Sebastien Loebnek sorozatban harmadszor sikerült győzedelmeskednie a világbajnokság talán legtrükkösebb viadalán, a Monte-Carlo-ralin. A francia címvédő az első gyorsasági szakasztól kezdve vezetett a hercegségben, és lassan, de biztosan behozhatatlan előnyre tett szert, miközben riválisainak meggyűlt a baja a folyamatosan változó pályával.
"Számunkra egyszerűen tökéletes volt ez a verseny - mondta Loeb. - Nagyon bonyolultak voltak a pályák, és emiatt sok pilóta hibázott is, de szerencsére mi nem tartoztunk közéjük. Jó érzés tíz ponttal kezdeni az idényt, igazán inspiráló a jövőre nézve." A konstruktőrök között címvédő Citroen is vezet az összetettben, igaz, mivel Francois Duval szombaton egy villanypóznát kidöntve kiszállt a küzdelemből, a francia gyártó kénytelen osztozni az első helyen a Forddal. A kék ovál márka vezetősége pedig nagyon is elégedett lehet finn újoncával, Toni Gardemeisterrel, aki végre olyan autóban ül, amellyel bizonyíthatja tehetségét. Róla mindig is az volt a vélemény ralis berkekben, hogy hihetetlenül tehetséges, ám ez valahogy sohasem nyilvánult meg az eredményekben.
Sebastien Loeb sorozatban harmadszor nyert a hercegségbeli viadalon
Ugyancsak dicséretre méltó Gilles Panizzi harmadik helye - a francia aszfaltkirálynak köszönhetően visszatérése óta először állhatott dobogóra a Mitsubishi-csapat. Markko Märtin felemás hétvégét könyvelhetett el: néha elégedett volt a Peugeot-val, néha azonban úgy tűnt, még nem szokta meg teljesen az új autóját. Vele ellentétben Marcus Grönholm nagyon is jól ismeri a 307 WRC-t, a nézők "rosszindulatát" azonban kevésbé. Az egyik szakaszon a szurkolók havat dobáltak a féktávra, hogy ezzel tegyék izgalmasabbá a viadalt - és sikerült is. Petter Solbergnek ott tört ki a kereke (kiesett a versenyből), és Marcus Grönholm ugyanígy járt, csak ő három keréken "elbicegett" valahogy a szervizparkig. Az ötperces hátrányt azonban a nap végéig már esélye sem volt ledolgozni, így a második helyett meg kellett elégednie az ötödik pozícióval. "Túl későn vettem észre a havat az úton, miközben csúsztam lefelé az útról, láttam Solberg kerekét az árokban" - mondta Grönholm. A két korábbi világbajnok meglehetősen dühös volt a történtek miatt, ami őszintén szólva nem csoda. A legjobb privát pilóta ezen a hétvégén az osztrák Manfred Stohl volt, aki az OMV-csapat idén vásárolt Citroen Xsara WRC-jével a hatodik helyet szerezte meg, jó néhány gyári versenyzőt megelőzve.
Monte-Carlo-rali, a 16 futamos vb 1. versenye Abszolút végeredmény: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 4:13:05.6, 2. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 2:58.3 p h., 3. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) 3:40.1 p h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 5:27.7 p h., 5. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 7:33.8 p h., 6. Stohl, Minor (osztrák, Citroen Xsara WRC) 8:08.9 p h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 8:29.3 p h., 8. Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus WRC) 9:18.1 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Loeb 10 pont, 2. Gardemeister 8, 3. G. Panizzi 6, 4. Märtin 5, 5. Grönholm 4, 6. Stohl 3, 7. Rovanperä 2, 8. Kresta 1. Gyártók: 1. Citroen és Ford 10-10, 3. Peugeot és Mitsubishi 9-9, 5. Skoda 1
Következik (február 11-13.): Svéd Rali, a vb 2. futama