Solberg-Märtin ezüstcsata

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.11.11. 21:15
Címkék
Ezüstcsata - röviden így is összefoglalhatnánk a hét végén esedékes idényzáró ralivilágbajnoki futam lényegét.
A győzelmet már Korzikán megszerezte Sebastien Loeb, ettől kezdve már csak az volt a kérdés, ki lesz az ezüstérmes. Markko Märtin hihetetlen formájának köszönhetően esélyt szerzett arra, hogy beérje Petter Solberget, igaz, ehhez az kellene, hogy minimum négy ponttal többet szerezzen, mint a norvégok tavalyi világbajnoka. (Vagyis mondjuk ha Märtin nyer, Solbergnek a harmadik helyen kell végeznie az észt dicsőségéhez.)

Marcus Grönholm háromszor nyert Ausztráliában, és most is vezet
Marcus Grönholm háromszor nyert Ausztráliában, és most is vezet
Marcus Grönholm háromszor nyert Ausztráliában, és most is vezet
Szóval ezüstcsata és évbúcsúztató Ausztráliában - Carlos Sainz nélkül. Eredetileg úgy volt, hogy a Matadornak ez lesz a búcsúversenye (az idény végén befejezi vb-s pályafutását), utóbb azonban egy baleset megakadályozta ebben. A kétszeres világbajnok spanyol körülbelül 80-90 km/órás sebességgel nekiment egy fának a pályabejáráskor, és bár nem sérült meg súlyosan, az orvosok nem ajánlották, hogy kockáztasson. Sainz megfogadta a doktorok tanácsát, a Citroen pedig (talán éppen pilótája iránti tiszteletből) nem indít más versenyzőt helyette.
Nemcsak Sainz szenvedett azonban balesetet a verseny előtt, hanem Petter Solberg is - a norvég pilóta a teszten törte össze a Subaruja elejét és hátulját egyaránt, úgyhogy végül a csapatnak rohammunkában kellett "gatyába ráznia" az Impreza WRC-t a szuperspeciális kezdetére. Apropó, szuperspeciális! Marcus Grönholm, aki három éven keresztül (2000-2002) egyeduralkodó volt Ausztráliában, remekül kezdte a megméretést. Igaz, 2.35 kilométer megtétele után nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de a finn elszánt, és a Peugeot 307-esnek is voltak biztató megmozdulásai az utóbbi időben.
De visszatérve még az ezüstcsatára. Ha azt vesszük, hogy Solberg győzött a legutóbbi ausztrál viadalon (méghozzá úgy, hogy az utolsó gyorsasági szakaszokon utasította maga mögé Sebastien Loeböt), akkor mondhatjuk, hogy neki van nagyobb esélye. Ám Märtint sem szabad leírni, hiszen ő meg megnyerte a legutóbbi két versenyt. Szóval próbáljon jósolgatni, akinek ez a szakmája, mi nem vállalkozunk rá…
Az N-csoportban még kiélezettebb a küzdelem, hiszen ott még semmi sem dőlt el, sőt. Három ponton belül három pilóta tanyázik az élen: Jani Paasonen vezet egy Mitsubishivel, mögötte két ponttal van lemaradva Neill McShea és hárommal Alister McRae (mindketten Subaruval). A privát csapatnál (OMV World Rally Team) autózó Paasonennek jól megy az efféle terepviszonyokon, és bármiben a segítségére siet csapattársa, az Ausztráliában már kétszer is győzedelmeskedő Manfred Stohl, de azért nem lesz könnyű dolga a riválisokkal. Itt nincs helye a taktikázásnak, itt mindent egy lapra kell feltenni - a tét azonban óriási. ---- A ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik