Majthényi Szabolcs és Domokos András már nem csak a hazai repülő hollandis mezőny messze legeredményesebbjei, a szakág nemzetközi történetében sincs olyan, aki náluk több világbajnoki címet szerzett.
Majthényi Szabolcs Született: 1972. február 1., Budapest
Domokos András Született: 1972. június 30., Budapest
Egyesületük: Spartacus VE Edzôjük: Erdélyi Béla, Horváth László Legjobb eredményeik. 4x világbajnokok (1995, 2002, 2003, 2004), 2x vb-2. (1996, 2001), 2x Európa-bajnokok (1997, 2000), Eb-3. (2003)
Majthényi Szabolcs Született: 1972. február 1., Budapest
Domokos András Született: 1972. június 30., Budapest
Egyesületük: Spartacus VE Edzôjük: Erdélyi Béla, Horváth László Legjobb eredményeik. 4x világbajnokok (1995, 2002, 2003, 2004), 2x vb-2. (1996, 2001), 2x Európa-bajnokok (1997, 2000), Eb-3. (2003)
Sőt rajtuk kívül négy győzelmet is csak egy német és egy dán kormányos tud felmutatni, akik közül már csak az utóbbi, Jorgen Bojsen-Möller aktív versenyző. - Mennyiben volt más a mostani, csúcsbeállító győzelmük, mint a korábbiak? - Ôszintén szólva a statisztikák nem érdekelnek bennünket különösebben. Mindig az épp aktuális világbajnokság a fontos, azt a mezőnyt szeretnénk megverni - mondja a kormányos, Majthényi Szabolcs. - Eszerint az sem izgatja önöket, hogy jövőre, Balatonföldváron akár a szakág rekordereivé válhatnak? - Mindig is a vitorlázás öröméért versenyeztünk. Győzni persze szeretünk, de az ezzel járó felhajtás már másodlagos számunkra. - Azért volt olyan időszak, különösen az első világbajnoki címük után, amikor szinte annyira népszerűek voltak, mint egy olimpiai bajnok. Egyetlen fontosabb sportgáláról sem hiányozhattak. Ezt a felkapottságot sem hiányolják? - A médiában vagy a gálákon való szereplés elsősorban a támogatók miatt fontos, mi már meglennénk nélküle… De tisztában vagyunk vele, hogy a siker ezzel jár, így amikor hívnak bennünket, megyünk.
Majthényi Szabolcs és Domokos András (jobbra) jövôre Balatonföldváron védheti meg a címét (Fotó: Tumbász Hédi)
- Pedig a jövő nyári hazai rendezésű világbajnokságon extra érdeklődésre számíthatnak. - Igyekszünk majd ügyesen kezelni, hiszen teljesen elzárkózni úgysem lehet. A rutinunk ebben is segíteni fog, már nem leszünk úgy megilletődve, mint 1996-ban. Ráadásul olyan győzelmi kényszert sem fogunk érezni, mint akkor, friss világbajnokként ugyanis mindenki azt várta tőlünk, hogy itthon ismételni tudunk. - Gondolja, hogy most nem ezt várják majd önöktől? - Biztosan ezt várják, ám négyszeres világbajnokként már nem lesz miért görcsölnünk. - Visszatérve kicsit a warnemündei győzelmükhöz, sok mindenben hasonlított a januári melbourne-i sikerhez: úgy nyertek, hogy nem volt futam az utolsó napon, és társának, Domokos Andrásnak mindkétszer leszakadt a trapéza. - Melbourne-ben kifejezetten örültünk, hogy végül nem volt a záró napon verseny, most viszont csöppet sem zavart volna bennünket, ha megrendezik. Óriási lélektani fölényben voltunk ugyanis a dán Bojsen-Möller testvérekkel szemben, mivel rajtuk egyedül a győzelem segíthetett, így aztán lényegesen idegesebben készülődtek. A trapézról pedig csak annyit, szerencsére nem menet közben történt, hanem egy lefújt futam után a part felé közeledve, így András ugyan a vízbe esett, az eredményt mindez nem befolyásolta. - Az óvást viszont megúszták. Netán külön figyeltek rá, hogy kerüljék a zűrös helyzeteket? - Pontosan így történt. A múltkori eset óta, amikor egy útjog eldöntésénél hiába nekünk volt igazunk, a zsüri inkább a mezőny második felébe tartozó párosnak adott igazat, méghozzá látatlanban, már gondosan kerülünk minden olyan helyzetet, amelybe bele lehet kötni. De azért most is megtaláltak bennünket… Néhányan azt vetették a verseny elején a szemünkre, hogy mindig szerencsénk van, mert mi csak kis szélben megyünk jól. Aztán amikor az a viharos nap jött, amikor többen felborultak és ezért lefújták a futamot, valamennyien elnézést kértek, mert érdekes módon akkor is mi vezettünk. - Legnagyobb vetélytársaik, a dánok is a kétkedők közé tartoztak? - Á nem, hiszen ők a közös edzőtáborozások miatt jól ismerik a képességeinket. Most is közösen teszteljük majd velük az új karbonárbocokat. - Netán jövőre engedélyezett lesz a használata? - Igen, ezért mindenképpen ki kell próbálnunk, és ha jó, akkor minél előbb felszerelni. A jelenlegi kormányunkkal sem vagyok tökéletesen elégedett, de mindkettőt nem lehet egyszerre módosítani.