A FIM "súlyos" döntése

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.09.04. 21:53
Címkék
Folytatódnak az idei vb-hagyományok: a pilóták a Portugál Grand Prix hivatalos edzésein is átírták a statisztikákat.
Tamada megszerezte pályafutása elsô pole pozícióját a MotoGP-ben
Tamada megszerezte pályafutása elsô pole pozícióját a MotoGP-ben
Tamada megszerezte pályafutása elsô pole pozícióját a MotoGP-ben
Tamada megszerezte pályafutása elsô pole pozícióját a MotoGP-ben
Tamada megszerezte pályafutása elsô pole pozícióját a MotoGP-ben
Tamada megszerezte pályafutása elsô pole pozícióját a MotoGP-ben
A MotoGP-ben Tamada Makoto megszerezte pályafutása első edzéselsőségét - örültek is a hondások és a japánok, eleddig ugyanis a királykategóriában egyszer sem volt az övék a rajtelsőség a Portugál GP-n. A 250-ben Daniel Pedrosa vitézkedett: első negyedliteres hondásként ért el pole-t ezen a GP-n. A 125-ös Andrea Dovizioso is olyat tett, amit előtte senki: az estorili pályán ő lett az első olasz nyolcadliteres edzéskirály. (1987-ben Fausto Gresini indult az élről, csakhogy akkor a spanyolországi Jaramában rendezték meg a Portugál GP-t.)
Dovizioso remek hangulatban érkezett meg Estorilba. Megkapta autóvezetői engedélyét, és bejelentkezett érte a 250-ben részt vevő Fortuna-Honda csapat. (Utóbbi minden valószínűség szerint azt jelenti, hogy 2005-ben honfitársa, Roberto Rolfo helyén fog versenyezni.) Az olasz kedve még jobb lett a szombati edzések után, ahogy fentebb jeleztük, mindenkit maga mögé utasított. Két legveszélyesebb ellenfele, Roberto Locatelli és Hector Barbera ugyanakkor elszúrta a második időmérőt, előbbi versenyző - akivel csapata számos új alkatrészt próbáltatott ki - egy helyet csúszott vissza a pénteki edzéshez képest (4.), utóbbi meg kettőt (10.). Dovi csapattársa és barátja, Simone Corsi a második legjobb idővel eddigi legjobb eredményét érte el.
Tamadáról ugyanaz mondható el, mint Doviziosóról. A Portugál Nagydíj előtt olyan hírek szivárogtak ki, melyek szerint a Honda vezérkarából egyre többen gondolják úgy, hogy Tamadát jövőre a gyári csapatban kellene rajtoltatni. Nos, a Tamada-pártiak biztosan felbátorodtak a szombati hivatalos tréningek után, a japán ugyanis karrierje legremekebb produkcióját mutatta be edzésen. Ô jutott egyedül 1 perc 38 másodperc alá, és a versenyszimulációs köreiben is fantasztikus volt. Tudja ezt nagyon jól Valentino Rossi is, akinek megint csak nem sikerült megszereznie első portugáliai rajtelsőségét. Ennek oka elsősorban abban keresendő, hogy Rossi Michelin gumijai nagyon csúsznak, míg Tamada Bridgestone-jai tökéletesen tapadnak. Egyébként nemcsak Rossinak, hanem az összes michelines bukósisakosnak, így Sete Gibernaunak is meggyűlt a baja a technikával.
Pedrosa viszont problémamentesen zárta a szombatot. Két perccel a 250-es edzés leintése előtt új pályacsúcsot motorozott - erre már senki sem tudott válaszolni. A spanyol ezzel lepipálta Rossit és a tavaly tragikus körülmények között elhunyt Kato Dajdzsirót is, akik egyszer sem pole-oztak a Portugál GP-n. Pedrosa sikerei egyébként egyre jobban dühítik az ellenfeleket, akiket már a nemzetközi szövetség, a FIM is támogat. A szövetség Grand Prix Bizottsága ugyanis elkészített egy szabálymódosítást, amelynek értelmében a motornak és a pilótának együttesen legalább 166 kilót kell nyomnia a jövőben. Azaz a jelenleg még "súlyelőnyben" lévő Pedrosának (alig 48 kilós!) közel 20 kilogrammos ballaszttal kell majd versenyeznie. ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 15. hely): - Egy helyet visszacsúsztam, de az első helyezettől továbbra is egy másodperccel vagyok lemaradva. A délelőtti tréninget kihagytam, mert esett az eső, rossz volt a pálya, és fájt a törött kezem - nem akartam kockáztatni. Mindenféle gépekkel kezelték a kézfejemet, és az nagyon sokat segített, lehúzta a gyulladást a csuklómról. Ha kibírom a futamot, mindenképpen a legjobb tíz közé szeretnék kerülni, bár nem lesz könnyű, mert sűrű a mezőny.

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 24. hely): - Reggel a vizes pályán csak néhány kört mentem, mert megcsúsztam néhányszor, és semmi értelme sem volt annak, hogy kínozzam magam, mivel tudtuk, délutánra úgyis felszárad. S hogy mi történt az időmérésen? Semmi különös, enynyit bírt a sérült vállam. Csak az utolsó körben tudtam javítani, mindent beleadtam, de nem voltam erőm teljében. Vasárnapra új rögzítőkötést kapok a vállamra, remélem, azzal végigbírom a versenytávot.

Talmácsi Gergő (250 kcm, Yamaha, nem kvalifikálta magát): - Sajnos egy tizedmásodperccel elmaradtam a limittől. Nem ment roszszul a motorozás, ahányszor csak kimentem a pályára, mindig javítottam a köridőmön, de sajnos nem eleget. A végén Pedrosa javított három tizedet, így lecsúsztam a versenyen való szereplésről. Ez van, még szokni kell a motort, meg egy kicsit kipofozni, hogy gyorsabb legyen. ---- A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:46.280, 2. Corsi (olasz, Honda) 1:46.338, 3. Stoner (ausztrál, KTM) 1:46.380, 4. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:46.496, 5. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:46.572, 6. Giansanti (olasz, Aprilia) 1:46.691, …15. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:47.320, …24. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:48.751
250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:41.417, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:41.638, 3. Elias (spanyol, Honda) 1:41.645, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:41.814, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:42.226, 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.488, …30. Talmácsi Gergő (magyar, Yamaha) 1:48.666
MotoGP: 1. Tamada (japán, Honda) 1:37.933, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:38.036, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:38.067, 4. Biaggi (olasz, Honda) 1:38.069, 5. Barros (brazil, Honda) 1:38.215, 6. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:38.323
Tv: Eurosport, 11.00-16.15 (élő)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik