Dobó tér környékén tömve voltak a parkolók, a kis utcákban százával álltak az emberek, a rajtdobogó közvetlen közeléről már nem is beszélve. Sokaknak nem is volt fontos, hogy hallják, amit a Start Autó-rali ünnepélyes rajtceremóniája során mondanak a pilóták, elég volt annyi, hogy megérinthették, megsimogathatták a versenyautókat. Hiába no, hosszú volt a téli szünet…Szóval ralirajt, Eger - fergeteges hangulat, fieszta. Ám nem mindenki számára. Sajnos már a rajt előtt kiderült, hogy két topautóval közlekedő pilóta nem vehet részt a küzdelemben - mindketten technikai hiba miatt kényszerültek a pálya szélére.
A Michna Ottó, Zsíros Gábor duó fölöttébb várta már az idénykezdetet, hiszen remek autóhoz sikerült hozzájutnia a téli szünetben: a Herczig-féle Skoda Octaviához. Ám a kocsi egyelőre csak szomorúságot okozott: csütörtök estére érkezett meg Egerbe, a teszten még nem is volt vele gond, azonban péntek reggel a vadonatúj motor egy nagy csattanással megállt. A csapat vállalkozott volna arra, hogy megjavítja a kocsit, de ehhez a párosnak ki kellett volna hagynia a rajtceremóniát. Az ellenfelek belementek volna, a verseny vezetősége azonban nem engedélyezte, hogy Michnáék három időellenőrzőt kihagyjanak.
Nem járt jobban a korábbi kétszeres abszolút bajnok (1998, 1999) Kiss Ferenc sem, akit szintén a technika ördöge gátolt meg abban, hogy hírnevéhez és gyorsaságához méltón kezdje az idényt. A Hyundai Accent WRC-ben korábban kábelköteget és komputert kellett cserélni egy tűzeset miatt, ám néhány tesztkilométer után kiderült, hogy az autóval még mindig akadnak elektromos problémák. Ezek kijavítása a gépátvételig már nem volt lehetséges, ezért nem kockáztatták az indulást.
Kettejük számára a bajnokság Miskolcon kezdődik - a többiek azonban (még így is maradt nyolc World Rally Car a mezőnyben) biztosan remek csatát vívnak a futamgyőzelemért. Ma kilenc gyorsasági szakasz vár a versenyzőpárosokra - rajt reggel kilenckor.