Ifjabb Tóth János csak akkor indul, ha az egész idényre elég lesz a pénze
Ifjabb Tóth János csak akkor indul, ha az egész idényre elég lesz a pénze
Ifjabb Tóth Jánossal kapcsolatban mostanában az a kérdés vetődik fel a legtöbbször, visszatér-e a ralipályákra, vagy kihagy még egy évet, ami gyakorlatilag a pályafutása végét is jelentheti. A hatszoros abszolút ralibajnok egyelőre nem tud választ adni a jövőjét firtató kérdésre, de az biztos: ha nem jön össze a pénz az egész éves szereplésre, akkor nem rajtol. Jelenleg körülbelül a fele van meg a költségvetésnek. - Mostanában egyre-másra kapnak szárnyra az önnel kapcsolatos hírek. Valahol azt olvastam, biztosan indul az idei bajnoki sorozaton. - Egyelőre semmi sem biztos, csak az, hogy a költségvetés egy része megvan. - Ez azt jelenti, hogy három-négy versenyen rajthoz tud állni? - Jelenthetné ezt is, de nem jelenti. Én ugyanis csak akkor térek vissza az országos bajnoki sorozatba, ha minden futamon rajthoz tudok állni, még akkor is, ha pokolian hiányzik a versenyzés. Tudja, tavaly csak két versenyt kellett volna kihagynom, mégis mindent lemondtam, mert ha valaki nyerni akar, az összes futamon el kell indulnia. - Lassan vége a januárnak. Meddig lehet halogatni például az autóbérlést? - Mivel nagyon kevés nemzeti bajnokságban mehetnek már World Rally Carok, szabad autó van elég - persze a költségek szempontjából nem mindegy, milyen csapatból, melyik országból bérel az ember. De viszszatérve az eredeti kérdésre: szerintem február végéig még van időnk, addig is folytatjuk a tárgyalásokat. Ígéretek ezen a szinten már nincsenek, vagy igent, vagy nemet mondanak a megkeresésünkre, attól függően, mennyire tudják beilleszteni a cég célcsoportjába a ralit. - Ki lesz a navigátora? Tóth Imre már másnak diktálja az itinert. - Egyelőre nem szeretnék erről beszélni, de már megkerestünk néhány mitfahrert. Közülük ketten jöhetnek komolyan számításba. - Valamelyik nyilatkozatában azt mondta, szívesen maradna a Peugeot-nál. Gondolom, 307-est szinte lehetetlen szerezni, úgyhogy a jól bevált 206 WRC-ben gondolkodik. Elég jó ez az autó ahhoz, hogy felvegye a versenyt a hazánkban használatos autókkal? - Ha arra gondolunk, hogy Didier Auriol a hét végi Monte-Carlo-ralin pontszerző helyen autózott vele, nincs félnivalónk. A mi tavalyelőtti autónk kétezres fejlesztésű volt, tehát nem a legújabb verzió, mégis versenyképesek tudtunk lenni vele. - A hat bajnoki címe dacára is ki kellett azonban hagynia a tavalyi idényt. Mi volt a legrosszabb? - Talán az, hogy álltam a pálya szélén. Biztosan könnyebb lett volna, ha nem megyek el a versenyekre, ugyanakkor meg annyira hiányzott, hogy egyszerűen vittek a lábaim, látnom kellett a többieket. No meg az sem volt kellemes, amikor odajöttek az emberek és sajnálkoztak. Mert a történtek ellenére szerintem egyáltalán nem kell engem sajnálni. - Főleg, ha tényleg vissza tud térni. Mennyi esélyt lát erre? - Mondjuk ötven-ötven százaléknyit. Rajtam nem múlik, és plusz erőt ad, hogy kevesen hisznek benne: meg tudom csinálni.