A Jordan-istálló mindkét versenyzőülése elkelt (csütörtökön bemutatkozott a két pilóta, a portugál Tiago Monteiro és az indiai Narain Karthikeyan), ez egyben azt is jelenti, hogy újabb kapu zárult be Baumgartner Zsolt előtt, és igencsak kevés lehetősége maradt, ha tényleg a Formula-1-ben szeretné folytatni a pályafutását.
Baumgartner Zsolt tavalyelôtt a Jordan-istállónál kezdte Formula–1-es pályafutását, de az idén már biztosan nem térhet vissza a csapatba
Baumgartner Zsolt tavalyelôtt a Jordan-istállónál kezdte Formula–1-es pályafutását, de az idén már biztosan nem térhet vissza a csapatba
A nemrégiben tulajdonost váltó istálló hétfőn már szeretne tesztelni, méghozzá két olyan versenyzővel, akik megjelenése az F1-ben elég nagy érdeklődést vonz. Karthikeyan az első indiai pilóta a száguldó cirkuszban, és ez nemcsak a hírverés szempontjából jó, hanem gazdaságilag is: új piacot nyit meg a sorozatban érdekelt támogatók, illetve a csapatok előtt. Karthikeyan végigjárta az autósport iskoláját, és a Jordan sportigazgatója, Trevor Carlin szerint kész arra, hogy Formula-1-es pilóta legyen.
Csakúgy, mint Tiago Monteiro, aki tavaly második lett a Formula-Nissan kategóriában (öt futamgyőzelmet aratott), és nagyon jó híre van a szakemberek körében. Ezenfelül az ő országában is nagyon örülnek a Formula-1-es részvételnek, hiszen 1996 (Pedro Lamy) óta, vagyis majdnem tíz éve nem volt portugál résztvevője a vb-nek.
Magyar szempontból nem túl jó, hogy így alakult, hiszen Baumgartnernek minimálisra csökkent az esélye, hogy pilótaként folytassa a száguldó cirkuszban.
"Szívesen dolgoztam volna a Jordan-csapattal, de nem mindenáron - mondta Baumgartner Zsolt. - A tárgyalások során nem tudtunk megegyezni egymással, és itt nemcsak anyagiakról van szó, hanem egy-két olyan hiányosságról is, amelyeket a Formula-1-ben nem szokás nyilvánosság előtt tárgyalni. Bár szűkül a kör, még mindig van néhány lehetőség. Az elkövetkező napok tárgyalásai mutatják majd meg, hogy ezek közül melyik válik valóra."
Bár Baumgartner optimistának tűnik, és a magyar drukkerek reménykednek, tényként kell leszögeznünk, hogy az F1-es mezőnyben már csak két hely kiadó 2005-ben: egy a Minardinál, egy a Red Bull Racingnél (volt Jaguar). Csak az a baj, hogy a néhány héttel ezelőtti információink szerint Rick Gorne, a magyar pilóta menedzsere lezárta a tárgyalásokat a Minardival, a Red Bull pedig eddig nem is volt képben. Marad a remény.