Bútor Róbert és Tóth Vilmos neve az elmúlt négy évben öszszeforrt a Citroen-Total Rally Teammel. Az érces hangú, piros Saxo pilótája sikert sikerre halmozott: mind a négy évben megszerezte a bajnoki címet a kategóriájában (F2, majd Szuper1600), és tavaly a világbajnokság szardíniai viadalán is szépen helytállt. A sikertörténetnek azonban úgy tűnik, vége.
A Peugeot és a Citroen ugyan csak jövőre vonul ki a világbajnokságról, a nemzeti bajnokságokban már az idén megszűnt a ralitámogatás. Ez egyben azt is jelenti, hogy Bútoréknak más lehetőség után kellett nézniük. - Az elmúlt négy év pályafutásom csúcsa volt, és nemcsak a bajnoki címek, hanem a háttér miatt is - mondta Bútor. - A csapatunk újdonságot hozott a magyar ralisportba, hiszen teljes egészében a támogatók üzemeltették, nekünk, versenyzőknek nem kellett beszállni a finanszírozásba. Ez a korszak azonban lezárult, és bár nem túl sok időnk van, megpróbálunk felépíteni egy új csapatot.
A címvédô Bútor Róbert WRC-re cseréli a kétkerékhajtású Saxót (Fotó: Meggyesi Bálint)
- Mikor tudta meg, hogy megszűnik a csapat? - Január elején vált biztossá, de a világbajnoksággal kapcsolatos fejlemények miatt már lehetett rá számítani. Az idén talán még tudtuk volna folytatni a versenyzést, de nem olyan körülmények között, mint korábban, és az én anyagi szerepvállalásom is kellett volna hozzá. A háttérinformációk ismeretében azonban úgy döntöttem: nem érdemes. - Mi lesz most? - Nekem már tavaly év végén is az volt a tervem, hogy nagyobb autóra váltok, és rendkívül feldobottak voltunk, amikor jöttünk hazafelé Szardíniáról, mert megtudtuk, hogy néhány Xsara WRC magánkézbe kerül. Akkor még azt hittük, megkaphatjuk az egyiket. Utóbb azonban kiderült, hogy a magánkézben lévő autó is csak világbajnoki futamokon megy, ráadásul a Citroen kivonul a raliból. - Az elmúlt négy évben azért kellett dolgoznia, hogy megtartsa a támogatóit, de nem kellett pénzért kuncsorognia, és ez irigylésre méltó. Változott a helyzet. - Igen. Mindannyian tudjuk, hogy a legnehezebb dolog a raliban az anyagi háttér megteremtése, és nekem most újra meg kell tanulnom pénzt szerezni ahhoz, hogy az új csapat megfelelő anyagi háttérrel vághasson neki a magyar bajnokságnak. - World Rally Carral? - Amikor kiderült, hogy megszűnik a csapatunk, eldöntöttem, hogy vagy WRC-vel fogok versenyezni, vagy nem indulok a bajnokságban. Bár egyelőre nem tudok konkrétumokkal szolgálni - talán két-három hét múlva már ez sem jelent gondot -, azt elárulhatom, hogy nem állunk rosszul. Ahogy Balkányi György fogalmazott - ő és Botezán Ovidiu egyébként jön velünk a Citroentől és továbbra is a csapatunk vezetői -, autónk már lesz néhány versenyre, szervizelni is fogják, enni és lakni is tudunk valahol. Három hét alatt ez nem is olyan rossz eredmény… - Gondolom, nem árulja el, hogy milyen típussal versenyez. - Megmondanám, de még én sem tudom biztosan. - A bajnoki címre tör? - Inkább valamelyik dobogós pozícióra. Még tárgyalunk néhány céggel, még folyamatban vannak a szerződéskötések, és sok függ azok végkimenetelétől. Tudja, egy olyan mezőnyben, amelyben tíz-tizenkét WRC versenyez, csak az tud bajnok lenni, aki mind a nyolc versenyen rajthoz tud állni, és azokat a lehető legkisebb hibákkal végig tudja csinálni. Ennek fényében, és annak tudatában, hogy mi valószínűleg nem tudunk majd megszerezni egy "full-extrás" WRC-t, én már akkor is nagyon boldog leszek, ha dobogóra tudok állni.