Pierre Dupasquier-t talán azért kedveli mindenki a Formula-1-ben, mert nyíltan megmondja, mit gondol. A Michelin sportigazgatója évtizedeket töltött az autósportban, neki már nincs szüksége arra, hogy kozmetikázza a véleményét. A gumiszabályok megváltozásával (mostantól egy szett abroncsnak kell kibírnia az időmérést és a teljes versenytávot) az ő szerepe is előtérbe került. És a hírek szerint a Michelin egy lépéssel a rivális Bridgestone előtt jár. Többek között erről is beszélt Dupasquier a Clermont-Ferrand-ban adott exkluzív interjúban.
Dupasquier (balra) szerint az idén Buttonnak is lehet esélye a futamgyôzelmekre
Dupasquier (balra) szerint az idén Buttonnak is lehet esélye a futamgyôzelmekre
- Mit szól az abroncsokra vonatkozó új szabályhoz? - Abszolút egyetértek vele - jelentette ki Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója. - A költségcsökkentés mostanában nagyon fontos a száguldó cirkuszban, és a Michelin nem akarta, hogy ez a minőség rovására menjen. Ha visszafogjuk a fejlesztéseket, akkor a Formula-1 lassan visszasüllyed a Formula-3000 szintjére, és már nem nevezhetjük a technikai sportok csúcskategóriájának. Megoldást kellett találni, és úgy döntöttünk, inkább kevesebb abroncsot gyártunk - így a csapatok kiadásai is csökkennek -, de folyamatosan fejlesztünk.
Szavazás
- Jó a legújabb gumi? - Micsoda kérdés?! Természetesen jó. - Főleg azután lehet önbizalmuk, hogy Michael Schumacher folyamatosan kritizálja a Bridgestone-t, és sokan úgy vélik, a Michelin egy lépéssel a rivális előtt jár. Igaz ez? - Keményen dolgoztunk az elmúlt hetekben, és a jerezi teszteredmények valóban bizakodásra adnak okot, de messzemenő következtetést még nem lehet levonni belőlük. Tény, hogy Michael nem tökéletesen elégedett, de ezt az ügyet szerintem egy kicsit fel is fújták. Kíváncsian várom az idénynyitót. - Nem ez az egyetlen olyan ügy, amely borzolja a kedélyeket a Formula-1-ben. Egyre valószínűbb, hogy létrejön egy rivális sorozat, és az ötletet jó néhány csapat támogatja. - Szerintem korai még erről beszélni. Egyrészt még három évig mindenkit szerződést köt az F1-be, másrészt biztos vagyok benne, hogy akkor majd olyan Concorde-szerződést írnak alá, amely a nagy autógyárak számára is kedvező. Túl sok pénz van ebben a sorozatban ahhoz, hogy egy tollvonással megszüntessék. A mostani hírek nagy része kacsa, az F1-ben túl sokat pletykálnak.
- Visszatérve az új abroncsra: mennyi ideig tartott a fejlesztése? - Már tavaly év végén gondolkodtunk azon, hogy milyen abroncsot kellene gyártanunk, de mivel egyetlen autó sem volt kész, nem tudtuk elkezdeni a munkát. Nemcsak a gumikra vonatkozó szabályok változtak ugyanis, az autókat is lecserélték, emiatt megváltozott a rájuk ható leszorítóerő. Így pedig a gumikat is meg kellett változtatni. Február elején kezdtük el az érdemi munkát, amikor Jerezben az első idei autó aszfaltra gurult.
- Honnan tudták, milyen irányba kell haladniuk a fejlesztésekkel? - Minden csapatnál volt egy mérnökünk, aki folyamatosan információkat gyűjtött a pilótáktól. Persze nem azoknak a véleményéből indultunk ki, akik folyamatosan panaszkodtak, hiszen azoknak az autójával is lehetett gond. Az idén amúgy a beállításokra is jobban kell figyelni, mert ha egy kicsit is alul- vagy túlkormányozott az autó, rögtön nagyobb terhelés hárul a gumikra. Pedig azokra is vigyázni kell. - Ön szerint legyőzheti valaki az idén Michael Schumachert? - A futamokon igen, de öszszességében nem. Nyerhetnek versenyt a Renault, a BAR és a McLaren pilótái is, de miközben ők egymással küzdenek, Schumacher szépen csendben megnyeri a világbajnokságot. Valaki kiszámolta, hogy ha minden futamon csak harmadik lesz, a többiek pedig keresztbeverik egymást, akkor is ő a világbajnok. Ross Brawn majd meghatározza a győztes taktikát…