Valószínűleg a pokoli hőség jelenti majd a legnagyobb nehézséget a Malajziai Nagydíj résztvevőinek a hét végén: a versenyzők jóformán csak a célegyenesben éreznek némi légmozgást, a sepangi aszfaltcsík többi részén még levegőt venni is nehéz, mert a sisakba forró szél áramlik. És nemcsak az embert, a gépet is megviselik a szélsőséges viszonyok, sokak szerint ebből a szempontból a világbajnokság második futama a legnehezebb az egész sorozatban.
Ventilátorok próbálják elviselhetôvé tenni a hôséget Malajziában – Michael Schumacher nem is magát, hanem az autóját óvná a forróságtól
Ventilátorok próbálják elviselhetôvé tenni a hôséget Malajziában – Michael Schumacher nem is magát, hanem az autóját óvná a forróságtól
Ezért döntött úgy a BAR-istálló, hogy motort cserél az autóiban. A többi csapat nem emelt kifogást amiatt, hogy Buttonékat az idénynyitó viadal utolsó körében a boxba hívta a vezetőség, így lehetővé téve az erőforrás cseréjét (a szabályok szerint ettől az évtől kezdve minden motornak két versenyt kell kibírnia), viszont az erre vonatkozó szabályokat úgy tűnik, megint megváltoztatják - pontosan az ausztráliai események miatt.
A sepangi pályaTELJES MÉRETHEZ KATTINTSON KÉPRE!
A csapatot természetesen utólag nem büntetik meg amiatt, hogy a boxba hívta az autóit, viszont megpróbálják egyértelművé tenni a regulákat - ezentúl különbséget tesznek majd a technikai hiba és baleset miatt történő kiesések, valamint az úgynevezett "taktikai" kiesések között. Ebben a témában a versenybíróság hallgatja majd meg a kieső csapatokat.
"A szabály, az szabály. Nem értem, utólag miért kifogásolják csapatunk döntését, hiszen már a verseny előtt körbejártuk a témát, senki előtt nem volt titok, hogy aki nem szerez pontot, az valószínűleg kiáll majd az utolsó körben - mondta Jenson Button. - Ez a legforróbb verseny, és a többiek szenvedni fognak, hacsak ki nem cserélik a motorjukat a pénteki edzés után."
Button tehát bízik az új motorban, az ausztrál viadalt megnyerő Giancarlo Fisichella pedig abban, hogy Sepangban is jól szerepel majd. Igaz, némi hátrányt jelent majd számára, hogy a többiektől eltérően ő csak kedden érkezett meg Malajziába, mivel a két viadal között hazautazott, hogy meglátogassa fiát, aki az ausztrál viadal napján került kórházba. (Emiatt egyébként "Fisico" indulása is veszélyben forgott, de az olaszt megnyugtatta a felesége, ő pedig tökéletesen tudott koncentrálni attól kezdve, hogy kialudt a rajtot jelző lámpa Melbourne-ben.)
Az orvosok szerint körülbelül tíz nap kell ahhoz, hogy az emberi szervezet átálljon a malajziai forróságra, Fisichella szerint azonban neki ezzel nem lesz gondja. Jobban aggódik a gumik miatt. A csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatón elárulta: szerinte az utolsó tíz körben érdekes események történnek majd a pályán amiatt, hogy a forróságban "elfogynak" a gumik.
Fisichella szerint a Ferrari és a McLaren lesz a Renault-istálló legnagyobb ellenfele a hét végén, és az idénynyitót pont nélkül záró Michael Schumacher is őszintén bízik ebben. A hétszeres világbajnok, aki a két verseny közti szünetben "szabadságra ment", mindenképpen szeretne a legjobbak között végezni vasárnap.
Péntek. 4 óra: 1. szabadedzés, 7: 2. szabadedzés. Szombat. 2: 3. szabadedzés, 3.15: 4. szabadedzés; 6: 1. időmérő edzés (tv: RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 4: 2. időmérő edzés (tv: RTL - élő), 8: a verseny rajtja (tv: RTL, RTL Klub - élő) ---- Villeneuve utódát keresik? A Formula-1-es csapatok tesztpilótáinak többsége a Sauber-istálló felé kacsingat: a brit Autosport magazin információi szerint ugyanis a csapat vezetősége elégedetlen Jacques Villeneuve teljesítményével. A lap szerint Anthony Davidson (BAR) az első számú esélyes a kanadai esetleg felszabaduló állására, de a mclarenes Alex Wurz és a williamses Antonio Pizzonia is ugrásra kész.
Kliennek igyekeznie kell Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője figyelmeztette Christian Klient, hogy ha nem tartja meg ausztráliai formáját, Vitantonio Liuzzi veszi át a helyét. A gárda osztrák pilótája a hetedik lett Melbourne-ben, de Liuzzi is remekelt a pénteki teszten, és Horner szerint nehéz eldönteni, melyiküket érdemes versenyeztetni hosszú távon.
Ecclestone kompromisszumot kötne A világbajnokság jogait birtokló Bernie Ecclestone azzal a céllal utazott Sepangba, hogy új ajánlatot tegyen a csapatoknak, amelyek a Ferrari kivételével egyelőre nem csatlakoztak a Concorde-szerződéshez, és rivális sorozat indítását tervezik. Az autógyárak képviselői úgy döntöttek, meghallgatják Ecclestone-t, és ha találnak kompromisszumos megoldást, akkor aláírják a 2008-tól érvényes Concorde-szerződést.