Hét gyorsasági szakasz során négyszer változott a sorrend az élen a Svéd Rali második napján. Ez ékes bizonyítéka annak, hogy továbbra is kiélezett küzdelem zajlik az első helyért Petter Solberg és Marcus Grönholm között - a záró nap előtt a norvég áll jobban.
Solbergrôl, szokásához híven, a nyugalom szobrát mintázhatták volna
Solbergrôl, szokásához híven, a nyugalom szobrát mintázhatták volna
A nehéz helyzet ellenére (szinte egész nap tizedmásodpercek választották el egymástól az élen állókat) a finnek kétszeres világbajnoka azt nyilatkozta, korábban sohasem élvezte ennyire ezt a versenyt. No igen, az izgalmak hatására talán a rendkívül nyugodt Grönholmnak is felgyorsult egy kicsit a szívverése: negyvenről legalább ötvenre… A Peugeot sztárjának feltett szándéka volt, hogy borsot tör norvég ellenfele orra alá, és az örökös hajszával megpróbálja hibázásra kényszeríteni. A végén (legalábbis a nap végén) mégis Solberg nevetett, hiszen több mint tíz másodperces előnyre tett szert az összetettben. A Solberg családban egyébként is remek lehetett a hangulat szombat este, hiszen a tavalyelőtti világbajnok bátyja, Henning is a pontszerzők közé küzdötte magát: Fordjával a hatodik helyen tanyázik.
De visszatérve még az éllovasokra. A képzeletbeli dobogó harmadik fokát jelenleg Sebastien Loeb foglalja el - az ő hátránya már több mint fél perc, mivel reggel a felni törése miatt veszített néhány másodpercet, délután pedig kénytelen volt egy kicsit óvatosabban közlekedni, mint lehetett volna, mert ijesztő hangok jöttek a Xsara WRC motorházteteje alól. A negyedik helyen álló Markko Märtin se lehetett tökéletesen nyugodt, mert bár a megváltoztatott beállítások révén lényegesen jobban érezte magát az autójában, mint a nyitó napon, a differenciálmű hibája miatt több mint fél percet veszített, így kisebb csodának kellene történnie ahhoz, hogy neki esélye legyen a végső győzelemre. Az észt pilóta egyébként Gianluigi Galli pozícióját vette át az összetettben, miután a mitsubishis pilóta temérdek gondja közepette (kicsúszás, féltengelytörés, fékgondok) visszacsúszott a nyolcadik helyre. Pedig olyan ígéretesen indult számára a viadal… Mindegy, az ügy nem változtat a lényegen: vagyis azon, hogy az éllovasoknak az idén bizony újra számolniuk kell a Mitsubishivel mint potenciális ellenféllel. A Fordnak sem lehet oka panaszra: Toni Gardemeister kiegyensúlyozott, jó teljesítményt nyújt, az ötödik helye sem olyan rossz, főleg, ha figyelembe veszszük, hogy még mindig csak tanulgatja a Focus WRC-t. A küzdelem továbbra is többesélyes - befejezés ma, 6 gyorsasági szakasszal.
54. Svéd Rali, a 16 futamos vb 2. versenye, Karlstad Abszolút sorrend 14 gyorsasági szakasz után: 1. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:14:27.9, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peu-geot 307 WRC) 12.6 mp h., 3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 34.3 mp h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 2:05.8 p h., 5. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 3:18.6 p h., 6. H. Solberg, Menkerud (norvég, Ford Focus WRC) 3:21.8 p h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 3:22.7 p h., 8. Galli, D’Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) 3:25.6 p h. Tv: Eurosport, 23.00 (felvételről)