailag egyáltalán nem nyújtja azt, mint amire számítottunk. Szép kék volt, a közönség imádta, fényképezték, csókolgatták, csak éppen menni nem lehetett vele. Amikor elvitték a műhelyből, magamban arra gondoltam: így még nem örültem semminek. Főleg úgy, hogy jön a Hyundai.
- Miért pont az?
- A hazai márkaképviselet támogatott minket - persze, a megvalósításhoz kellett a többi szponzorunk együttműködése is -, és mostanra ért meg a helyzet arra, hogy idehozzuk az Evo3-as Accentet.
- Ha ez a kocsi tényleg az a kocsi, amelyikkel tavaly a német Schwarz versenyzett, akkor akár a győzelemre is jó lehet.
- Eleinte nem ez a tervünk vele. Meg kell tanulnom kezelni, amiben egy angol mérnök lesz a segítségemre, és a következő futamon akár már a dobogós helyezésekért is küzdhetünk.
- Nem lesz könnyű.
- Nem bizony, mert nagyon sűrű a mezőny - a WRC-s pilóták közül bárki nyerhet futamot. Én egyelőre óvatos vagyok, az angol mérnök nélkül beindítani se nagyon merem majd a kocsit.
- Tart tőle?
- Bevallom, egy kicsit igen - az elmúlt két éjszaka nem is nagyon aludtam az izgatottságtól. Pedig mindenki azt mondogatja, hogy ezt a kocsit a ralizásra építették, úgyhogy sokkal könnyebb lesz vele, mint a toldozott-foldozott, itthon épített kocsikkal.
- Mikor lesz ideje először kipróbálni?
- Pénteken a gépátvétel és a prológ rajtja között.
- Az idén már mindössze három ob-futamon állhat rajthoz az új szerzeményével. Terveznek külföldi versenyeket is?
- Augusztus végén szeretnénk rajthoz állni a romániai Hargita-ralin, és a programunkban szerepel egy világbajnoki megméretés is: a Szardínia-rali. Egyelőre azonban a hét végi Budapest-rali a legfontosabb, hiszen mindenekelőtt meg kell ismerkednem a Hyundai WRC-vel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik