A legtöbb magyar csapat számára tulajdonképpen már elkezdődött a 2005. évi Dakar-rali, hiszen hétfőn útra keltek a kamionok, a versenyautók és a motorok, hogy a technikai gépátvételre (szerdán és csütörtökön) rendben megérkezzenek Barcelonába.
A Palik (jobbra), Darázsi kettôs Nissanja is elindult Barcelona felé
A Palik (jobbra), Darázsi kettôs Nissanja is elindult Barcelona felé
Az igazi küzdelem persze szilveszterkor veszi kezdetét - akkor tartják meg a versenybe is beszámító szuperspeciálist. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, színeinket négy autós (Kis Sándor, Liszi László, Palik László és Szalay Balázs), három motoros (Hermann Henrik, Nagy Péter és Varga Ákos) és két kamionos (Darázsi Zsolt és Szaller Zoltán) képviseli. Csak a szerencsének köszönhető, hogy ez a szám az utolsó pillanatban nem csökkent eggyel, ugyanis még két hete sincs annak, hogy Hermann közúti balesetet szenvedett. Ónos eső esett, ők félrehúzódtak az út szélére, amikor valaki nagy sebességgel beleszállt az autójukba. A versenyzőnek (aki egyébként a hazai motorsportszövetség elnöke is) talán az volt a szerencséje, hogy éppen kiszállt az autójából, amely a balesetben totálkárosra tört.
Hermannak megsérült a jobb lába, azóta is be van dagadva a bokája, és izomsérülései vannak a vádlijában, de csontja szerencsére nem törött, úgyhogy mindenképpen nekivág a barcelonai útnak. Ám hogy tud-e ténylegesen versenyezni, az majd csak akkor derül ki, amikor először fel kell húznia a lábára a motoroscsizmát. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem a bal, vagyis a "váltó lába" sérült meg, hanem a jobb.