A győzelmet már Korzikán megszerezte Sebastien Loeb, ettől kezdve már csak az volt a kérdés, ki lesz az ezüstérmes. Markko Märtin hihetetlen formájának köszönhetően esélyt szerzett arra, hogy beérje Petter Solberget, igaz, ehhez az kellene, hogy minimum négy ponttal többet szerezzen, mint a norvégok tavalyi világbajnoka. (Vagyis mondjuk ha Märtin nyer, Solbergnek a harmadik helyen kell végeznie az észt dicsőségéhez.)
Marcus Grönholm háromszor nyert Ausztráliában, és most is vezet
Szóval ezüstcsata és évbúcsúztató Ausztráliában - Carlos Sainz nélkül. Eredetileg úgy volt, hogy a Matadornak ez lesz a búcsúversenye (az idény végén befejezi vb-s pályafutását), utóbb azonban egy baleset megakadályozta ebben. A kétszeres világbajnok spanyol körülbelül 80-90 km/órás sebességgel nekiment egy fának a pályabejáráskor, és bár nem sérült meg súlyosan, az orvosok nem ajánlották, hogy kockáztasson. Sainz megfogadta a doktorok tanácsát, a Citroen pedig (talán éppen pilótája iránti tiszteletből) nem indít más versenyzőt helyette. Nemcsak Sainz szenvedett azonban balesetet a verseny előtt, hanem Petter Solberg is - a norvég pilóta a teszten törte össze a Subaruja elejét és hátulját egyaránt, úgyhogy végül a csapatnak rohammunkában kellett "gatyába ráznia" az Impreza WRC-t a szuperspeciális kezdetére. Apropó, szuperspeciális! Marcus Grönholm, aki három éven keresztül (2000-2002) egyeduralkodó volt Ausztráliában, remekül kezdte a megméretést. Igaz, 2.35 kilométer megtétele után nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de a finn elszánt, és a Peugeot 307-esnek is voltak biztató megmozdulásai az utóbbi időben. De visszatérve még az ezüstcsatára. Ha azt vesszük, hogy Solberg győzött a legutóbbi ausztrál viadalon (méghozzá úgy, hogy az utolsó gyorsasági szakaszokon utasította maga mögé Sebastien Loeböt), akkor mondhatjuk, hogy neki van nagyobb esélye. Ám Märtint sem szabad leírni, hiszen ő meg megnyerte a legutóbbi két versenyt. Szóval próbáljon jósolgatni, akinek ez a szakmája, mi nem vállalkozunk rá… Az N-csoportban még kiélezettebb a küzdelem, hiszen ott még semmi sem dőlt el, sőt. Három ponton belül három pilóta tanyázik az élen: Jani Paasonen vezet egy Mitsubishivel, mögötte két ponttal van lemaradva Neill McShea és hárommal Alister McRae (mindketten Subaruval). A privát csapatnál (OMV World Rally Team) autózó Paasonennek jól megy az efféle terepviszonyokon, és bármiben a segítségére siet csapattársa, az Ausztráliában már kétszer is győzedelmeskedő Manfred Stohl, de azért nem lesz könnyű dolga a riválisokkal. Itt nincs helye a taktikázásnak, itt mindent egy lapra kell feltenni - a tét azonban óriási. ---- A ---- A