Itt várhatóan mindenki jól jár

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.09.23. 21:29
Címkék
A kínaiak - és Bernie Ecclestone - régi álma az idén Sanghajban válik valóra, péntektől a futurisztikus pályát is betölti a V10-esek hangja. A pálya építése 325 millió dollárba került.
Az ultramodern pályában Kína gazdasági központja, Sanghaj összes szépsége megtalálható
Az ultramodern pályában Kína gazdasági központja, Sanghaj összes szépsége megtalálható
Az ultramodern pályában Kína gazdasági központja, Sanghaj összes szépsége megtalálható
Az ultramodern pályában Kína gazdasági központja, Sanghaj összes szépsége megtalálható
Az ultramodern pályában Kína gazdasági központja, Sanghaj összes szépsége megtalálható
Az ultramodern pályában Kína gazdasági központja, Sanghaj összes szépsége megtalálható
Van miért irigyelni a kínai sportszeretőket, szeptemberben ugyanis ellátták őket sporteseményekkel. Pekingben a múlt héten a férfiak, ezekben a napokban a nők teniszeztek, teniszeznek a legmagasabb szinten, a hét végén pedig Sanghajban a Formula-1 mezőnye küzd meg az első Kínai Nagydíj keretében. A világ legnépesebb országában az elmúlt egy évtizedben számos sporteseményt rendeztek.
A motorsport szereplői közül elsőként a ralisok érkeztek meg Kínába: 1997-ben a Hongkong-Peking-rali annyira szervezetlen volt, hogy nem ragadtatta el a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) vezetőit. Két évvel később mégis megjelent a rali-világbajnokság mezőnye Kínában, de az 1999-es első futamot nem követte újabb. Az eső áztatta viadal évében a Csuhajban épített Formula-1-es pálya is csődöt jelentett, miután az 1998-ra tervezett 1. Kínai Nagydíjat a ring hiányosságai miatt nem tudták megrendezni. Pedig kilenc éven át tervezték és építették a pályát.

Jacques Villeneuve arca kikerekedett, de jól áll neki a Renault ruhája
Jacques Villeneuve arca kikerekedett, de jól áll neki a Renault ruhája
Jacques Villeneuve arca kikerekedett, de jól áll neki a Renault ruhája
A kínaiak - és Bernie Ecclestone - régi álma az idén Sanghajban válik valóra, péntektől a futurisztikus pályát is betölti a V10-esek hangja. Eddig egyetlen F1-es autó dübörgött fel Kínában, tavaly novemberben az 50. makaói Formula-3-as versenyen, amely az ország legnagyobb presztízsű autóseseménye, Ralph Firman kormányozott egy Jordan-Fordot a 6.2 kilométeres városi aszfaltcsíkon.
A pálya építése 325 millió dollárba került, az ország kereskedelmi központjában székelő vállalatok és a város önkormányzata a nagy cél reményében gyorsan közös nevezőre jutott, és idejében el is készült a pálya. Nem úgy, mint áprilisban Bahreinben, ahol még három héttel a verseny előtt is azt szerették volna a szervezők, hogy az FIA törölje a versenyt. Ahhoz képest óriási siker volt a szigetország viadala, a kínaiak pedig még nagyobb elismerésre számíthatnak.

A futamot várhatóan (az ismétlésekkel együtt) 162 milliárd tévénéző láthatja világszerte, ami a futamot Kína valahavolt legnagyobb sporteseményévé emeli, és a 2006-os pekingi olimpiáig minden bizonnyal meg is tartja ezt a státusát. A tévéközvetítést eredetileg magára vállaló állami televízió, a CCTV át is adta a közvetítés irányítását Bernie Ecclestone cégének, a Formula One Managementnek (FOM). A helyiek ugyanis tapasztalatlanok ezen a téren, és nem akarják hiábavalóvá tenni egy rossz tévéközvetítéssel azt a sok munkát és pénzt, amelyet a kínai össztermelés 12 százalékát produkáló város befektetett. A tapasztalt szakemberek nem rontanak a kamerák mögött és a stúdióban, mint ahogy a Portugáliából elcsábított pályabírók sem esnek majd kétségbe, ha intézkedniük kell a verseny során.
A helyi önkormányzat mindenesetre a sajtón keresztül igyekezett megszerettetni az emberekkel a Formula-1-et, amely jelentős hasznot hozhat a városnak. A futam biztosan minden eddigi kísérletnél többet ér majd. Az F1 vezetői és szereplői, valamint Sanghaj elöljárói és a pályába pénzt fektetők egyben egyetértenek: a Kínai Nagydíjjal remélhetőleg mindenki jól jár. ---- E ---- B
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik