Az újpesti alsórakparton tartandó prológgal kezdődik és egy nagyszabású, Papp László Sportaréna-beli szuperspeciálissal (hazánkban még nem volt példa arra, hogy zárt csarnokban gyorsasági szakaszt tartsanak) ér véget a Michelin Budapest-rali.
Turi Tamás megnyerte az elsô két aszfaltos viadalt, és most megint a neki kedvezô talajtípus következik (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás megnyerte az elsô két aszfaltos viadalt, és most megint a neki kedvezô talajtípus következik (Fotó: Meggyesi Bálint)
Látványban tehát nem lesz hiány, bár a verseny nem ezeken a szakaszokon dől majd el. Az első nap Salgótarján központtal kilenc, a második napon pedig Eger központtal nyolc gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny, amelynek csak egy része (az Európa-kupában indulók) gurul át a céldobogón a West End parkolójában, az ob résztvevői számára ugyanis már szombaton este véget ér a megméretés.
Az abszolút győztesre nehéz lenne tippelni, ugyanis a hét rajthoz álló World Rally Car-pilóta közül bárkinek van esélye a sikerre, és akkor az A8-asokról még nem is beszéltünk, pedig a szombathelyi első helye után bizony Aschenbrenner Györggyel mindenképp számolni kell. De visszatérve még a WRC-sekre. Turi Tamás az idény első két futamán bizonyította, hogy aszfalton nehéz őt legyőzni, és most újra az ő kedvenc talajtípusa következik. Persze a bajnoki éllovas Benik Balázst sem kell félteni, ő is igyekszik majd elhódítani a győztesnek járó trófeát, csakúgy, mint a legutóbbi, veszprémi csatából győztesen kikerülő Herczig Norbert, aki bár a Skodát még nem vezette aszfaltversenyen, a kétkerék-hajtású autókkal rengeteg tapasztalatot szerzett. Az Európa-kupában az N-csoportos címvédő Spitzmüller Csaba viseli az egyes rajtszámot, és ha úgy dönt, hogy az ob-futam leintése után is folytatja, esélye van az Ek-futamgyőzelemre. Csakúgy, mint Bútor Róbertnek, akinek már egy negyedik pozíció is elég ahhoz, hogy megszerezze a Szuper1600-as géposztály bajnoki címét.