Immár hagyomány, hogy húsvétkor kezdődik a ralikrosszidény, méghozzá a máriapócsi Rabócsiringen. A tavaly újjáépített pálya az idén tovább fejlődött: a hetven százaléka már régebben aszfaltos, viszont a fennmaradó harmincat ettől az évtől kifejezetten a ralikrosszra való, salakos borítással láttak el. A vasárnap és hétfőn zajló viadalra összesen hatvanan adták le a nevezésüket: húsz első osztályú versenyző és 40 amatőr.
S hogy milyen újdonságokat hoz az új idény? Egyrészt az Euro2000-es kategóriát Euro Free-re keresztelték, s nemcsak a név változott, hanem a géposztályra vonatkozó szabályok is: ettől az évtől kezdve már nemcsak a 2000 köbcenti alatti autók rajtolhatnak, hanem felvitték a limitet 2500 köbcentiig. Itt sok pilóta hiányzik a tavalyiak közül, de ott lesz a rajtnál a címvédő ifjabb Bánkuti Gábor, valamint a korábbi bajnok Csernyik István. A H-csoportban a nagy öreg Tóth Mihály, és az ifjú tehetség Balázs Péter csatájára számíthatunk a győzelemért folyó döntőben. A királykategóriában, vagy ismertebb nevén a divízió I-ben jelentősen megnőtt az indulók száma, pedig még nem is lesz ott mindenki a hétfői rajtnál. Hiányzik például a nyolcszoros bajnok Kotán Péter, valamint az utóbbi években rendre az élmezőnyben végző Simon Zoltán - előbbi szponzorgondokkal küzd, de a második versenyen már szeretne ott lenni, utóbbinak nem készült el az autója. Ennek ellenére parázs csatákra számíthat a közönség. A címvédő Répási Róbert megküzdhet a korábbi bajnok Révész Tamással, aki egy vadonatúj Corolla WRC-vel tér vissza a sorozatba. Révész édesapja, Bálint is kategóriát vált és ugyancsak egy Corollával rajtol, miközben a H-csoport címvédője, Móricz József Focus WRC-vel mutatkozik be. Ezt a géposztályt választotta az Euro2000 tavalyi ezüstérmese, Bognár Zsolt (Mitsubishi Lancer Evo6) és maradt Harsányi Zoltán, egyelőre Nissannal.