Grönholm minimális előnyt szerzett

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.02.11. 23:11
Címkék
Késhegyre menő csatát vívtak egymással a Svéd Rali első napján a világbajnoki sorozat legjobb pilótái.
Ez sem a Télapó szánja, avagy az éllovas Grönholm a havon hasít
Ez sem a Télapó szánja, avagy az éllovas Grönholm a havon hasít
Ez sem a Télapó szánja, avagy az éllovas Grönholm a havon hasít
Ez sem a Télapó szánja, avagy az éllovas Grönholm a havon hasít
Ez sem a Télapó szánja, avagy az éllovas Grönholm a havon hasít
Ez sem a Télapó szánja, avagy az éllovas Grönholm a havon hasít

A havas, jeges, olykor murvás utakon milliméterek döntöttek a versenyzők között, az élen folyamatosan változott a helyzet. Szinte hihetetlen, hogy egy verejtékes, küzdelmes nap végén mindössze két tizedmásodperc (!) a különbség az éllovas Marcus Grönholm és Petter Solberg között.

De ne szaladjunk ennyire előre. A szakaszgyőzelmeken Solberg (2), Grönholm (2), Sebastien Loeb (2) és Gianluigi Galli (1) osztozott - utóbbi pilótának ez pályafutása első részsikere, ami azt is bizonyítja, hogy nem volt véletlen a Mitsubishi monte-carlói jó szereplése, a háromgyémántos márka valóban visszatért a legjobbak közé. Nem csupán Galli teljesítményét látva kapták fel azonban a fejüket a szurkolók: a helyiek kedvence, Daniel Carlsson a nap elején parádézott, a harmadik szakaszon azonban autójával megütött egy sziklát, és így a harmadikról (!) a 16. helyre esett vissza.

A viadalt Petter Solberg kezdte a legjobban - két szakaszsikerrel melegített -, ám a jobb beállítás kedvéért valamit "eltekergetett" a Subarun, aminek következtében rögtön veszített 18 másodpercet. Azonnal meg is fogadta: ilyet többé az életben nem csinál.

Marcus Grönholm időszaka következett. A finnek kétszeres világbajnokának (akinek eddig háromszor sikerült megnyernie a havas viadalt) is sikerült dupláznia, és ezzel átvette a vezetést az összetettben. Az utolsó előtti szakaszon ugyan (nem jó szívvel) visszaadta Solbergnek, hogy aztán a záró szuperspeciálison megint magához ragadja az irányítást.

Nyugodt ennek ellenére sem lehet a langaléta finn, hiszen ha a két tizedmásodpercet lefordítjuk távolságra, akkor 106.48 gyorsasági kilométer megtétele után mindössze néhány centivel vezet. A harmadik helyezett Sebastien Loeb hátránya sem ledolgozhatatlan (mindössze tíz másodperc), és ha ehhez még hozzávesszük, hogy a világbajnoki címvédő franciának kellett vállalnia ezen a napon a takarító szerepét (ő rajtolt elsőként), akkor biztosak lehetünk benne, hogy beleszól ő még a végső győzelemért folyó csatába.

Az eredménylistát böngészve a legmeglepőbb talán Gianluigi Galli negyedik helyezése. Az olasz pilóta egész nap hatalmas küzdelmet vívott Loebbel - volt olyan időszak is a versenyen, amikor megelőzte őt -, és láthatóan kiválóan érzi magát a Lancer WRC-ben.

A jeges pályákon zajló tüzes küzdelem ma hét gyorsasági szakasszal folytatódik.

54. Svéd Rali, a 16 futamos vb 2. versenye, Karlstad
Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után:
1. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 58:20.8
2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 0.2 másodperc hátrány
3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 10.2 mp h.
4. Galli, D’Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) 18.9 mp h.
5. Duval, Prevot (belga, Citroen Xsara WRC) 28.0 mp h.
6. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 36.9 mp h.
7. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 57.4 mp h.
8. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 58.3 mp h.

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik