"Hálát adok az égnek, hogy már eldőlt a világbajnoki címek sorsa. Még belegondolni is borzasztó, mi lenne, ha ilyen időjárási körülmények között még harcolnunk kellene a többiek ellen" - mondta Michael Schumacher a Szuzuka fölött tornyosuló esőfelhőkre nézve.
Baumgartner Zsolt az esôben nemigen tudta megtanulni a pályát, a második edzésen ki is csúszott a kavicságyba
Baumgartner Zsolt az esôben nemigen tudta megtanulni a pályát, a második edzésen ki is csúszott a kavicságyba
Még a Ferrari hétszeres világbajnoka, a jelenlegi Formula-1-es mezőny legnagyobb esőmenője (pénteken ő volt a leggyorsabb) is frászt kapott a Japán Nagydíj első napját végigkísérő felhőszakadástól, amely szombaton fokozódni fog. Az előrejelzések szerint délelőtt kilenc és délután három óra között egy tájfun halad át Japán ama területén, amelyen a versenypálya fekszik. Az esőzést óránként 180 kilométeres szél kíséri majd, és mindenki egyetértett abban, hogy nem lehet megrendezni a szombati programot. "Nagyon sajnáljuk a szurkolókat, elsősorban azokat, akiknek csak az olcsóbb helyekre futotta. Pénteken alig láthattak valamit, szombaton pedig nem is érdemes kijönniük" - mondta Dave Richards, a BAR csapatfőnöke. A pályát lezárják szombaton, a csapatok pedig igyekeznek mindent biztonságba helyezni, nehogy kár keletkezzen a felszerelésekben. "Az istállók nem fogják megszenvedni ezt a vihart, minden cipzárt jól összehúzunk majd. Bízom benne, hogy a tájfunnak nem lesz hatása a vasárnapi programra, a szombati edzések törlésénél csak egy félbeszakított verseny lenne rosszabb a nézők számára" - mondta Paul Stoddart, a Minardi igazgatója. A hivatalos időmérő edzések nem maradnak el, vasárnap helyi idő szerint délelőtt kilenc órától megtartják őket. Pénteken egyébként számos pilótán kifogtak a vízátfolyások és a tócsák: Timo Glock és Felipe Massa kétszer is kisodródott, de amíg a német mindkétszer megúszta, a brazil délelőtt alaposan odacsapta Sauber-Petronasát. A Szuzukában először köröző Baumgartner Zsolt Minardi-Cosworthját is a kavicságyból kellett összeszedni délután. ---- Pénteken hivatalosan is bejelentették, hogy 2006-tól új csapat indul a Formula-1-ben. Amint tegnapi számunkban jeleztük, a Dallara szívesen visszatérne a száguldó cirkuszba, és mint kiderült, egy orosz társasággal, a nemzetközi kereskedelmi és befektetési Midland-csoporttal már meg is egyezett. Az angliai központú, de üzletei nagy részét a volt Szovjetunió tagállamaiban lebonyolító Midland már megtervezte a projektet, például az sem titok, hogy a csapat központja London mellett lenne. "Mostanában a személyzet megszervezésével foglalkozunk. Világvállalat vagyunk, és a Formula-1 a legmegfelelőbb arra, hogy ismertté tegye a nevünket. A jó F1-es csapat létrehozásához annyi pénz kell, mint egy észak-amerikai kosárlabda- vagy hokicsapat felépítéséhez, de ennek sokkal nagyobb reklámértéke van. Részletesen kidolgozott terv alapján készülünk, tudjuk, mennyi pénz kell az alapításhoz és a fenntartáshoz. Minden a rendelkezésünkre áll" - fogalmazott Alex Shnaider, a Midland egyik alapító tagja. Paul Stoddart, a Minardi-istálló igazgatója közben arra figyelmeztette az oroszokat, hogy a Formula-1-ben nem lehet ugyanazt megcsinálni, amit Roman Abramovics véghezvitt a labdarúgásban a Chelsea-vel. "A fociban venni kell egy csapatra való jó játékost, valamint egy kiváló edzőt, és máris biztosra vehető a jó eredmény. Ám a Formula-1-ben a pénz nem garantálja a gyors sikert, ezt a BAR és a Toyota esetében is láthattuk. Előbbi az első idényében kétszázötvenmillió dollárból, utóbbi egymilliárd dollárból lett utolsó a világbajnokságon. A Ferrarinak huszonegy évet kellett várnia arra, hogy ezerkilencszázhetvenkilenc után újra világbajnoka legyen. Ez roppant bonyolult sportág" - magyarázta Stoddart. Az ausztrál üzletember ugyanakkor jelezte, nagyon szurkol az új csapat megalkotóinak, mert örülne, ha legalább 12 istálló lenne az F1-ben. ---- A pénteki szabadedzések összesített végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:45.388 (átlag: 198.364 km/óra) (10 kör), 2. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:46.102 (12), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:46.749 (10), 4. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:46.874 (9), 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:48.033 (10), 6. Glock (német, Jordan-Ford, B) 1:49.277 (16), 7. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) 1:49.286 (11), 8. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:49.370 (7), 9. Davidson (brit, BAR-Honda, M) 1:49.598 (16), 10. Villeneuve (kanadai, Renault, M) 1:49.672 (13), 11. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:49.712 (11), 12. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:49.736 (9), 13. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:49.937* (8), 14. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:50.060 (7), 15. Trulli (olasz, Toyota, M) 1:50.386 (17), 16. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:50.666 (9), 17. Doornbos (holland, Jordan-Ford, B) 1:51.007 (21), 18. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:52.232 (9), 19. Leinders (belga, Minardi-Cosworth, B) 1:52.942 (18), 20. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 1:53.194 (11), 21. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 1:54.703 (15). Idő nélkül: Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 5 megtett kör, Panis (francia, Toyota, M) 2. Nem vett részt az edzéseken: Briscoe (ausztrál, Toyota, M) és Wirdheim (svéd, Jaguar-Cosworth, M) Csillaggal azokat jelöltük, akik az első edzésen érték el legjobb eredményüket, dőlt betűvel pedig a tesztpilóták szerepelnek a felsorolásban.
A hivatalos időmérő edzés első félidejének indulási sorrendje (a Kínai Nagydíj eredménye alapján): 1. Barrichello, 2. Button, 3. Räikkönen, 4. Alonso, 5. Montoya, 6. Szato, 7. Fisichella, 8. Massa, 9. Coulthard, 10. Webber, 11. Villeneuve, 12. M. Schumacher, 13. Heidfeld, 14. Panis, 15. Glock, 16. Baumgartner, 17. Bruni, 18. R. Schumacher, 19. Klien, 20. Trulli