Brazíliában és Németországban az a hír járja, hogy a Magyar Nagydíjtól kezdve Ricardo Zonta lesz Olivier Panis versenyzőtársa a Toyota-istállónál. Cristiano da Matta viszonya megromlott a kölni istállóval, ezért elképzelhető, hogy a 2002-es Cart-bajnok nem tér vissza Európába brazíliai vakációjából.
Lehet, hogy Cristiano da Matta (a képen háttal) a Magyar GP-n nem cseveg versenyzôtársaival, Zonta viszont rajthoz állhat
Lehet, hogy Cristiano da Matta (a képen háttal) a Magyar GP-n nem cseveg versenyzôtársaival, Zonta viszont rajthoz állhat
Ha igazak a pletykák, Zonta a 2001-es Német GP után először indulhat F1-es futamon. Akkor a Jordan-istállónál úgy jutott lehetőséghez két futamon, hogy az írek kirúgták Heinz-Harald Frentzent, és mielőtt megegyeztek Jean Alesivel, őt nevezték. Korábban a BAR-csapattal két idényt teljesített a Formula-1-ben, második idényét, a 2000-est három ponttal zárta. Tavaly óta a Toyota tesztpilótájaként dolgozik, és úgy tűnik, hat futamon versenyzőként számítanak rá. Igen gazdag dicsőséglistája része 1997-es Formula-3000-es nemzetközi bajnoki címe, valamint 1998-as FIA sportautóban megszerzett vb-címe. Da Matta és a Toyota viszonya az elmúlt hónapokban teljesen megromlott. Az első problémát az jelentette, hogy a tavalyi idény után az idén sem sikerült olyan autót készíteniük a kölnieknek, amellyel a pilóták eséllyel indultak volna a dobogós helyek megszerzésére. Aztán kiderült, hogy Ralf Schumacher 2005-ben a csapathoz szerződik, és igen intenzív tárgyalások folynak Jarno Trullival a másik versenyzői állásról. A jelenlegi pilóták közül pedig egyedül Olivier Panist emlegetik a csapatvezetők mint esetleges maradót, ami szintén nem lehet jó érzés a brazil számára. Az utolsó csepp a pohárban a Német Nagydíjon történt eseménysor volt. Az új kasztnitól sokat várt a csapatvezetés, de nem jött össze a pontszerzés, Panis a 14. lett, míg Da Matta defekt miatt kiesett. A mérnökök ezek után elégedetten nyilatkoztak az autóról, és hozzátették, hogy a pilóták gyenge teljesítménye miatt tartózkodik még a középmezőnyben a csapat. Da Matta a kritika miatt anynyira megsértődött, hogy a csapattal szerződést akar bontani, és ezt a kölniek sem bánnák. A pilóta az Egyesült Államokba már nem akar visszamenni, mondván, "ott már elértem, amit akartam." Az álma, hogy Mark Webber csapattársa legyen a Williamsnél, és bár a brazil újságoknak azt nyilatkozta, hogy erre jó esélye van, ezt "ideát" erősen kétli a szakma. Visszatérve a csapatra és az új autóra, Panis nagyon elégedett a TF104B jelű négykerekűvel. "Óriási előrelépést jelent a kocsi, az aerodinamikai változtatások rengeteget javítottak. A motorra eddig sem lehetett panaszunk, de hiába erős a hajtómű, megfelelő leszorító erő nélkül nem sokra visszük" - mondta a francia. Mike Gascoyne technikai igazgató télen úgy érkezett a csapathoz, hogy már készen volt a TF104, az első igazi műve a felújított autó. "Elképesztően kevés időnk volt arra, hogy megépítsük az új kasztnit, kellett volna még néhány hónap, hogy alapos munkát végezzünk. Ám szerencsére így is elmondhatjuk, hogy előreléptünk. Amint ez kiderül, és megjönnek az első eredmények, óriási motivációt kap a csapat, és akkor már nem lesz megállás" - mondta a korábban a Jordanből és a Renault-ból élcsapatot faragó Gascoyne. Szavait olvasva elképzelhetjük, mennyire nincs szüksége a csapatnak a Da Matta okozta feszültségre.