Egerben tömegek várták a nyitó futam rajtját

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.01. 22:52
Címkék
Hivatalosan ugyan már a tegnap esti ünnepséggel kezdetét vette a viadal, azonban az igazi száguldás csak ma reggel kezdődik az Eger környéki pályákon. A bajnoki sorozat nyolc futamból áll - ez az első, és a tavalyihoz képest annyi változás van, hogy bár továbbra is egy versenyt lehet mínuszolni (a legrosszabb eredmény nem számít bele az értékelésbe), ez nem vonatkozik az eltiltott futamra.
Dobó tér környékén tömve voltak a parkolók, a kis utcákban százával álltak az emberek, a rajtdobogó közvetlen közeléről már nem is beszélve. Sokaknak nem is volt fontos, hogy hallják, amit a Start Autó-rali ünnepélyes rajtceremóniája során mondanak a pilóták, elég volt annyi, hogy megérinthették, megsimogathatták a versenyautókat. Hiába no, hosszú volt a téli szünet…Szóval ralirajt, Eger - fergeteges hangulat, fieszta. Ám nem mindenki számára. Sajnos már a rajt előtt kiderült, hogy két topautóval közlekedő pilóta nem vehet részt a küzdelemben - mindketten technikai hiba miatt kényszerültek a pálya szélére. A Michna Ottó, Zsíros Gábor duó fölöttébb várta már az idénykezdetet, hiszen remek autóhoz sikerült hozzájutnia a téli szünetben: a Herczig-féle Skoda Octaviához. Ám a kocsi egyelőre csak szomorúságot okozott: csütörtök estére érkezett meg Egerbe, a teszten még nem is volt vele gond, azonban péntek reggel a vadonatúj motor egy nagy csattanással megállt. A csapat vállalkozott volna arra, hogy megjavítja a kocsit, de ehhez a párosnak ki kellett volna hagynia a rajtceremóniát. Az ellenfelek belementek volna, a verseny vezetősége azonban nem engedélyezte, hogy Michnáék három időellenőrzőt kihagyjanak.

Nem járt jobban a korábbi kétszeres abszolút bajnok (1998, 1999) Kiss Ferenc sem, akit szintén a technika ördöge gátolt meg abban, hogy hírnevéhez és gyorsaságához méltón kezdje az idényt. A Hyundai Accent WRC-ben korábban kábelköteget és komputert kellett cserélni egy tűzeset miatt, ám néhány tesztkilométer után kiderült, hogy az autóval még mindig akadnak elektromos problémák. Ezek kijavítása a gépátvételig már nem volt lehetséges, ezért nem kockáztatták az indulást.
Kettejük számára a bajnokság Miskolcon kezdődik - a többiek azonban (még így is maradt nyolc World Rally Car a mezőnyben) biztosan remek csatát vívnak a futamgyőzelemért. Ma kilenc gyorsasági szakasz vár a versenyzőpárosokra - rajt reggel kilenckor.

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Írja be az itt látható számot!

Az N-csoportban?

Írja be az itt látható számot!

A Szuper1600-ban?

Írja be az itt látható számot!

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Írja be az itt látható számot!
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik