A kétszeres finn világbajnok feledtette a ciprusi bakit (a megnyert verseny végén a szabálytalan vízpumpa miatt kizárták) és egy összességében elég sima verseny végén (a hatodik gyorsasági szakasztól kezdve vezetett) bezsebelte a tíz pontot. A dobogóra Markko Märtin és Carlos Sainz kísérte fel a langaléta finnt, miközben az összetett pontverseny aktuális éllovasa, Sebastien Loeb a negyedik helyen végzett.
Grönholmra az ínséges idôk után nagyon ráfért már ez a gyôzelem
Minden másként történhetett volna, ha az első hat gyorsasági szakasz után élen álló Harri Rovanperä nem csúszik le az útról. Ennek ellenére ő, Grönholm, valamint a szombaton a második pozícióból búcsúzó Sebastien Lindholm bizonyította, hogy az idén bemutatott 307 WRC már nagyon jól felveszi a versenyt az ellenfelekkel. Ráadásul Grönholm annak ellenére tudta megszerezni pályafutása 16. vb-futamgyőzelmét, hogy két gyorsasági szakaszon is váltógondokkal küszködött. "Hosszú ideje vártunk erre a sikerre - mondta Grönholm. - Rengeteget dolgoztunk érte, és bár a viadal elején nem voltam elégedett az autóval, egyre jobb lett és ha a végén nincs az a váltógond, még nagyobb különbséggel nyerhettünk volna. Köszönöm a csapatnak a precíz munkát, ez egy igazán különleges győzelem számomra." A Peugeot-istállón kívül a Ford és a Citroen is elégedett lehet. Előbbi színeiben Markko Märtin pályafutása egyik legnehezebb versenyén van túl, hiszen a hatalmas argentínai balesete után még nem volt tökéletes fizikai állapotban, ám így is vállalta a szereplést. És milyen jól szerepelt! A tavalyi finn győzelme után most a második pozícióban érkezett. Csapata, a Ford Janne Tuohinóval sem "nyúlt mellé". A 29 éves pilóta az ötödikként végzett, a Citroen két ásza mögött. Utóbbiak közül ezúttal a rutinos Carlos Sainz volt a gyorsabb - nem csoda, ezeken a pályákon a rutin rengeteget számít. Márpedig a vb-futamgyőzelmi rekordot tartó spanyolnak bőven van tapasztalata. Azon kevesek közé tartozik (szám szerint hárman vannak ilyenek), akik nem skandinávként tudtak nyerni Finnországban. Szóval Sainz lett a harmadik, Loeb pedig a negyedik, ám a fiatal francia még így is fölényesen vezet az összetett pontversenyben. Mindenképpen említést kell még tennünk Jani Paasonenről, aki úgy megszelídítette a Fabia WRC-t, mint korábban talán még senki. A hatodik helye arról tanúskodik, hogy a Skoda-gyárban sem töltötték karba tett kézzel a legutóbbi viadaluk óta eltelt időt. Folytatás két hét múlva Németországban… ---- F ---- A