Loeb végre felszabadult

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.10.29. 22:30
Címkék
Micsoda verseny! Csak a pénteki versenynap folyamán háromszor változott a sorrend az élen a Katalán Ralin, és ha azt nézzük, hogy hat gyorsasági szakasz után mindössze két másodperc választja el egymástól az éllovas Sebastien Loeböt és az őt üldöző Markko Märtint, akkor nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy efféle váltásokra számíthatunk még az elkövetkezendő két napban.
Loeb három gyorsaságit nyert meg az elsô napon
Loeb három gyorsaságit nyert meg az elsô napon
Loeb három gyorsaságit nyert meg az elsô napon
Loeb három gyorsaságit nyert meg az elsô napon
Loeb három gyorsaságit nyert meg az elsô napon
Loeb három gyorsaságit nyert meg az elsô napon
Érdekesség egyébként, hogy szinte kivétel nélkül minden pilóta teljesítményén látszik, hogy a világbajnokság már eldőlt (Loeb Korzikán megszerezte a koronát), felszabadultabban autóznak, mint általában.
A viadalt a fordos Francois Duval kezdte a legjobban, és bár a világbajnoki címvédő Sebastien Loeb rögtön a második szakaszon átvette tőle a vezetést, a belga nem hagyta annyiban, még egyszer visszahódította az éllovas pozíciót. A hatodik gyorsaságin azonban nyilvánvalóvá vált, hogy kettejük parázs csatája nem folytatódhat, mert Duval Focus WRC-jének kitört az egyik kereke, és bár a szakasz céljáig még eljutott, a szervizparkig nem tudott elmenni három keréken. Kár érte, izgalmasabb lett volna, ha ő is versenyben marad.
Mindegy, így sem lesz rossz a párharc Loeb és Märtin közt - a változékony időjárás is hozzájárulhat ehhez, hiszen szárazon a francia van előnyben, míg nedves aszfalton az észt a gyorsabb. A részsikereken egyébként Loeb (3), Duval (2) és Märtin (1) osztozott az első napon.
Az első helyért folyó csatába beleszólhat még Marcus Grönholm is (aki nagyon szeretné már elhódítani a 307 WRC-vel az első aszfaltos trófeát), akinek ugyan majd félperces a hátránya, de még sok van hátra. A kétszeres finn világbajnok ezúttal nem panaszkodik a kocsira, csapattársa, Freddy Loix azonban már a harmadik szakaszon búcsúzott a Peugeot elektronikai problémái miatt.
Meglepetésre Carlos Sainz "csak" a negyedik, pedig az idény végén visszavonuló Matador nagyon szeretett volna nyerni utolsó hazai világbajnoki futamán. Kisebb csoda kellene ahhoz, hogy ez összejöjjön. A korábbi kétszeres világbajnok Sainz száraz abroncsokkal kezdte a napot, úgyhogy nagy meglepetésként érte, hogy nedvesek a pályák. A további pontszerző helyeken a tavalyi világbajnok Petter Solberg, a Formula-1-ben is megforduló Stéphane Sarazzin, a korábbi N-csoportos világbajnok Daniel Sola és a másik Subaru-pilóta, Mikko Hirvonen tanyázik.

Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye Lloret de Mar
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:15:22.2, 2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2.0 mp h., 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 27.5 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 46.4 mp h., 5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:16.9 p h., 6. Sarazzin, Pivato (francia, Subaru Impreza WRC) 1:40.0 p h., 7. Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer WRC) 1:45.5 p h., 8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 2:01.4 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik